Test – Automobilu Kia Niro HEV

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil Kia Niro HEV. Jedná se o vozidlo, které je vybaveno menší baterií, jež je dobíjena pomocí jízdy. Tedy nemáme nutnost hledat dobíjecí stanice.  

První dojmy

Korejský výrobce automobilů Kia rozšířil portfolio svých vozidel, a to právě o tento model. Kia Niro se v současné době prodává ve třech variantách a vždy je zde součástí elektromotor. Na první dojem nás překvapilo, že zde není přítomna zásuvka na dobíjení baterie a také velice avantgardně pojatý interiér a palubní deska. Již na první pohled vás upoutá nad středovým pásem ovládací úzký pruh, kde přepnutím buď ovládáme klimatizaci, nebo další prvky vozidla. Dále zaujme řídící joystick umístěný právě pod tímto panelem. Jsou to prvky odlišné od ostatních vozidel a během našeho testu nás velmi potěšily, ale i potrápily. Na první dojem a současně na první poslech zjišťujeme, že rozjezd vozidla je v kompetenci elektrické složky a až po několika málo minutách jízdy naskakuje benzínový motor. Zaujal nás praktický textilní sáček na uložení složené horní desky zavazadlového prostoru. Připomínalo nám to skládání stanu a složenou desku bylo snadné uložit kamkoliv ve voze a potom ji zase rozložit a vrátit do zavazadlového prostoru. Také nás překvapila zásuvka, která byla k dispozici cestujícím na zadních sedadlech, na dobíjení notebooku.

Kia Niro HEV

 

Jízdní režim Sport
Jízdní režim Eco

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Automobil Kia Niro HEV se velmi mrštně proplétá hustým městským provozem, kde si účinně dokáže rekuperovat energii a projíždět město na elektrický pohon. Asistenční prvky nás upozorňují při parkování i při jízdě na dodržování odstupu od vozidel a zároveň nám usnadňují pohyb po silnicích. Zajímavým prvkem zvláště při nakupování je možnost ovládání kufru dálkovým ovladačem, kdy při držení tlačítka na dálkovém ovladači se nám zavazadlový prostor sám otevře. Také je možné jej otevřít od řidiče. Některá vozidla, která mají komponentu, jež je na dálkovém ovladači, je možná ovládat na dálku samostatně popojíždět bez účasti řidiče dopředu a dozadu, to lze využít při zajíždění do garáže. Samozřejmostí je vybavení couvací kamerou, která nám usnadňuje parkování. Díky využívání elektrického pohonu se podstatně snižuje spotřeba pohonných hmot.

 

 

Když vyrazíme z města na okresní silnice a přepneme si ze dvou možných jízdních režimů na režim „Sport“, staneme se závodníky. Automobil promptně akceleruje, drží v zatáčkách a svižně se proplétá okresními silnicemi. V klasickém režimu „Eco“ se vůz pohybuje standardně a využíváme všech jeho schopností. Díky řadě automatických nastavení, a to jak u stěračů, tak u světel, včetně automatického přepínání na dálková světla, se jízda stává pohodlnou a bezpečnou. Využit asistenčních prvků jízdy v pruzích a adaptabilní tempomat činí jízdu bezpečnou a pohodovou. Zvláště v dnešních brzkých podzimních večerech je tento způsob osvětlení vozidla velice přívětivý. Celá silnice je nádherně osvětlena a nemusíme se obávat, že něco přehlédneme. Spotřeba při jízdě po okresních silnicích se pohybuje kolem 5 l/100 km.

Jízda po dálnici

Jak již bylo zmíněno v předchozím odstavci, automobil Kia Niro HEV je vybaven mnoha asistenčními prvky, a tak jízda po dálnicích je pohodlná a bezpečná. Díky elektrickému motoru, který je zde využíván také pro akceleraci, svižná a ekonomická. Výhodou je také, že jsme nejen na palubní desce upozorňováni na situaci, základní parametry pro jízdu jsou promítány také na čelním skle. To nám pak ulehčuje orientaci ve svízelných dopravních situacích. Takže můžeme konstatovat, že jízda po dálnici je bezpečná, rychlá a ekonomická. Spotřeba paliva se pohybuje těsně nad 5 l/100 km.

Závěrem

Závěrem můžeme konstatovat, že velkou výhodou tohoto systému dobíjení baterie je, že není třeba dobíjet pomocí kabelu a vše je řízeno samotným vozidlem. Automobil je vybaven řadou prvků, které se odlišují od námi dříve testovaných vozů. Především se jedná o onen úzký panel sloužící k ovládání klimatizace a dalších prvků vozidla umístěný pod dolní středovou část panelu. Tento prvek je zajímavý a automaticky se vrací do původní polohy po nastavení klimatizace. Kvalitní navigace a parkovací kamery vozidlu ulehčují provoz. Velkým plusem je nízká spotřeba, která tak poskytuje větší dojezdovou vzdálenost na jedno načerpání paliva. Můžeme konstatovat, že Kia Niro HEV splnila všechny naše požadavky pro moderní vůz zohledňující současnou elektromobilitu.

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 přívětivé
Pocit z jízdy 7 příjemný
Pohodlí 7 uspokojivé
Ovládání vozidla 8 kvalitní
Dojezdová vzdálenost 8 dobrá
Design vozidla
7
moderní
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
166 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Rakovník  140km okresní silnice, dálnice
den třetí
Praha
125 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Lužná u Rak.
160 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 91 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  137 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross DS 3

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4
Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech

Citroën ë – C4