Renault CLIO E-TECH Hybrid spolehlivý vůz pro městský a příměstský provoz se sportovním duchem

Naše redakce po delší době testovala vozidlo od francouzské automobilky Renault. Jednalo se automobil Renault CLIO E-TECH Hybrid určený  pro o městský a příměstský provoz se dvěma motory: elektrickým a benzínovým.

První dojmy

Jelikož prvním vozidlem, které jsme od této automobilky testovali, byl Renault Zoe, plně elektrický, a uběhl již nějaký čas, od testování tohoto vozidla, nesrovnávali jsme tyto dva automobily, ale soustředili jsme se na každý zvlášť. První dojem byl: kompaktní malý vůz, který padne do městského pro vozu, a protože jsme jej přebírali na okraji Prahy a projížděli centrem, hned jsme poznali, že jeho hlavní doménou je město a příměstský provoz.  Palubní deska i ovládání je nadstandardní a tak první dojem byl více než dobrý.

Vyrážímena silnice
Renault CLIO E-TECH Hybrid

Další zkušenosti a pocity v průběhu testu

Jak již byl řečeno, první dojem byl více než dobrý. Tři jízdní módy včetně sportovního s mnoha variantami nastavení displeje nabízely mnoho možností. Celkem rychle jsme pochopili, že se jedná o malý vůz, který se při jízdě na dálnici při vyšší rychlosti než 100 km/hod stává mírně nestabilním a pohodlí sedaček odpovídá příměstskému vozidlu. Pochopili jsme, kde máme tento vůz testovat a kde můžeme nejlépe využít jeho vlastnosti.

Interiér vozu
Informace o spotřebě

Jízda po městě a okresních silnicích

Zde je ideální místo pro Renault Clio. V námi testovaném vozidle nebyla možnost nastavení adaptabilního tempomatu, tudíž popojíždění po větších městech není tak snadné jako je tomu u vozidel vybavených tímto systémem, hlavní doménou je jízda po okresních silnicích s mnoha zatáčkami, klesáním a stoupáním, kde nejlépe využijeme stabilní podvozek a rekuperaci, která je u tohoto vozidla vynikající. Při zvolení sportovního režimu si můžeme vyzkoušet vynikající akceleraci, ke které pomáhá společnými silami elektrický i benzínový motor. Ke kvalitě jízdy přispěly i  vynikající brzdy. Proto musíme během námi  zvoleném výletu o vzdálenosti asi 160 km konstatovat naprostou spokojenost.

Jízda po dálnicích a rychlostních silnicích

V tomto odstavci můžeme zhodnotit po dvou svezeních z našeho pohledu není tento automobil určen k dlouhodobé jízdě po dálnici či rychlostní komunikaci a zjistili jsme, že při vyšších rychlostech se stává mírně nestabilní. Nemůžeme však říci, že s tímto automobilem nelze po dálnicích jezdit, ale my jej pro jízdu po dálnici nedoporučujeme. Proto jsme tyto komunikace nevyhledávali a dali jsme přednost okresním silnicím, kde vůz prokázal velmi dobré uplatnění. Pokud uživatel nemá problém s jízdou při maximální rychlosti kolem 110 km/hod, jistě může i tímto způsobem překonat dlouhé vzdálenosti.

Celkové zhodnocení

Vozidla v provedení mildhybrid v sobě skrývají řadu možností jak využít  obě pohonné jednotky a také odpadá nutnost dobíjet baterii z dobíjecích míst. Dobrou volbou jízdních parametrů a udržování stabilně nabité baterie dosáhneme nízké spotřeby, která se může dosáhnout až pod 5 l/100 km a při potřebě větší akcelerace při nabití baterie můžeme dosáhnout velkého výkonu s malým objemem benzínového motoru.

Automobil jsme otestovali i v tzv. severských podmínkách ve sněhu na pluhované silnici ošetřené pouze inertním posypem a dokonce i na úseku bez údržby a v obojím automobil obstál. V této kategorii nehledejme velký zavazadlový prostor. Při naložení běžného nákupu, kartonu mléka a basy piva byl zavazadlový prostor plně využit. Zvětšením zavazadlového prostoru sklopením zadních sedadel je umožněno převezení menších částí nábytku. Zkrátka jedná se o menší městský vůz vhodný pro krátké výlety pro řidiče se sportovním srdcem.

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

Hodnocení vozidla – www.cysnews.cz
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 Velmi dobré
Pocit z jízdy 6 Velmi dobrý
Pohodlí 6 Splňuje pořadavky své kategorie
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 8 nízká spotřeba
Design vozidla
7
Praktický
Průměr
  1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 67 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 100 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí Vysoká u Příbrami 148 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý Praha a okolí 45 km okresní silnice, , dálnice
den pátý Karlštejn 75 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 95 km okresní silnice, městský provoz
Testované automobily – www.cysnews.cz
Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Honda Jazz Renault ZOE
MĚSÍČNÍ TEST PRE Škoda Citigo e iV. Peugeot 2008 e-GT
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
  Ford Focus mild-hybrid ST-LINE Citroën C5 Airscross hybrid
nyní testujeme Mitsubishi Outlander PHEV 4×4

Testované automobily 2020 – elektromobily a hybridní vozy

Elektromobil
Honda e
Hyundai Kona Electric SUV
Renault ZOE
Peugeot 2008 e-GT
DS 3 Crossback e-tense
Peugeot 208 e GT
Hybridní auta
Opel Grandland X Hybrid 4
Peugeot 3008 hybrid
Honda Jazz
MĚSÍČNÍ TEST PRE Škoda Citigo e iV.
DS 7 CROSSBACK
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip
Ford Focus mild-hybrid ST-LINE
Citroën C5 Aircross