Všudybylka má opravený kotel

V minulém týdnu proběhlo první zatopení parní lokomotivy 354.195 Všudybylka po oprávě kotle. „Na stroji se kompletně vyměnily trubky v kotli včetně komunikační roury a došlo i k opravě popelníku,“ popisuje ředitel centra historických vozidel ČD Muzea v Lužné u Rakovníka Marek Plochý. Lokomotiva je tak znovu připravena na jízdy, a to nejen v okolí Lužné u Rakovníka.

 

Tato parní lokomotiva byla oblíbenou lokomotivou osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Tyto Lokomotivy patřily k nejzdařilejším u ČSD, nevykazovaly téměř žádné poruchy, byly spolehlivé, rychlé a úsporné. Podle svého rozšíření získaly přezdívku Všudybylka. Lokomotiva se vyráběla v několika sériích a modifikacích, v letech 1913 až 1941. Poslední dojezdila v pravidelném provozu v roce 1978.

Tato konkrétní lokomotiva byla vyrobena v roce 1925. Její rychlost je až 90 km/h, přetlak páry v kotli 13 bar, služební hmotnost je 85 tun a výkon 1150 koní.

Pracovníci ČD muzea v Lužné u Rakovníka aktuálně pracují i na dokončení oprav parní lokomotivy 423.009 Velký bejček. Předpokládaný termín dokončení je leden příštího roku. Tato lokomotiva se pak vrátí do České Třebové, kde je doma.

Parní lokomotiva řady 354 nazývaná „Všudybylka“ a „Sedma“