Top news

Suzuki Ignis 4×4 mild hybrid all grip spolehlivě zvládá náročný terén na cestě k cíli

Naše redakce testovala po dlouhé době automobil, který nemá zásuvku na dobíjení baterie. Jednalo se o Suzuki Ignis 4×4 mild hybrid. Chceme tímto doplnit plné portfolio automobilů, které využívají různým způsobem elektrických pohon, tak jako tomu bylo u automobilu Honda Jazz.

První pocity

Po nasednutí do vozidla zjišťujeme, že musíme použít ke startování klíček, což už není u většiny elektromobilů standardem. Dalším překvapením je je mechanická převodovka. Proto seznámení s vozem nám trvalo delší dobu, avšak díky jednoduchosti a klasickému uspořádání ovládacích prvků není problém zakrátko automobil ovládat. Musíme konstatovat, že jsme se v tomto voze ocitli tak trochu generačně níže, než jsme byli zvyklí z předchozích vozů a vzpomínky se nám vracely o několik let zpět.

Suzuuki Ignis 4×4

První pocity tedy můžeme shrnout: Vůz s klasickým ovládáním v duchu rčení “ V jednoduchosti je síla“.

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Tento vůz je dle našeho názoru určen především pro provoz v mimoměstských aglomeracích s hůře přístupným terénem a s častými změnami klimatického prostředí. Proto zde nalezneme asistenta rozjezdu do kopce, asistenta sjíždění svahu,  asistenta na zapojení plného pohonu všech čtyř kol, takže provoz tohoto vozidla na okresních silnicích, kdy zatáčka stíhá zatáčku a klesání střídá stoupání, kdy na podzim je je jednou ze záludností na silnici napadané listí a v zimě namrzající sníh, tento vůz si se vším hravě poradí. Při jízdě po silnici nejsou standardně poháněny všechny dvě nápravy, ale prvotní je náhon na přední nápravu, kdy v návaznosti na povětrnostní podmínky a stav vozovky je automaticky aktivována i zadní náprava, proto se vozidlo stává vozidlem s náhonem na všechny čtyři kola. Tuto vlastnost u takovéhoto malého, kompaktního SUV oceníme zvláště v zimním období.

Zatáčky jsou doménou Ignisu

 Při našich testovacích jízdách jsme zvolili úsek plný zatáček a trvalého stoupání a v opačném směru klesání v délce 6 km nedaleko za Prahou a protože vůz Ignis působí dojmem malého vozu, při jedné z cest po tomto složitém úseku se na nás doslova nalepil velký automobil nejmenovaného výrobce a usilovně se snažil nás předjet, abychom jej nezdržovali v serpentýnách. Jaké však muselo být pro řidiče tohoto automobilu překvapení, když v závěru úseku, ačj sme nejeli divokou agresivní jízdou a  pouze jsme využívali přednosti automobilu Suzuki Ignis, měli  jsme v závěrečném úseku cesty před ním náskok cca 300 m. Tím chceme zdůraznit, že Suzuki Ignis 4×4 podrží řidiče ve složitých situacích a poskytne mu jistotu, aniž by musel riskovat.

V městském provozu jsou přednostmi tohoto automobilumalé rozvěry a dobrá manévrovatelnost. Z našeho pohledu však není pro městský provoz prvotně určen. Jeho hlavní doménou je mimoměstský provoz v těžších podmínkách.

Suzuki Ignis 4×4

 

Hodnocení vozidla – www.cysnews.cz
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Sedí na silnici skvěle
Pocit z jízdy 7 Výborný
Pohodlí 7 Splňuje pořadavky své kategorie
Ovládání vozidla 7 uspokojivé
Dojezdová vzdálenost 8 nízká spotřeba
Design vozidla
7
Praktický
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Automobil samozřejmě zvládne jízdu po dálnicích a rychlost 130 km/hod není problém, zvláště když na zvýšení výkonu využíváme naspořenou energii z baterií tak jako i na okresních silnicích kdy při akceleraci a pro dosažení vyššího výkonu se přidává ke klasickému pohonu i pohon elektrický. Není dálnice pro tento vůz ideálním prostředím. Nevidíme žádný problém dopravit se z Prahy do Brna či Ostravy, avšak nečekejme dynamickou jízdu, můžeme však očekávat schopnost nás spolehlivě dopravit do cílového místa. Jak jsme již uvedli, doménou tohoto vozu jsou okresní silnice a silnice nižších tříd až lesní cesty a mírný terén.

