S DS7 Crossback e-tense 4×4 se vznesete do oblak

Podobně jako Fantomas se svým automobilem Citroën DS, vás i vůz DS 7 Crossback e-tense 4×4 dostane do oblak. Do naší redakce jsme dostali k testování tento vůz DS 7 . Nejednalo se o plně elektrický vůz, ale vůz s hybridním pohonem, tzn. s benzínovým a elektrickým motorem. Společně tyto obě pohonné jednotky dodávaly vozu více než 300 koní výkonu.

První pocity

Jelikož v předchozím testování jsme měli možnost si vyzkoušet vozidlo této značky, a to podstatně menší model DS 3 Crossback e-tense, očekávali jsme podobně nastavené ovládací desky a musíme podotknout, že u prvně testovaného vozu nebylo ovládání příliš intuitivní. U tohoto vozu naopak ovládací prvky byly velmi příjemné a intuitivní a po prvních pár metrech jízdy nám vůz „sedl do ruky“. Samozřejmě musíme zohlednit, že se jedná o zcela jinou kategorii vozu, a to s vysoce luxusním vybavením. Protože v našich testech využíváme naši metodu zvanou „bankovní lupič“, tzn. žádné seznamování s vozem před testem, žádné pročítání instruktážních příruček, na všechny ovládací prvky musíme přijít během provozu. V tomto ohledu tento vůz na první pocit hned uspěl.

DS7 Crossback e-tense interiér

Jízdní vlastnosti

Jízda v městském provozu

Pro městský provoz je toto vozidlo brutálně velké. Ohromné rozměry nejsou určeny pro městské pojíždění, ale vybavení elektrickým motorem umožňuje hospodárný provoz při jízdě městem. Předpokládáme, že i tento vůz bude využíván pro nákupy a pojíždění po městě. Velkou výhodou je tedy ekonomický provoz, velký a při sklopení zadních sedadel ohromný zavazadlový prostor, kam se pohodlně vejde i kus nábytku.

Z pohledu naší redakce pro pravidelný městský provoz není tento vůz z důvodu jeho velikosti ideální, avšak z důvodu ekonomičnosti a velkého zavazadlového prostoru, nalezne i zde využití. Zde můžeme zdůraznit, že právě elektromotory vykazují v městském provozu velké ekonomické výhody z důvodu úspornosti. Je samozřejmě důležité udržovat baterii vždy alespoň z padesáti procent nabitou.

Jízda na okresních silnicích a dálnicích

Zde se velká síla motoru a pohonu na všechny čtyři kola projeví naprosto v plné šíři a poskytne vám bezpečnou a ekonomickou jízdu, pokud dokážete využít všech výhod hybridního pohonu. Můžeme se dočíst z různých zdrojů o vysokých provozních nákladech hybridních vozidel. Ty však jsou způsobeny neschopností dobíjet akumulátor elektromotoru. V případě, že se vydáme na delší cestu, a to nám tento vůz umožní, je třeba nejprve zastavit u dobíjecí stanice a ekonomickou jízdou udržovat možnost elektrického pohonu a využívat rekuperace.

Předjíždění, zrychlení, jízda v zatáčkách je s tímto vozem naprosto spolehlivá, bezpečná a umožní vám v kritických okamžicích využít výkon, o kterém se vám u jiných vozidel ani nezdá. Velkou předností a výhodou jsou zde asistenční systémy, se kterými není problém se rychle seznámit, a tudíž předat vozidlu vládu nad vyhodnocením ekonomiky provozu. Celý systém provozu vozidla si můžete prohlédnout, pokud si při jízdě navolíte na obrazovku energie. Zde pak sledujete situaci, kdy přední náhon pohání klasický motor a zadní nápravu pohání elektromotor a v určitých situacích zadní náprava rekuperuje.

Automobil DS 7 Crossback e-tense tak na základě informací ze snímačů a jízdních parametrů tak vyhodnotí, co je pro vozidlo nejvýhodnější a jaký pohon zvolit. Je však důležité zdůraznit, že stále jediným odpovědným za řízení vozidla zůstává řidič.

Od podzimu 2019 se vůz DS 7 CROSSBACK pyšní také hybridním hnacím ústrojím E-TENSE s pozoruhodným výkonem 300 k, pohonem všech 4 kol a dojezdem 60 km v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi. Díky důmyslnému konstrukčnímu řešení nedošlo k omezení prostornosti interiéru ani zmenšení objemu zavazadlového prostoru vozu.

Pocity řidiče

Nastavení sedačky v tomto vozidle přináší řadu překvapení. Postupně objevujete možnosti, jak přizpůsobit sezení za jízdy, a to ve všech možných aspektech, které umožňují ergometricky tvarované sedačky. A úplnou třešničkou na dortu je, že využití masážní funkce u sedadel řidiče i spolujezdce, a to i během jízdy.

Velký výhled z vozidla, který byl u námi testované varianty zvýrazněn panoramatickým střešním oknem s elektricky ovládaná přední částí, kdy jsme mohli volit mezi průhlednou skleněnou střechou a otevřením celé střechy, což je příjemné především v letním období.

Velkým pomocníkem pro řízení zvláště v podzimním a zimním období je instalované noční vidění DS NIGHT VISION. To vám při aktivaci zobrazí v zorném poli řidiče osoby označené ve žlutém rámečku a v případě, že se objeví před vozidlem také výstražným hlášením. Můžeme zvolit variantu, kdy tento systém nemusíme sledovat stále, ale přijde upozornění při hrozícím nebezpečí. Je to skutečně velmi užitečný bezpečnostní prvek, který pomáhá řidičům za šera a při snížené viditelnosti.

Hodnocení vozidla – www.cysnews.cz
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Sedí na silnici skvěle
Pocit z jízdy 9 Zrychlení a pohoda
Pohodlí 8 Vynikající
Ovládání vozidla 8 Výborné
Dojezdová vzdálenost 8 nízká spotřeba
Design vozidla
8
Zajímavý a odlišný
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

Pocity spolujezdce

Již při vstupu do vozu zaujme unikátní elegantně řešený interiér. Polstrování palubní desky i ovládací tlačítka jsou řešena ve tvaru kosočtverců, zajímavým prvkem jsou hodinky, které se vysunou uprostřed palubní desky při nastartování automobilu. Velmi praktické jsou otočné ovladače rádia, které jsou tvarově zajímavě řešené. V teplém počasí oceníme ledničku umístěnou mezi sedadlem řidiče a spolujezdce, do které se vejde lahev 1,5 l., dobře řešená jsou také tlačítka na ovládání okének předních i zadních dveřích, umístěná také mezi řidičem a spolujezdcem Při jízdě večer oceníme fosforeskující prvky na dveřích. Díky pohonu všech čtyř kol vůz i v zatáčkách velmi dobře sedí a po celou dobu jízdy máte pocit stability.

 

 
Dny testu Místa Cca km
silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 130 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Benešov 90 km
okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí  Příbram a okolí 120 km
okresní silnice, městský provoz, dálnice,
den čtvrtý Praha a okolí
123 km okresní silnice, městský provoz,
den pátý Brandýs nad Labem 100 km okresní silnice, městský provoz,dálnice
den šestý Praha 32 km
okresní silnice, městský provoz
Testované automobily – www.cysnews.cz
Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Honda Jazz Renault ZOE
DS 7 Crossback e-tense 4×4 Peugeot 2008 e-GT
DS 3 Crossback e-tense
  MĚSÍČNÍ TEST PRE – Škoda Citigo e iV.
nyní testujeme – Peugeot 208 e GT