V minulém týdnu proběhlo první zatopení parní lokomotivy 354.195 Všudybylka po oprávě kotle. „Na stroji se kompletně vyměnily trubky v kotli včetně komunikační roury a došlo i k opravě popelníku,“ popisuje ředitel centra historických vozidel ČD Muzea v Lužné u Rakovníka Marek Plochý. Lokomotiva je tak znovu připravena na jízdy, a to nejen v okolí Lužné u Rakovníka.
Tato parní lokomotiva byla oblíbenou lokomotivou osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Tyto Lokomotivy patřily k nejzdařilejším u ČSD, nevykazovaly téměř žádné poruchy, byly spolehlivé, rychlé a úsporné. Podle svého rozšíření získaly přezdívku Všudybylka. Lokomotiva se vyráběla v několika sériích a modifikacích, v letech 1913 až 1941. Poslední dojezdila v pravidelném provozu v roce 1978.
Tato konkrétní lokomotiva byla vyrobena v roce 1925. Její rychlost je až 90 km/h, přetlak páry v kotli 13 bar, služební hmotnost je 85 tun a výkon 1150 koní.
Pracovníci ČD muzea v Lužné u Rakovníka aktuálně pracují i na dokončení oprav parní lokomotivy 423.009 Velký bejček. Předpokládaný termín dokončení je leden příštího roku. Tato lokomotiva se pak vrátí do České Třebové, kde je doma.