Test Citroën C3 Cargo

Do naší redakce jsme dostali k testu vůz Citroën C3 Cargo.Je novinkou na českém trhu, která vychází z osobního modelu C3, ale přizpůsobuje se potřebám podnikatelů a firem. Nabízí dvoumístné provedení, nákladový prostor až 1 180 litrů a dvě varianty pohonu – benzínový Turbo 100k a elektrický Electric 113k s baterií 44 kWh. Cena začíná na 371 900 Kč bez DPH za spalovací verzi a 553 900 Kč bez DPH za elektromobil

První dojmy

Citroën C3 Cargo je novinkou na českém trhu, která vychází z osobního modelu C3, ale přizpůsobuje se potřebám podnikatelů a firem. Nabízí dvoumístné provedení, nákladový prostor až 1 180 litrů a dvě varianty pohonu – benzínový Turbo 100k .

Další dojem je z tohoto vozidla, když usedneme za volant. Za vámi prostor, kde byste očekávali sedačky, ale je za vámi kovová síť. Pomalu se rozkoukáváme po voze a hledáme, kam si dát zavazadla. Objevujeme, že za nainstalovaným prostorem pro zboží je ještě místo, kam je možné uložit batoh či tašku. Jinak přední část vozu odpovídá klasickému Citroënu C3.

Citroën C3 Cargo

 

Jízda ve městě

C3 Cargo je ideální pro městský provoz. Díky kompaktním rozměrům (cca 4 m délky) se snadno manévruje i v hustém provozu. Benzínová verze reaguje svižně. Parkování usnadňují senzory, ale absence kamery je drobným mínusem. Spotřeba u benzínové verze se pohybuje kolem 6 l/100 km.

Jelikož se jedná o klasické městské vozidlo, jízda ve městě odpovídá jeho rozměrům. Je to velká výhoda, protože žada lidí zásobuje menšími zakázkami své okolí a nepotřebuje dodávku či dokonce nákladní vůz. Nakládání je celkem pohodlné: můžeme využít jak zadní páté dveře, tak oboje boční zadní dveře. Pokud si nedokážete představit, jak tento vůz vypadá tak si prohlédnete přiložené video v horní části článku .  ⇑ 

 

 

Jízda po okresních silnicích 

Na okreskách překvapí komfortní podvozek, který dobře filtruje nerovnosti. Řízení je lehké, ale stabilní. Auto není sportovec, ale drží stopu jistě. Jízda po okresních silnicích je pro tento vůz stejná jako když jedete s klasickou C3. My jsme měli tu možnost, že jsme vozidlo plně naložili. Do zavazadlového prostoru jsme naložili suché dříví a na přední sedadla usedl řidič a spolujezdec. Musíme konstatovat, že jak na okresních silnicích, tak i na dálnici se vozidlo chovalo velmi dobře.

Spotřeba se držela klasicky kolem 6 litrů na 100 km benzínu a v zatáčkách a také na dlouhých dálničních úsecích vozidlo nemělo problém s rychlostí ani s výkonem. Šesti stupňová převodovka byla velice dobře nastavená a pokud se neorientujete jaký stupeň máte zařadit , navede vás zvukové i vizuální upozornění od vozidla.

 

Jízda po dálnici

Na dálnici je znát, že jde o městský vůz. Benzínová verze zvládá dálniční tempo bez problémů, ale komfort je spíše průměrný. Pro dlouhé trasy je vhodnější volit klidnější styl jízdy. 

Na dálnici při plném naložení vozidla byl provoz naprosto v pohodě. Samozřejmě, s ohledem na vůz je třeba brát ohled na rozložení hmotnosti a přizpůsobit tomu styl jízdy. Ale žádné velké rozdíly oproti klasické C3 nehledejte. Jiná otázka je, pokud je zadní prostor kompletně volný tedy jedete bez nákladu.

My jsme se vraceli s prázdným vozidlem a jelikož zrovna bylo období kdy byl silnější vítr, proto bylo třeba zvláště na dálnici hlídat, aby poryv větru s vámi ne zacvičil. Nebylo to nic hrozného, ale bylo třeba brát v potaz, že vozidlo je na zadní nápravě nyní náchylné k možnosti  nedržení stopy.

 

Závěrem

Citroën C3 Cargo je skvělou volbou pro podnikatele, kurýrní služby a malé firmy. Nabízí:

  • Praktičnost: nákladový prostor až 1 180 l
  • Úspornost: nízké provozní náklady, zejména u elektromobilu
  • Komfort: technologie z osobní verze C3, moderní infotainment Nevýhody? Absence parkovací kamery, tvrdší plasty v interiéru a omezený komfort na dálnici. Celkově ale jde o chytré řešení pro městskou logistiku.

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 uspokojivé
Pocit z jízdy 7 příjemný
Pohodlí 7 přívětivé
Ovládání vozidla 8 klasické
Dojezdová vzdálenost 8  vynikající
Design vozidla
7 Klasický
úvPrůměr
7 1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
79 km  městský provoz,
den druhý
Mníšek p.B 50 km okresní silnice,
den třetí
Teplice  180 km  dálnice, okresní silnice,
den čtvrtý
Praha 50 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha 60km
 městský provoz , dálnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

  2025
DS 7 PHEV 300k -Jules Verne  C 3 Cargo

Klasický pohon

H

Y

B

R

I

D

 

 
  Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid MG ZS Hybrid + Jaecoo 7 SHD
H

Y

B

R

I

D

 
  Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
  Honda HR-V e: HEV  Citroën ë-C3   KGM Actyon
     
  Citroën C4 MAX Hybrid 136 ë-DC6 Dacia Spring SsangYong Musso Grand pickup  
     
  Dacia Bigster Extreme TCe 130 4×4  Maxus eDelivery 3 KGM Tivoli
 
  DS 7 PHEV Edition France  Peugeot 308 SW GT elektro Mitsubishi ASX
      
  Opel Grandland HEV  VW Golf People 1.5 TSI 
 
  Dacia Bigster HEV Citroën C3
 
  MG ZS Hybrid + 
 
  Peugeot 3008 GT Hybrid
 
  Renault Rafale E-Tech Full Hybrid
 
  Opel Mokka 1.2 Turbo Hybrid
  Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4  
 
  2024
  Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
 
SsangYong Torres EVX  VW Polo Limited
 
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

 

  DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

  Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

  Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

  2023
  Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

 

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

 

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

 

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
  Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
  Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
  Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
  DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
  Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
  Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
  Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



  Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

  Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

  Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

  Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

  Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.

 

MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

 

Dacii Spring

 

Peugeot Rifter e-GT

 

Renault Megane E-tech electric

 

Citroën ë-Berlingo

  Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
  Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
  Honda Jazz Crosstar HEV
  DS 7 Crossback PHEV Louvre
  Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

  DS 9 – TENSE 360 k 4×4

  Honda Civic e:HEV

 

  MG EHS
  Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

  Renault Austral

  Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

  Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

  Mitsubishi ASX PHEV

 

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

  DS 7 E-TENSE

  Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

 

Renault Arkana E-tech