Naše redakce po delší době testovala vozidlo od francouzské automobilky Renault. Jednalo se automobil Renault CLIO E-TECH Hybrid určený pro o městský a příměstský provoz se dvěma motory: elektrickým a benzínovým.
První dojmy
Jelikož prvním vozidlem, které jsme od této automobilky testovali, byl Renault Zoe, plně elektrický, a uběhl již nějaký čas, od testování tohoto vozidla, nesrovnávali jsme tyto dva automobily, ale soustředili jsme se na každý zvlášť. První dojem byl: kompaktní malý vůz, který padne do městského pro vozu, a protože jsme jej přebírali na okraji Prahy a projížděli centrem, hned jsme poznali, že jeho hlavní doménou je město a příměstský provoz. Palubní deska i ovládání je nadstandardní a tak první dojem byl více než dobrý.
Další zkušenosti a pocity v průběhu testu
Jak již byl řečeno, první dojem byl více než dobrý. Tři jízdní módy včetně sportovního s mnoha variantami nastavení displeje nabízely mnoho možností. Celkem rychle jsme pochopili, že se jedná o malý vůz, který se při jízdě na dálnici při vyšší rychlosti než 100 km/hod stává mírně nestabilním a pohodlí sedaček odpovídá příměstskému vozidlu. Pochopili jsme, kde máme tento vůz testovat a kde můžeme nejlépe využít jeho vlastnosti.
Jízda po městě a okresních silnicích
Zde je ideální místo pro Renault Clio. V námi testovaném vozidle nebyla možnost nastavení adaptabilního tempomatu, tudíž popojíždění po větších městech není tak snadné jako je tomu u vozidel vybavených tímto systémem, hlavní doménou je jízda po okresních silnicích s mnoha zatáčkami, klesáním a stoupáním, kde nejlépe využijeme stabilní podvozek a rekuperaci, která je u tohoto vozidla vynikající. Při zvolení sportovního režimu si můžeme vyzkoušet vynikající akceleraci, ke které pomáhá společnými silami elektrický i benzínový motor. Ke kvalitě jízdy přispěly i vynikající brzdy. Proto musíme během námi zvoleném výletu o vzdálenosti asi 160 km konstatovat naprostou spokojenost.
Jízda po dálnicích a rychlostních silnicích
V tomto odstavci můžeme zhodnotit po dvou svezeních z našeho pohledu není tento automobil určen k dlouhodobé jízdě po dálnici či rychlostní komunikaci a zjistili jsme, že při vyšších rychlostech se stává mírně nestabilní. Nemůžeme však říci, že s tímto automobilem nelze po dálnicích jezdit, ale my jej pro jízdu po dálnici nedoporučujeme. Proto jsme tyto komunikace nevyhledávali a dali jsme přednost okresním silnicím, kde vůz prokázal velmi dobré uplatnění. Pokud uživatel nemá problém s jízdou při maximální rychlosti kolem 110 km/hod, jistě může i tímto způsobem překonat dlouhé vzdálenosti.
Celkové zhodnocení
Vozidla v provedení mildhybrid v sobě skrývají řadu možností jak využít obě pohonné jednotky a také odpadá nutnost dobíjet baterii z dobíjecích míst. Dobrou volbou jízdních parametrů a udržování stabilně nabité baterie dosáhneme nízké spotřeby, která se může dosáhnout až pod 5 l/100 km a při potřebě větší akcelerace při nabití baterie můžeme dosáhnout velkého výkonu s malým objemem benzínového motoru.
Automobil jsme otestovali i v tzv. severských podmínkách ve sněhu na pluhované silnici ošetřené pouze inertním posypem a dokonce i na úseku bez údržby a v obojím automobil obstál. V této kategorii nehledejme velký zavazadlový prostor. Při naložení běžného nákupu, kartonu mléka a basy piva byl zavazadlový prostor plně využit. Zvětšením zavazadlového prostoru sklopením zadních sedadel je umožněno převezení menších částí nábytku. Zkrátka jedná se o menší městský vůz vhodný pro krátké výlety pro řidiče se sportovním srdcem.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | Velmi dobré |
Pocit z jízdy | 6 | Velmi dobrý |
Pohodlí | 6 | Splňuje pořadavky své kategorie |
Ovládání vozidla | 8 | výborné |
Dojezdová vzdálenost | 8 | nízká spotřeba |
Design vozidla |
7 |
Praktický |
Průměr |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 67 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 100 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Vysoká u Příbrami | 148 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý | Praha a okolí | 45 km | okresní silnice, , dálnice |
den pátý | Karlštejn | 75 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 95 km | okresní silnice, městský provoz |
Hybrid | Elektromobil |
Opel Grandland X Hybrid 4 | |
Peugeot 3008 hybrid | Hyundai Kona Electric SUV |
Honda Jazz | Renault ZOE |
MĚSÍČNÍ TEST PRE Škoda Citigo e iV. | Peugeot 2008 e-GT |
DS 7 CROSSBACK | DS 3 Crossback e-tense |
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip | Peugeot 208 e GT |
Ford Focus mild-hybrid ST-LINE | Citroën C5 Airscross hybrid |
nyní testujeme Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 |