Brutální výkon Opelu Granland X hybrid 4 nás překvapil a vůz bezpečně dovezl na naše cíle

Dalším automobilem, které jsme testovali byl Opel Grandland X Hybrid 4 a to s hybridním pohonem a náhonem všech náprav. Testovací podmínky k tomuto vozidlu byly těžké, protože právě přišlo ochlazení s velmi intenzivními dešťovými srážkami. Tak jsme měli možnost prověřit tento vůz ve všech nastaveních.

První pocity

Podobně jako ve všech automobilech, které jsme dosud testovali, není ani zde třeba používat klíček pro startování. Otevírání a zavírání vozu je dotykem kliky u řidiče. Nasednutí do vozu. My se snažíme ke každému vozu z našich testů přistupovat tzv. metodou bankovního lupiče na útěku. To znamená bez předchozí znalosti ovládání vozidla, bez prostudování manuálu, nasedneme a jedeme. Během pár okamžiků se seznamujeme s vozidlem a pokud toto vozidlo tzv. „sedne“, je z našeho hlediska vstřícné řidiči. Tak tomu u vozu Opel Grandland X Hybrid 4 opravdu bylo. Rozměrný interiér odpovídající kategorii vozu, nastavitelná sedačka řidiče a přehledný navigační a ovládací panel. Nechybí ani tlačítko přivolání pomoci v případě nehody, umístěné na stropě mezi spolujezdcem a řidičem

 

Vyrážíme na silnice

Jelikož se jedná o hybridní vozidlo, kde není limitem nutnost dobíjení, rozhodli jsme se pro dlouhý výlet s využitím všech typů vozovek. Jízda s tímto Opelem s náhonem na všechny nápravy přináší velice bezpečný pocit z cesty a současně, díky motorovému vybavení dodává, a sem to slovo opravdu patří, „brutální“ výkon.

Hodnocení vozidla www.cysnews.cz
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 Pohod 4×4 skvělý
Pocit z jízdy 7 Velký výkon velké plus
Pohodlí 8 Prostorný automobil
Ovládání vozidla 8 S asistenčními prvky skvělé
Dojezdová vzdálenost 6 Elekrický pohon malý dojezd
Design vozidla
6
Průměrný
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

Město

Velkou výhodou hybridních pohonů je možnost přepnout ve městě na elektro režim a jezdit tak velice úsporně a zároveň ekologicky. To přesně tento vůz, který není prvoplánově určen do městského provozu, poskytuje.

Při nastavení tempomatu a při využití všech možností bezpečnostních prvků – dodržování vzdálenosti od vozidla jedoucího před námi, možnost sledování jízdy v pruzích, vůz sám ekonomicky řídí spotřebu energie a je až s podivem, jak je v hustém městském provozu malá spotřeba pro toto mohutné SUV.

Silnice mimo město a dálnice  

 

Během našeho dlouhého výletu, kdy jsme ujeli vzdálenost cca 500 km za den jsme díky všem výhodám pohonu všech náprav a za hustého deště jsme po dálnici s pocitem bezpečí využili i rychlosti 130 km/ hod. Samozřejmě jedná se o hybridní pohon a většinu času zde svou hlavní činnost vykonával benzínový motor ve vzájemné spolupráci s elektrickým motorem. Toto rozdělení můžete vidět na videu níže.

Záznam energii proudících do vozu z baterii a z motoru – modrá dobíjení , zelená elekto pohon , oranžová benzinový pohon

 
Dny testu Místa Cca km
Dobíjení
ČAS
silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 110 km
Z domácí zásuvky
8 hodin
okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 140 km
Z domácí zásuvky 7 hodin okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí Františkovy Lázně, Kateřina
440 km
Z domácí zásuvky 10 hodin
okresní silnice, městský provoz, dálnice,
den čtvrtý Praha a okolí, Davle
120 km Z domácí zásuvky

a nabíjecí stanice

7 hodin

49 minut

okresní silnice, městský provoz, dálnice
den pátý Střední Čechy
60 km Z domácí zásuvky 7 hodin okresní silnice, městský provoz
den šestý Okoř 120 km
Z domácí zásuvky 5 hodin okresní silnice, městský provoz

 



Postřehy spolujezdce

Hned po nastoupení do vozu vnímáte při jízdě pohodlí a prostor. Spolu s řidičem máte možnost sledovat navigaci, ovládat nastavení klimatizace. Během jízdy máte pocit bezpečí, auto dobře sedí na silnici, sedíte pohodlně a v zatáčkách nemáte pocit, že vám ujíždí pod sedačkou. Dobré využití má i chladnička umístěná v prostoru mezi řidičem a spolujezdcem. Je možné do ní umístit malou lahev s nápojem (0,5 l). Možnost umístit kelímek s kávou nebo čajem do držáků umístěných před ledničkou jsme při našich cestách také často ocenili, protože se zde káva ani čaj ani jednou během jízdy nevylila. Výhodou je velký zavazadlový prostor, kdy bylo pamatováno i na přepravu dlouhých předmětů. Pro tyto účely je možné otevřít okénko mezi opěradlem zadních sedadel a zavazadlovým prostorem. Při sklopení opěradel zadních sedadel jsme zjistili, že je možné v autě i v případě nutnosti přenocovat.

Závěrem

Dostali jsme k testování toto vozidlo, jehož cena se blíží k 1,5 mil. Kč. Ale musíme konstatovat, že díky hybridního pohonu jsme ve své podstatě testovali dvě vozidla: ekonomické vozidlo určené pro městský provoz s naprosto unikátním prostorem a druhé SUV s obrovským výkonem a vysoce kvalitními jízdními vlastnostmi na všech námi absolvovaných cestách. Takže vůz hodnotíme jako ekonomický vůz do města a kvalitní vůz pro rodinu na cesty na dovolenou a výlety a to i do mírně nezpevněného terénu. Vozidlo nás také překvapilo vysoce propracovaným interiérem. Nastavení sedadla řidiče umožňuje velkou variabilitu, díky velkému množství tlačítek a páček po levé straně sedadla řidiče s nejrůznějšími funkcemi nastavení. Samozřejmostí u všech těchto vozidel je možnost dobíjení doma ze zásuvky. Dojezd pouze na využití baterie je cca 50 km v závislosti na způsobu jízdy a vlastnostech řidiče.

Tento automobil tedy z našeho hlediska splňuje účel, k němuž je určen a nabízí i ještě něco navíc: poskytuje pohodlnou jízdu, pocit bezpečí a zároveň vás může provézt městským provozem v klidu a v pohodě.

Tedy celkově spokojenost a splnění všech předpokladů vozu s bonusem navíc – velký výkon a ekologický provoz ve městě.

Opel Grandland X Hybrid 4 – stránka výrobce

 

Testované automobily
Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Renault  ZOE
  Peugeot 2008 e GT
Nyní testujeme DS 3 Crossback e-tense