Do naší redakce jsme dostali k testu vůz Citroën C3 Cargo.Je novinkou na českém trhu, která vychází z osobního modelu C3, ale přizpůsobuje se potřebám podnikatelů a firem. Nabízí dvoumístné provedení, nákladový prostor až 1 180 litrů a dvě varianty pohonu – benzínový Turbo 100k a elektrický Electric 113k s baterií 44 kWh. Cena začíná na 371 900 Kč bez DPH za spalovací verzi a 553 900 Kč bez DPH za elektromobil
První dojmy
Citroën C3 Cargo je novinkou na českém trhu, která vychází z osobního modelu C3, ale přizpůsobuje se potřebám podnikatelů a firem. Nabízí dvoumístné provedení, nákladový prostor až 1 180 litrů a dvě varianty pohonu – benzínový Turbo 100k .
Další dojem je z tohoto vozidla, když usedneme za volant. Za vámi prostor, kde byste očekávali sedačky, ale je za vámi kovová síť. Pomalu se rozkoukáváme po voze a hledáme, kam si dát zavazadla. Objevujeme, že za nainstalovaným prostorem pro zboží je ještě místo, kam je možné uložit batoh či tašku. Jinak přední část vozu odpovídá klasickému Citroënu C3.

Jízda ve městě
C3 Cargo je ideální pro městský provoz. Díky kompaktním rozměrům (cca 4 m délky) se snadno manévruje i v hustém provozu. Benzínová verze reaguje svižně. Parkování usnadňují senzory, ale absence kamery je drobným mínusem. Spotřeba u benzínové verze se pohybuje kolem 6 l/100 km.
Jelikož se jedná o klasické městské vozidlo, jízda ve městě odpovídá jeho rozměrům. Je to velká výhoda, protože žada lidí zásobuje menšími zakázkami své okolí a nepotřebuje dodávku či dokonce nákladní vůz. Nakládání je celkem pohodlné: můžeme využít jak zadní páté dveře, tak oboje boční zadní dveře. Pokud si nedokážete představit, jak tento vůz vypadá tak si prohlédnete přiložené video v horní části článku . ⇑
Jízda po okresních silnicích
Na okreskách překvapí komfortní podvozek, který dobře filtruje nerovnosti. Řízení je lehké, ale stabilní. Auto není sportovec, ale drží stopu jistě. Jízda po okresních silnicích je pro tento vůz stejná jako když jedete s klasickou C3. My jsme měli tu možnost, že jsme vozidlo plně naložili. Do zavazadlového prostoru jsme naložili suché dříví a na přední sedadla usedl řidič a spolujezdec. Musíme konstatovat, že jak na okresních silnicích, tak i na dálnici se vozidlo chovalo velmi dobře.
Spotřeba se držela klasicky kolem 6 litrů na 100 km benzínu a v zatáčkách a také na dlouhých dálničních úsecích vozidlo nemělo problém s rychlostí ani s výkonem. Šesti stupňová převodovka byla velice dobře nastavená a pokud se neorientujete jaký stupeň máte zařadit , navede vás zvukové i vizuální upozornění od vozidla.
Jízda po dálnici
Na dálnici je znát, že jde o městský vůz. Benzínová verze zvládá dálniční tempo bez problémů, ale komfort je spíše průměrný. Pro dlouhé trasy je vhodnější volit klidnější styl jízdy.
Na dálnici při plném naložení vozidla byl provoz naprosto v pohodě. Samozřejmě, s ohledem na vůz je třeba brát ohled na rozložení hmotnosti a přizpůsobit tomu styl jízdy. Ale žádné velké rozdíly oproti klasické C3 nehledejte. Jiná otázka je, pokud je zadní prostor kompletně volný tedy jedete bez nákladu.
My jsme se vraceli s prázdným vozidlem a jelikož zrovna bylo období kdy byl silnější vítr, proto bylo třeba zvláště na dálnici hlídat, aby poryv větru s vámi ne zacvičil. Nebylo to nic hrozného, ale bylo třeba brát v potaz, že vozidlo je na zadní nápravě nyní náchylné k možnosti nedržení stopy.
Závěrem
Citroën C3 Cargo je skvělou volbou pro podnikatele, kurýrní služby a malé firmy. Nabízí:
- Praktičnost: nákladový prostor až 1 180 l
- Úspornost: nízké provozní náklady, zejména u elektromobilu
- Komfort: technologie z osobní verze C3, moderní infotainment Nevýhody? Absence parkovací kamery, tvrdší plasty v interiéru a omezený komfort na dálnici. Celkově ale jde o chytré řešení pro městskou logistiku.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
| Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
| Jízdní vlastnosti | 7 | uspokojivé |
| Pocit z jízdy | 7 | příjemný |
| Pohodlí | 7 | přívětivé |
| Ovládání vozidla | 8 | klasické |
| Dojezdová vzdálenost | 8 | vynikající |
| Design vozidla |
7 | Klasický |
| úvPrůměr |
7 | 1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
| Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
| den první | Praha |
79 km | městský provoz, |
| den druhý |
Mníšek p.B | 50 km | okresní silnice, |
| den třetí |
Teplice | 180 km | dálnice, okresní silnice, |
| den čtvrtý |
Praha | 50 km |
okresní silnice,dálnice |
| den pátý |
Praha | 60km |
městský provoz , dálnice |
































































