V dnešní uspěchané době oceníme mít jistoty zvláště v místech a zařízeních, která nás provázejí celým životem. A tento pocit nám hned při začátku testu poskytl automobil Honda CR-V Sport Line. Zvláště při jednom hektickém dni, kdy po dlouhé době bylo nutné navštívit několik obchodních partnerů a na závěr zahájit týdenní test vozidla byly první okamžiky s Hondou velice klidné a poskytly nám v tomto dni rovnováhu a pocit bezpečnosti.
První dojmy
Jak již jsme zmínili v úvodním odstavci, první den testu byl velmi hektický a plný dojmů, a tak jsme předpokládali, že bude pokračovat ve stejném duchu u po převzetí auta k testování. Jaké bylo překvapení, když po nastavení navigace a spárování vozidla jsme se vydali do centra hlavního města a automobil poskytl neuvěřitelnou pohodu a klid. Aktivoval jsem všechny bezpečnostní prvky a měl jsem pocit, jako by nastalo určité souznění a vozidlo pochopilo, že potřebuji v klidu a bezpečně bez větších obtíží dovézt do cíle. Bez obav jsem projel celým centrem včetně zaplněné magistrály, s tímto robustním vozidlem zaparkoval v nákupním centru a byl velmi překvapen jeho vlídností a schopnosti přizpůsobit se požadavkům řidiče. První dojmy byly tedy více než příznivé.
Jízda po městě a okresních silnicích
Svými rozměry tento automobil není v žádném případě určen pro městský provoz. Přesto však, pokud jej chceme využít, pro pojíždění po městě, popřípadě pro nakupování, jeho manévrovatelnost a asistenční a bezpečnostní prvky vás bezpečně provedou i úzkými uličkami měst a v s pomocí kamery zacouváme do jakékoliv mezery.
Naopak doménou tohoto automobilu jsou okresní silnice. Možnost využití pohonu všech čtyř kol a s využitím elektrické energie z baterií se stává vozidlo na těchto komunikacích neporazitelné zvláště na silnicích v lesních úsecích, podhorských místech oceníme, kvalitně provedený podvozek, který brilantně vyvažuje velikost vozidla se sílou pohonných jednotek. Jelikož Česká republika nemá hustou dálniční síť, ocitáme se často během pracovních dní se situací, kdy na okresních silnicích vyšší kategorie musíme předjíždět kamiony a aut, která se pohybují pomaleji, než dovolují jízdní podmínky. Zde právě oceníme u tohoto vozidla možnost přepnout do sportovního režimu, využít zkušeností výrobce motorů Honda z Formule 1, a s dobitou baterií předjet kamion a popřípadě současně pokud to podmínky umožňují i další automobil. Zrychlení tohoto vozu a stabilita je více než vynikající a poskytuje nám onen pocit bezpečí. Zkrátka, na okresních silnicích je tento automobil neocenitelný. Spojuje v sobě pocit bezpečí a zároveň velkou akceleraci.
Jízda po dálnici a rychlostních komunikacích
V předchozím odstavci jsme zmínili řidší dálniční síť, avšak páteřní dálniční komunikace jsou využívány hodně a je důležité i při testech zjistit, co nám poskytuje tento vůz na takových komunikacích. Tak, jak je tomu na okresních silnicích, stejně se daří automobilu Honda i na dálnicích. Dálnice jsou určeny pro jízdu na delší vzdálenost, a tak při vjezdu navolíme bezpečností i asistenční prvky včetně adaptabilního tempomatu a 100 km vzdálenost je pro tento vůz hračkou. Brilantně si poradí i s neukázněnými řidiči, kteří vjedou před vozidlo, aniž by sledovali situaci za sebou, vyzkoušeli jsme dokonce při rychlosti 120 km/hod s využitím tempomatu prudké zařazení se za pomaleji jedoucí automobil a přes všechny výstrahy, které se objevily na displeji, byla rychlost automaticky korigována a přizpůsobena pomaleji jedoucímu vozidlu před námi.
Na dálnici především oceníme bezpečnosti a asistenční prvky, které hlídají vozidlo vedle nás a před námi, zároveň upozorňují na dopravní značky a rychlostní omezení, protože monotónní jízda po dálnici má svá rizika. Stejně tak, při poklesu venkovní teploty, upozorní palubní počítač na možnost náledí, a my můžeme se věnovat řízení a sledování provozu. Automobil velice přísně sleduje pozornost řidiče, zda drží volant a zda dodržuje přestávky a zda se drží ve svém jízdním pruhu. Tedy i na těchto komunikacích automobil splnil naše představy.
Závěrem
Na první pohled působí tento automobil velmi robustním dojmem. Pro představu: při sklopení zadních sedadel se zde pohodlně položí muž s výškou pod 2 m. Stejně můžeme do zavazadlového prostoru umístit velký nákup, potom tedy očekáváme větší spotřebu. Ale opak je pravdou. Pokud se naučíme během jízdy maximálně využívat a sledovat stav dobíjení baterie, i když většinu toho kontroluje samo vozidlo, ale při ekonomické jízdě se dostáváme na průměrnou spotřebu kolem 5 litrů, což je u vozidla této kategorie velice překvapivé. Podobně oceníme pohodlí řidiče, spolujezdce i ostatních členů posádky, protože všichni mají pohodlné a prostorné sezení. Dalo by se říci, že není co vytknout.
Při našem testu a dalo by se říci, že po letitých zkušenostech a po testech více než dvaceti automobilů nám tento automobil přišel nejlepší ve všech parametrech. S největší pravděpodobností zde výrobci využili řadu zkušeností z automobilových závodů a v neposlední řadě z vrcholných podniků Formule 1 a to jak v pohonných jednotkách i v konstrukci podvozku.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | Sedí na silnici skvěle |
Pocit z jízdy | 10 | Vynikající |
Pohodlí | 8 | Vynikající |
Ovládání vozidla | 9 | Vynikající |
Dojezdová vzdálenost | 8 | ekonomická |
Design vozidla |
8 |
Praktický |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 67 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 60 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Nepomuk |
220 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý | Praha a okolí | 140 km | okresní silnice, , dálnice |
den pátý | Příbram |
100 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 95 km | okresní silnice, městský provoz |
Více informací nalezsnete ZDE