Test: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid . Jedná se o nižší stupeň elektromobility označovaný „HEV“, kde není třeba dobíjet baterii, ale baterie je dobíjena během jízdy automobilu. Tento automobil je tedy ekologickým vozidlem, kde elektrická část snižuje spotřebu paliva při cestách.

První dojmy

Automobily Citroën jsou svým provedením na první dojem elegantní a vstřícná k řidiči. Díky tomu, že tento francouzský výrobce je součástí seskupení Stellantis, využívají i aplikace z jiných vozidel této skupiny, jako např. navigaci.  To pak umožňuje adaptabilní seznámení na první dojem s vozidly různých výrobců z jedné skupiny. Samozřejmě si všímáme, že vozidla Citroën si ponechávají své specifické prvky a jsou tak odlišitelné od ostatních a hned jak do nich usedneme, můžeme bez problémů a v klidu a bezpečně absolvovat svou cestu.

Citroën C5 Aircross

 

Jízda po městě

I když automobil svými rozměry je řazeno do kategorie SUV,     nespadá do třídy vozidel městského typu, jízda ve městě a parkování je naprosto bezproblémové a pohodové, a to z důvodu osazení vozidla couvací kamerou a velmi přesnému řízení.   V neposlední řadě nesmíme zapomenout na bezpečnostní prvky, které nám oznámí blížící se překážku, tedy i špatné parkování. V městském provozu také bohatě využijeme elektrickou část výbavy, a zvláště v dopravní zácpě bez problémů díky adaptabilnímu tempomatu popojíždíme a současně spoříme palivo. Velkou výhodou je velkorysý zavazadlový prostor, který můžeme otevírat i pohybem nohy a tak při nákupech nemusíme přemýšlet, kam uložíme nakoupené zboží.

 

Jízda po okresních silnicích

Automobilový výrobce u tohoto modelu, byť je vybaveno automatickou převodovkou, myslí i na sportovně laděné řidiče a nabízí možnost manuálního řazení, pádly pod volantem a ti když zvolíme pod volantem jízdní režim „M“.  Současně jsme si všimli u tohoto typu vozidla, že je velice intenzivně využívána rekuperační energie po uvolnění plynového pedálu, tedy na vysvětlenou: vůz začne okamžitě snižovat rychlost, aniž bychom museli brzdit a dobíjí baterie v automobilu. Máme možnost, a to využijeme zejména při jízdě na okresních silnicích, zvolit ze tří jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. Je jasné, že při sportovním režimu se zvýší otáčky motoru, vůz je citlivější na plynu a naopak při volbě Eco se z vozidla stane „méně akceschopný“ vůz, leč úspornější. Pokud chceme volit klasickou jízdu, navolíme jízdní režim „Normal“.

Automobil na okresních silnicích díky své konstrukci se chová přívětivě, leč nesmíme od něho očekávat jízdu sportovního vozu. Výše posazená karoserie a tudíž i podvozek nedává šanci projíždět zatáčky příliš agresivně a rychle, tedy pohodovou klidnou jízdou se dostaneme do svého cíle a musíme brát na vědomí, že se jedná o SUV. Předpokládáme však, že pro majitele, který se pro tento vůz rozhodne, je tato skutečnost předem zřejmá. Jinak jízdní vlastnosti jsou výborné, řízení přesné a tak na těchto komunikacích nedocházelo k žádnému problému. Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 l/100 km.

 

 

Jízda po dálnici

Jak již jsme zmiňovali, je toto vozidlo svými rozměry a parametry SUV a tudíž větších rozměrů s pohodlným sezením pro všechny pasažéry a s řadou asistenčních prvků, které právě na dálnici využijeme.

Když nastavíme udržování v jízdních pruzích, adaptabilní tempomat, můžeme po dálnici uhánět maximální povolenou rychlostí a nechat řízení a bezpečnost na vozidle a sledovat pozorně dopravní situaci kolem nás. Samozřejmě, tato situace může svádět k nepozornosti či nedržení volantu, ale na to jsme vždy a včas a opakovaně upozorněni automobilem. Na dálnici si vozidlo pomáhá oběma pohonnými jednotkami a při nadbytku energie v motorové části dobíjí i baterii. Což lze sledovat na animaci vozidla. Ona elektrická část má více funkcí a je to také především na dálnici při zvýšení výkonu k rychlejšímu předjetí.

Jelikož jsou zde instalovány pohodlné sedačky s možností nastavení pomocí elektrického ovládání, je jízda pohodlná a neunavující. Dovedeme si představit absolvovat s tímto automobilem cestu k Jaderskému moři a zpět.

 

Závěrem

Během našeho testu jsme s vozidlem vyzkoušeli všechny uvedené povrchy a nenašli jsme okamžik, kdy by si vozidlo neporadilo s danou situací. Vyzkoušeli jsme i zda je možné nouzově ve vozidle přenocovat a při složení zadních sedadel nám vznikne velký prostor, který k tomuto účelu může sloužit. Stejně tak může sloužit k převážení rozměrných nákladů. Zvláštním prvkem u automobilu Citroën C5 Aircross je, že má zadní sedačku dělenou na tři díly. To znamená, že každá ze sedaček se dá samostatně sklopit. Ještě v zavazadlovém prostoru po nadzvednutí krycí desky je prostor, kde dříve bývala umístěna rezerva, pro drobná zavazadla.

Celkové uspořádání interiéru je příjemné a vstřícné k majiteli. Můžeme zmínit detaily, jako jsou držáky na umístění lahve či kelímku, možnost položení mobilního telefonu na středovém panelu. U tohoto vozidla jsme vyzkoušeli hlasové vyhledávání a zadávání adresy do navigace a můžeme konstatovat, že to funguje. Po vyslovení pokynu je vyhledána adresa a nabídnuta varianta, kterou chceme zvolit, opět hlasem zvolíme a automaticky se spustí navigace bez nutnosti zastavit, nebo dokonce nastavovat za jízdy. Stejně tak funguje snižování a zvyšování teploty ve vozidle, jen je třeba se naučit komunikovat podle pokynů vozidla, což není složité.  Spotřeba se také pohybovala s ohledem na velikost vozidla v rozumných hodnotách a to kolem 6,5 l/100 km.

 

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Vynikající
Pocit z jízdy 7 Pohodový
Pohodlí 8 Vynikající
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
7
SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
111 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 130 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Beroun
80 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Strašice
150 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha 130 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  147 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Peugeot E-208

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech