Naše redakce měla možnost testovat již třetí vůz od francouzského výrobce Peugeot. Na rozdíl od předchozího modelu Peugeot 2008 byl Peugeot e-208 GT plně elektrický. Francouzská automobilka se rozhodla u tohoto typu jít cestou elektromobility do stejného typu jako klasický benzínový či dieselový motor.
První pocity
Tento automobil opravdu svým zpracováním a jízdními vlastnostmi se velice přibližuje běžným vozidlům. V porovnání s předchozími testovanými vozidly značky Peugeot se jedná o menší automobil, spíše sportovního ducha a zřejmě má na trhu elektromobilů zaujmout pozici sportovního vozu pro mladé páry či mladé rodiny. Jelikož se jednalo o třetí testovaný automobil od stejného výrobce, a ovládací prvky byly navrženy ve stejném duchu, nemůžeme zde použít metodu „bankovního lupiče“ protože s ovládacími prvky jsme se již seznámili u předchozích modelů. To znamená velký a přehledný display, ovládací tlačítka ve formě klaviatury klavíru. Vše je intuitivní, vstřícné přizpůsobené řidiči.
Jízdní vlastnosti po městě
U všech modelů, ať se jedná o SUV nebo sedan je jízda ve městském provozu pohodová a při využití všech dostupných asistentů řízení naprosto klidná. Musíme zdůraznit, že i vysoce ekonomická. Stejně tomu bylo i u tohoto typu vozu. Ocenili jsme vysokou rekuperaci a velice nízkou spotřebu při popojíždění po městě, nižší spotřebu než u ostatních námi testovaných automobilů. Důvodem je zřejmě, že se jedná o menší vůz, který nevyžaduje mnoho energie k jízdě a také maximální využití rekuperačních systémů. Také jsme zjistili vysokou rychlost dobíjení, což bylo až překvapující u nové dobíjecí stanice ČEZ v Kolíně, kdy aplikace ukazovala rychlost dobíjení 375 km/hod.
Jízda po dálnici
Tento vůz jsme testovali také na dálničních úsecích, kde jsme zvolili cestu z Kolína do Prahy a opět se nám potvrdila zkušenost, že při jízdě na dálnici při povolené maximální rychlosti kolem 130 km/hod kapacita baterií začíná radikálně klesat a dojezdová vzdálenost se snižuje rychleji, než bychom očekávali. Avšak zde došlo k určitému překvapení: při vjezdu na městský okruh a snížení rychlosti na 80 km/hod se začalo vozidlo chovat jako perpetum mobile, protože průjezdem celou Prahou jsme měli stále stejnou dojezdovou vzdálenost. Zřejmě zde začala fungovat rekuperace pro tento model podstatně efektivnější.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | Sedí na silnici skvěle |
Pocit z jízdy | 8 | Zrychlení a pohoda |
Pohodlí | 7 | Vynikající |
Ovládání vozidla | 8 | Výborné |
Dojezdová vzdálenost | 8 | nízká spotřeba |
Design vozidla |
8 |
Zajímavý a odlišný |
Průměr |
8 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Zkušenosti a pocity z vozidla
Musíme přiznat, že nám první den trvalo srovnat se s poněkud menším prostorem a relativně skromnější výbavou v porovnání s předchozími modely vyšší třídy, ale brzy automobil sedl do ruky a dalo by se říci, že se stal součástí našeho života. Nízký posed generuje sportovní pocit z jízdy, relativně velké zrychlení na elektromobil dodává pocit jistoty při předjíždění a podstatnou a nedílnou kvalitou tohoto vozu je vysoce stabilní podvozek, který vás připoutá k vozovce. Výrobce Peugeot dbá na každý detail, takže interiér je příjemný, oceníte podsvícení pod palubní deskou ve večerním čase a další detaily vám zpříjemní jízdu s tímto vozem.
Postřehy spolujezdce
Jakmile otevřete dveře vozu a překročíte práh s názvem vozu, uvítá vás pohodlný, a přehledně řešený interiér. Ovládání klimatizace,navigace i telefonu je možné jak hlasovými pokyny tak tlačítky připomínající klaviaturu piana. Nastavení sedadla je intuitivní a i při delší jízdě poskytuje dostatek pohodlí. Na obrazovce na palubní desce můžete sledovat navigaci i dobijení energie.Protože hned při první jízdě nás zastihla hustá mlha, ocenili jsme rychlé nastavení mlhovek ovládáním světel na volantu. Při cestách za tmy nám velmi dobrou orientaci umožnily přední LED světlomety, které osvětlily nejen silnici před námi, ale také prostor za krajnicí.
Režimy rekuperace
Aktivace funkce Brake (zpětná rekuperace energie při brzdění motoremi) dobíjí baterii a zvyšuje reálný dojezd vozidla.
Funkce Brake nabízí 2 režimy rekuperace:
- standardní, kdy je pocit z řízení podobný jako u vozů se spalovacím motorem,
- zesílený, který umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění akcelerátoru.
-
Nový elektromobil PEUGEOT e-208 nabízí 3 režimy jízdy:
- Sport: zaměření na výkon, maximální točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s),
- Normal: vhodný pro každodenní použití, nabízí maximální jízdní komfort
- Eco: optimalizace dojezdu.
Dny testu | Místa | Cca km |
silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 67 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 100 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Kutná Hora a Kolín |
200 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice, |
den čtvrtý | Praha a okolí |
60 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den pátý | Beroun a okolí |
100 km | okresní silnice, městský provoz,dálnice |
den šestý | Praha | 95 km |
okresní silnice, městský provoz |
Dle aplikace My Peugeot |
Závěr
Pokud se někdo rozhoduje zahájit svůj automobilový život s elektromobilem, je tento vůz vysoce vhodný, protože neshledáte rozdíl od klasického automobilu, jedině že je třeba dobíjet baterie.
Více informací naleznete ZDE
Hybrid | Elektromobil |
Opel Grandland X Hybrid 4 | |
Peugeot 3008 hybrid | Hyundai Kona Electric SUV |
Honda Jazz | Renault ZOE |
MĚSÍČNÍ TEST PRE Škoda Citigo e iV. | Peugeot 2008 e-GT |
DS 7 CROSSBACK | DS 3 Crossback e-tense |
Peugeot 208 e GT | |
nyní testujeme – Suzuki Ignis 4×4 Hybrid |