Na týden jsme měli možnost otestovat novinku od francouzské automobilky Peugeot a to nové 3008 hybrid s eklektickým pohonem a benzínovým pohonem 1.6. Vozidlo jsme testovali ve všech možných druzích provozu, ve městě, na delší trase i na středně dlouhé trase. Byli jsme plně obsazení a taky jsme vyzkoušeli jízdu jen s řidičem. Dobíjení bylo výhradně z domácí klasické zásuvky po dobu celého testu. Terén testovacích jízd přesně kopíruje naši republiku, a tedy ve všech možných prostředích jsme prověřili tento vůz.
První pocity
Po nasednutí do auta a zmáčknutí knoflíku START se rozjíždíme. Klasický klíček zde nehledejte. Vše na ovládání bez klíčku. Ani jej nemusíte vyndat z kapsy. Otevření dotykem kliky, zamknutí také. Ovládání dveří kufru snímačem na nohou anebo elektrické otvíraní spínačem. Vše, co takový automobil má mít.
Interiér a ovládání je intuitivní a velký displej s navigací vynikající. Pod navigací malé piano neboli ovládací prvky na klávesy. Později vyzkoušíme i ovládání hlasem.
První dojem – auto sedlo tzv.do ruky. Úmyslně jsem před testem nestudoval žádné materiály ani návod a nechal se vest vozidlem. Uspořádání palubní desky a přístrojů je přehledné, a tak pomalu jedeme do centra Prahy vyzkoušet plusy hybridního pohonu v městském provozu.
Automatická převodovka a automatický systém přepínání pohonů. My začínáme na elektromotor.
Dny testu | Místa | Cca km |
silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 150 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den druhý | Vlašim, Blaník, | 160 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Zámek Kozel , Konstantinovy Lázně | 350 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice, lesní cesta |
den čtvrtý | Praha a okolí | 180 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den pátý | Brandýs nad Labem /Stará Boleslav a okolí | 220 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den šestý | Praha a okolí | 120 | okresní silnice, městský provoz |
Jaké jsou hlavní výhody elektromobility?
- Nabíjení z pohodlí domova
- Veřejně dostupné rychlodobíjecí stanice
- Nízké provozní i servisní
- Parkování ve městech bez omezení
- Nulové lokální emise a tichý provoz
Peugeot 3008 Hybrid – postřehy spolujezdce
Automobil poskytuje dostatek prostoru a pohodlí. Vzhledem k tomu, že jsme vůz cestovali v letním období za velmi teplého počasí, příjemným vybavením interiéru byla chladnička, která pojmula dvě lahve 1,5 l umístěná mezi sedadlem řidiče a spolujezdce. I po delší době parkování si voda v chladničce zachovávala příjemně chladnou teplotu.
Schránka v palubní desce je také velmi dobře řešena. Je možné do ní vhodně uspořádat předměty různých rozměrů, které potřebujete mít při ruce. Po otevření schránky v palubní desce u spolujezdce objevíte vypínač airbagu, který využijete v případě, že na sedadle spolujezdce přepravujete dítě v dětské sedačce.
Obrazovka navigace umístěná na palubní desce mezi řidičem a spolujezdcem je dostatečně přehledná, aby ji oba současně mohli sledovat a ovládat.
Ovládání klimatizace je velmi jednoduché a je možné jak manuálně, tak hlasem. Při plně obsazeném vozu jsme ocenili řešením umožňující osobám na zadních sedadlech přizpůsobit klimatizaci podle svých potřeb.
I když je automobil poměrně vysoký, při jízdě jak při normálním tak sportovním režimu dobře „sedí“ na silnici, takže i v zatáčkách máte pocit stability.
Při využití parkovacího asistenta a asistenta pro couvání nejen sledujete na obrazovce pozici vozu „shora“ a jeho dráhu pohybu v příslušném prostoru, ale pokud senzor zaznamená za vozem překážku, natočí zpětná zrcátka směrem dolů, abyste mohli prostor dole za vozidlem sledovat.
Jízda
Tento automobil vás v bezpečí a klidu doveze do Vašich cílů. Je velký a prostorný, pohodlný a pro rodinu ideální. Volba různých možností jízdy a až po sportovní je pro mnoho řidičů příjemná, v každém z nás se skrývá závodník a chceme si občas „zablbnout“. A to nám sportovní nastavení vozu poskytne.
Celkově mohu konstatovat , že jízda je velmi pohodlná a splňuje požadavky na moderní vůz.
Jelikož se jedná o SUV s hybridním pohonem je zde velký bonus kombinace pohonů a tak úspory nákladů při provozu i jízdě. Ekonomickou jízdou díky rekuperaci můžeme doplňovat energii do baterii a ty pak pomáhají benzínovému motoru, vzniká tedy úspora pohonných hmot. Naopak velký výkon obou jednotek v případě potřeby se spojí a auto se promění v malou formuli.
Vyzkoušeli jsme všechny druhy povrchů včetně polní cesty k zámku Kozel. Na všech površích vůz uspěl a řekl bych čím větší překážka na silnici, tím klidnější přejezd.
Tedy celkově spokojenost a splnění všech předpokladů vozu.
Hybrid | Elektromobil |
Opel Grandland X Hybrid 4 | |
Peugeot 3008 hybrid | Hyundai Kona Electric SUV |
Renault ZOE | |
Nyní test : Peugeot 2008 e GT |