Do naší redakce jsme dostali k testu novinku od výrobce Honda, a to model ZR-V Sport. Tento model obohacuje elektrifikovanou řadu vozidel tohoto výrobce.
První dojmy
Na první dojem je toto vozidlo trochu jiné než většina automobilů od výrobce Honda. Ladné křivky karoserie dodávají vozu sportovního ducha přední maska tento dojem doplňuje. Po usednutí do vozidla vás především ukotví do skutečnosti, že sedíte v automobilu Honda klasický středový panel s diplejem. Potom se už musíte rozkoukávat. Například zajímavostí je prostor ve středovém panelu za řadícím mechanismem. Můžete si tam třeba odložit třeba brýle nebo mobilní telefon, nebo krabičku bonbonů. Na první dojem působí celý vůz z pozice řidiče kompaktně, ovládací prvky jsou v dosahu a intuitivně nastaveny. Ještě nás zaujala možnost otevírání a zavírání zavazadlového prostoru z pozice řidiče jedním tlačítkem. Dovedeme si tak představit, že dobře vycvičený pes dokáže naskočit do auta, aniž byste museli vystupovat. Samozřejmě lze tento zavazadlový prostor ovládat i nožním spínačem a poslední zajímavost je možnost výškového nastavení a vzdálenosti volantu.
Jízda ve městě a na okresních silnicích
Během jízdy si můžeme volit různé jízdní režimy a to Eco, Normal, Sport a Snow. My jsme pro jízdu ve městě volili většinou režim Eco, který je šetrnější ke spotřebě a dle našeho odhadu více využívá rekuperace a úsporu elektrické energie. Automobil Honda ZR-V Sport svými rozměry velice rychle projíždí městským provozem a díky adaptabilnímu tempomatu a udržování v jízdních pruzích je v dopravních zácpách dobrým společníkem. Tuto variantu jsme více než dobře otestovali díky dlouhému hodinovému popojíždění v pražské dopravní zácpě. Výhoda nastavení adaptabilního tempomatu u tohoto vozidla je, že až do poslední chvíle při popojíždění, a i při krátkém zastavení se automobil automaticky rozjíždí. Ulehčuje to potom jízdu v této dopravní situaci tím, že nemusíme neustále sešlapovat plynový pedál k rozjezdu.
Jízda po okresních silnicích
Tento automobil je již podle svého názvu koncipován do sportovního módu. To znamená, že dobře sedí na silnici a při rychlé akceleraci se při rozjezdu neprotáčejí kola a díky asistenční službě, která hlídá jízdu v pruzích, se můžeme plně soustředit na kvalitu řízení a hladký průjezd zatáčkami. Protože v okamžiku, kdy se dostaneme mimo jízdní pruh, jsme na to upozorněni. Během našeho testování využíváme u většiny automobilů náročnou cestu připomínající horskou silnici s mnoha zatáčkami, kde se prověří akcelerace a také, jak vůz sedí na silnici. Musíme ocenit, že automobil Honda ZR-V Sport kvalitně projížděl zatáčky a současně velice rychle za zatáčkou akceleroval, a to i v případě, že jsme využili jízdní režim Normal. Velice podstatnou záležitostí, a to můžeme potvrdit díky testům, je co nejrychleji předjet pomalu jedoucí vozidla. Protože se nám v poslední době stává, že i na silnicích, kde je nejvyšší povolená rychlost 90 km/ hod někteří řidiči v době stmívání jedou podstatně pomaleji. A tento vůz potom při přepnutí do režimu Sport, tato pomaleji jedoucí vozidla bezpečně předjede. Oproti ostatním vozidlům výrobce Honda je tu jedna podstatná změna a to že motor při dobíjení baterie není hlučný. Musíme ještě upozornit, že pod volantem jsou umístěna tzv. pádla, která umožňují přibržďování a odbržďování vozidla během klesání nebo dojíždění ke křižovatce, dalo by se to přirovnat k motorové brzdě u nákladních automobilů.
Jízda po dálnici
Automobil díky svým rozměrům poskytuje na všech sedadlech pohodlné sezení a tak není od věci se s ním vydat na dlouhé cesty. Tyto cesty jsou většinou po dálnicích. Stačí tedy nastavit adaptabilní tempomat, udržování vozidla v jízdních pruzích a můžeme se vydat ke vzdáleným cílům. Na dálnici jsme se nesetkali se žádným problémem a s automobilem jsme najeli na tomto typu komunikace mnoho kilometrů. Dokonce jsme zjistili, jak to vypadá, když docházejí pohonné látky. Na displeji se objeví výrazná ikona vyzývající k návštěvě čerpací stanice. Protože společnost Honda dbá na bezpečnost řidičů svých vozidel a nastavuje vzdálenosti od vozidel před námi dost daleko, setkali jsme se často s nešvarem, že nám do této mezery vjížděla jiná vozidla. Protože jsme na našich dálnicích často svědky, že bezpečná vzdálenost není dodržována.
Závěrem
Sportovně laděný vůz Honda ZR-V Sport si jistě najde svého kupce a během našeho testu splňoval přesně to, co každý řidič od vozidla očekává: Spolehlivost, bezpečnost a rychlost. Musíme si zvyknout, že bezpečnostní systém u automobilů Honda je přísný a při chvilkovém nedržení volantu začne reagovat blikáním a zvukovým upozorněním. Další výhodou je oddělení ovládání klimatizace mechanickými knoflíky. Což se už u mnohých konkurenčních výrobců nedodává. Také nás překvapilo elektrické ovládání nastavení sedadel a cestu v podzimním chladu zpříjemnilo vyhřívání sedadel. Zavazadlový prostor je dostačující k běžnému rodinnému nákupu a pokud si jej chceme zvětšit, můžeme složit zadní řadu sedadel. Příjemným detailem je, že uprostřed stropu nad řidičem je výklopný držák na brýle. Další podstatnou věcí je dobíjecí plocha pro telefony disponující bezdrátovým dobíjením. Celkově tento vůz působí kompaktním dojmem a uspokojí srdce řidiče toužícího po sportovní jízdě s možností současně odvézt rodinu na dovolenou či výlet.
Více informací naleznete na stránkách výrobce
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | Kvalitní |
Pocit z jízdy | 7 | dynamický |
Pohodlí | 8 | sportovní |
Ovládání vozidla | 8 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 8 | uspokojivá |
Design vozidla |
9 |
aerodynamický |
Průměr |
8 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
66 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Sázava | 195 km | okresní silnice, dálnice |
den třetí |
Praha |
125 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den čtvrtý |
Sychrov |
210 km | městský provoz, , okresní silnice |
den páty |
Praha a okolí | 91 km | městský provoz,, okresní silnice |
den šestý |
Praha | 137 km | městský provoz, okresní silnice |