Lokomotiva řady 423.0 je tendrová parní lokomotiva pro místní dráhy. Byla vyráběna v První českomoravské továrně na stroje v Praze (později ČKD) a v menších počtech i v Adamovských strojírnách a Škodových závodech pro Československé státní dráhy. Její výroba proběhla s přestávkami v letech 1921–1946 a celkem vzniklo 231 kusů. Po roce 1918, kdy většina […]
Read MoreLokomotiva si vysloužila přezdívku Hrboun podle tvaru svého kotle, který vytváří dojem hrbu. Velmi impozantně působí lokomotiva díky třem spřaženým kolům o průměru 2,1 metru. Toto dvoukolí si můžete prohlédnout v depozitáři Národního technického muzea v Chomutově.
Read MoreLokomotiva 475.1 je univerzální parní lokomotiva vyráběná v letech 1947–1950 Škodovými závody v Plzni pro Československé státní dráhy v celkovém počtu 172 kusů, z nichž však bylo posledních 25 dodáno do KLDR. Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku Šlechtična. Lokomotivy byly určeny pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také příležitostně rychlých nákladních vlaků.
Read MoreLokomotivka ve Floridsdorfu vyrobila pro Arlbergskou dráhu v roce 1885 čtyři dvojčité lokomotivy řady 73 s tendrem, které konstrukčně vycházely ze zdařilých řad 72 (403.0 ČSD) a 77 (403.2 ČSD). Ve stejném roce pokračovaly v jejich výrobě lokomotivky ve Vídeňském Novém Městě, Krauss v Linci a také floridsdorfská továrna. V roce 1886 se k nim […]
Read MoreStaniční hala Národního železničního muzea, bývalé skladiště zboží a nyní domov národní sbírky originálních královských vagonů, má získat 500 000 Liber na rekonstrukci díky Přátelům Národního železničního muzea. Charitativní organizace, která podporuje práci muzea, shromáždila 300 000 liber od členů na vývoj a aktualizaci stálé expozice, která je umístěna v historické budově.
Read MorePřinášíme Vám kalendář parních vlaků pro rok 2021. Zde opět budeme uveřejňovat kalendář parních vlaků, v České i Slovenské republice a také v Evropě.
Zatím není uveřejněno pro rok 2021 mnoho jízd, a tak vše se bude během doby upravovat a doplňovat.
Read More