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 67 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 100 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí Třemšín 148 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý Praha a okolí 45 km okresní silnice, , dálnice
den pátý Karlštějn 75 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 95 km okresní silnice, městský provoz

 

Závěr

Po všech testovaných vozech vybavených nejmodernějšími elektrotechnickými, asistenčními a navigačními systémy nám zprvu tento vůz připadal, jako chudý příbuzný. Ale po týdenním testování jsme nalezli filosofii, kterou vyznává japonská automobilka Suzuki již sto let: V jednoduchosti je síla. Léty prověřené technologie a postupy jsou zde šikovně zkombinovány s možností využití prvků nejnovějšího vývoje, ale dovedeme si představit, když si někdo po delší době rozhodne koupit nový vůz a nechce vstupovat do neznámého, koupí tohoto vozu získá velkou novinku v starém kabátě. Příjemné pocity z jízdy, jistota na silnici, kdy vás vozidlo bezpečně a spolehlivě doveze do cíle vašich cest, po krátké době dokáže splnit všechny vaše představy a v mnoha ohledech překvapí. Musíme říci, že po počátečních seznamovacích kilometrech nám automobil sedl do ruky a volbou trasy cest jsme využili všechny jeho přednosti až na jednu. Nedovolili jsme si vjet do nezpevněného terénu. Jsme však přesvědčeni, že i na polních cestách by automobil uspěl.

Pro koho je podle našeho názoru tento automobil určen? Dovedeme si představit mladou rodinu žijící na venkovském sídle či odlehlé vesnici, nebo pár středního věku, který si chce zpříjemnit cestování po naší republice a jistě nalezne mnoho dalších příznivců.

Na závěr ještě jedna poznámka. U žádných z předchozích vozidel jsme se nesetkali s možností na kolejnicích posouvat zadní sedadla a tím upravovat velikost zavazadlového prostoru.

Nízká spotřeba

Díky možnosti využívat i elektrický pohon a v kombinaci s benzínovým motorem u tohoto vozidla 4×4 jsme dokázali v době našeho testu dosáhnout spotřeby těsně nad 5 l. Je důležité pravidelně dobíjet baterii, kterou pak použijeme na zrychlení či zvýšení výkonu, tudíž snižujeme spotřebu. Kinetická energie se při zpomalování přeměňuje pomocí generátoru na elektrickou energii, která se ukládá do baterie. Zdá se nám, že s ohledem na vlastnosti, které nám automobil poskytuje je nízká spotřeba více než nadstandardní.Elektromotor takto nashromážděnou energii využívá při zrychlování pro pomoc spalovacímu motoru.

Tento trend razí více výrobců automobilů a je to cesta úspory fosilních paliv pomocí elektrické energie vyráběné během jízdy vozidla s klasickým motorem.

Více informací naleznete ZDE

 

Informace ze stránky výrobce

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)

Tato funkce automatickým přibrzděním zabraňuje nechtěnému pohybu dozadu, a to přibližně po dobu 2 sekund, zatímco řidič má čas přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)

Po aktivaci tento systém rozpozná prudké klesání a začne automaticky přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy a Vy jste se mohli plně soustředit na cestu před sebou.

Pouze pro modely AllGrip.

ALLGRIP

Vždy když jedete po mokré nebo zasněžené cestě, systém AllGrip AUTO Vám dodá potřebnou jistotu, že bezpečně dojedete do cíle.

Systém pohonu všech kol s viskózní spojkou zcela automaticky a bez nutnosti zásahu řidiče připojuje zadní kola v okamžiku, kdy ta přední začnou ztrácet trakci.

Stabilizační systém (Grip Control)

Tato funkce slouží k plynulému rozjezdu na kluzkém povrchu, sněhu nebo v blátě. Kolo, které se protáčí, je přibrzděno automatickým zásahem ESP, který vynutí přesun hnací síly na ta kola, jež mohou vůz pohánět vpřed. Současně se systémem Grip Control zasahuje i pokročilá kontrola trakce, která reguluje sílu motoru.

Pouze pro modely AllGrip.

Mild-hybridní systém

Tento systém pomáhá vozidlu lépe hospodařit s kinetickou energií. Kinetická energie se při zpomalování přeměňuje pomocí generátoru na elektrickou energii, která se ukládá do baterie pod sedadlem řidiče. Elektromotor takto nashromážděnou energii využívá při zrychlování pro pomoc spalovacímu motoru. Základem kompaktního a účinného mild-hybridního systému je lithium-iontová baterie s kapacitou 10 Ah, která se rychle nabíjí a stejně rychle umí dodávat energii. Funkce generátoru a elektromotoru zajišťuje jediné zařízení ISG.

Testované automobily – www.cysnews.cz
Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Honda Jazz Renault ZOE
MĚSÍČNÍ TEST PRE Škoda Citigo e iV. Peugeot 2008 e-GT
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
nyní testujeme – Ford Focos mild-hybrid ST-LINE
YouTube
Share
%d bloggers like this: