Test Honda ZR-V Sport

Do naší redakce jsme dostali k testu novinku od výrobce Honda, a to model ZR-V Sport. Tento model obohacuje elektrifikovanou řadu vozidel tohoto výrobce.

První dojmy

Na první dojem je toto vozidlo trochu jiné než většina automobilů od výrobce Honda. Ladné křivky karoserie dodávají vozu sportovního ducha přední maska tento dojem doplňuje. Po usednutí do vozidla vás především ukotví do skutečnosti, že sedíte v automobilu Honda klasický středový panel s diplejem. Potom se už musíte rozkoukávat. Například zajímavostí je prostor ve středovém panelu za řadícím mechanismem. Můžete si tam třeba odložit třeba brýle nebo mobilní telefon, nebo krabičku bonbonů. Na první dojem působí celý vůz z pozice řidiče kompaktně, ovládací prvky jsou v dosahu a intuitivně nastaveny. Ještě nás zaujala možnost otevírání a zavírání zavazadlového prostoru z pozice řidiče jedním tlačítkem. Dovedeme si tak představit, že dobře vycvičený pes dokáže naskočit do auta, aniž byste museli vystupovat. Samozřejmě lze tento zavazadlový prostor ovládat i nožním spínačem a poslední zajímavost je možnost výškového nastavení a vzdálenosti volantu.

Honda ZR-V Sport

Jízda ve městě a na okresních silnicích

Během jízdy si můžeme volit různé jízdní režimy a to Eco, Normal, Sport a Snow. My jsme pro jízdu ve městě volili většinou režim Eco, který je šetrnější ke spotřebě a dle našeho odhadu více využívá rekuperace a úsporu elektrické energie. Automobil Honda ZR-V Sport svými rozměry velice rychle projíždí městským provozem a díky adaptabilnímu tempomatu a udržování v jízdních pruzích je v dopravních zácpách dobrým společníkem. Tuto variantu jsme více než dobře otestovali díky dlouhému hodinovému popojíždění v pražské dopravní zácpě. Výhoda nastavení adaptabilního tempomatu u tohoto vozidla je, že až do poslední chvíle při popojíždění, a i při krátkém zastavení se automobil automaticky rozjíždí. Ulehčuje to potom jízdu v této dopravní situaci tím, že nemusíme neustále sešlapovat plynový pedál k rozjezdu.

Jízda po okresních silnicích

Tento automobil je již podle svého názvu koncipován do sportovního módu. To znamená, že dobře sedí na silnici a při rychlé akceleraci se při rozjezdu neprotáčejí kola a díky asistenční službě, která hlídá jízdu v pruzích, se můžeme plně soustředit na kvalitu řízení a hladký průjezd zatáčkami. Protože v okamžiku, kdy se dostaneme mimo jízdní pruh, jsme na to upozorněni. Během našeho testování využíváme u většiny automobilů náročnou cestu připomínající horskou silnici s mnoha zatáčkami, kde se prověří akcelerace a také, jak vůz sedí na silnici. Musíme ocenit, že automobil Honda ZR-V Sport kvalitně projížděl zatáčky a současně velice rychle za zatáčkou akceleroval, a to i v případě, že jsme využili jízdní režim Normal. Velice podstatnou záležitostí, a to můžeme potvrdit díky testům, je co nejrychleji předjet pomalu jedoucí vozidla. Protože se nám v poslední době stává, že i na silnicích, kde je nejvyšší povolená rychlost 90 km/ hod někteří řidiči v době stmívání jedou podstatně pomaleji. A tento vůz potom při přepnutí do režimu Sport, tato pomaleji jedoucí vozidla bezpečně předjede. Oproti ostatním vozidlům výrobce Honda je tu jedna podstatná změna a to že motor při dobíjení baterie není hlučný. Musíme ještě upozornit, že pod volantem jsou umístěna tzv. pádla, která umožňují přibržďování a odbržďování vozidla během klesání nebo dojíždění ke křižovatce, dalo by se to přirovnat k motorové brzdě u nákladních automobilů.

Jízda po dálnici

Automobil díky svým rozměrům poskytuje na všech sedadlech pohodlné sezení a tak není od věci se s ním vydat na dlouhé cesty. Tyto cesty jsou většinou po dálnicích. Stačí tedy nastavit adaptabilní tempomat, udržování vozidla v jízdních pruzích a můžeme se vydat ke vzdáleným cílům. Na dálnici jsme se nesetkali se žádným problémem a s automobilem jsme najeli na tomto typu komunikace mnoho kilometrů. Dokonce jsme zjistili, jak to vypadá, když docházejí pohonné látky. Na displeji se objeví výrazná ikona vyzývající k návštěvě čerpací stanice. Protože společnost Honda dbá na bezpečnost řidičů svých vozidel a nastavuje vzdálenosti od vozidel před námi dost daleko, setkali jsme se často s nešvarem, že nám do této mezery vjížděla jiná vozidla. Protože jsme na našich dálnicích často svědky, že bezpečná vzdálenost není dodržována.

 

Závěrem

Sportovně laděný vůz Honda ZR-V Sport si jistě najde svého kupce a během našeho testu splňoval přesně to, co každý řidič od vozidla očekává: Spolehlivost, bezpečnost a rychlost. Musíme si zvyknout, že bezpečnostní systém u automobilů Honda je přísný a při chvilkovém nedržení volantu začne reagovat blikáním a zvukovým upozorněním. Další výhodou je oddělení ovládání klimatizace mechanickými knoflíky. Což se už u mnohých konkurenčních výrobců nedodává. Také nás překvapilo elektrické ovládání nastavení sedadel a cestu v podzimním chladu zpříjemnilo vyhřívání sedadel. Zavazadlový prostor je dostačující k běžnému rodinnému nákupu a pokud si jej chceme zvětšit, můžeme složit zadní řadu sedadel. Příjemným detailem je, že uprostřed stropu nad řidičem je výklopný držák na brýle. Další podstatnou věcí je dobíjecí plocha pro telefony disponující bezdrátovým dobíjením. Celkově tento vůz působí kompaktním dojmem a uspokojí srdce řidiče toužícího po sportovní jízdě s možností současně odvézt rodinu na dovolenou či výlet.

 

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Kvalitní
Pocit z jízdy 7 dynamický
Pohodlí 8 sportovní
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 8 uspokojivá
Design vozidla
9
aerodynamický
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
66 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Sázava  195 km okresní silnice, dálnice
den třetí
Praha
125 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Sychrov
210 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 91 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  137 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross DS 3

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Citroën ë-C4 X

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4
Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech

Citroën ë – C4

Kia Niro HEV