
Do naší redakce jsme dostali k testování vůz Dacia Jogger Extreme TCe 110 . Jedná se o vozidlo s možností přepravit až 7 cestujících najednou.
První dojmy
Automobil na první dojem nepůsobí nijak robustně a když se na něj díváme , napadne nás, jak se sem vejde sedm cestujících. Vzhled vozu je standardní a karoserie nevybočuje z řady klasických combi vozidel. I samotný odstín barvy vozidla dodával na první pohled vozu kompaktní vzhled.
Po nasednutí do vozu zjišťujeme nepřítomnost spínací skříňky, ale pouze startovacího tlačítka. Rozhlížíme se po interiéru a shledáváme určitý posun ve srovnání s dřívějšími vozy značky Dacia ke kompaktnějšímu a uhlazenějšímu vzhledu. Překvapila nás šestistupňová převodovka a celkem přehledný informační panel uprostřed palubní desky. Navigace dokázala přečíst rychlost na dopravních značkách a upozornit na překročení rychlosti zvukovým signálem.
Jízda po městě okresních silnicích
Je logické a samo o sobě vyplývá z konstrukce automobilu Dacia Jogger Extreme TCe 110 o délce více než 4,5 m, že s ním bude parkování o trochu složitější, ale díky tomu, že automobil je vybaven couvací kamerou a senzory dokáže mrštně zaparkovat na docela malém parkovacím místě. Díky tomu, že svou výškou není robustním vozidlem, máme při jeho řízení pocit, že řídíme klasický osobní automobil. Ale jen pro porovnání délka tohoto vozu odpovídá délce standardního SUV. My jsme během testu neměli žádný problém, a i v městském provozu jsme se dobře uplatnili. Bohužel, není zde adaptabilní tempomat, ale pouze tempomat, takže musíme hlídat vozidla před sebou při popojíždění. Velkou výhodou, kterou jsme ocenili, díky tomu, že jsme po delší době testovali vůz s manuálním řazením, je automatické nastartování při zhasnutí motoru. Přestože automobil disponuje šesti rychlostními stupni, můžeme i na pátý rychlostní stupeň projíždět v městském provozu při rychlosti 50 km/hod. Docela jsme ocenili na palubní desce upozornění na nutnost změnit rychlostní stupeň. Pro nezkušené řidiče je to velká pomoc.
Jízda po okresních silnicích
Musíme konstatovat, že nás tento automobil překvapil svými kvalitními jízdními vlastnostmi. Díky tomu, že je konstruováno pro 7 cestujících, je motor výkonnostně tomuto přizpůsoben a během našeho testu nás více než čtyři osoby nejelo, tudíž plynulé rozjíždění a akcelerace byla více než uspokojivá. Kombinace uspořádání rychlostních stupňů, kdy od 60 km výše můžeme již ve své podstatě používat ve zvlněném terénu pouze šestý rychlostní stupeň, tak v kombinaci s tempomatem se stává jízda pohodlnější. Ve své podstatě převodovka je postavena tak, že 1-4 rychlostní stupeň využíváme ve zpomalení či v situacích, kdy je nutno podřadit a zabrzdit a pátý a šestý rychlostní stupeň je na plynulou jízdu. Tomu pak také odpovídá průměrná spotřeba kolem 6 l/100 km.
Vyšší hluk
Nemůžeme nezmínit při rychlosti nad 70 km/hod zvýšenou hlučnost v kabině. Bohužel jsme neměli možnost provést test s plně obsazený vozidlem, což při průměrné hmotnosti pasažéra 80 kg představuje více než půl tuny zátěže a to se domníváme, že vozidlo při delší cestě bude mít podstatně vyšší spotřebu. Avšak vyzkoušeli jsme i místa k sezení na poslední třetí řadě a pohodlí pro středně vysokého muže je uspokojivé.
Jízda po dálnicích
Při našem testu jsme měli na zřeteli, do jaké kategorie automobil Dacia Jogger Extreme TCe 110 spadá a co od něho můžeme očekávat. Z tohoto hlediska nás jízda po dálnici velice mile překvapila. Absolvovali jsme s ním poměrně dlouhou trasu do Hradce Králové a zpět a to během dopoledne a jízda byla plynulá, pružná a uspokojivá. Bohužel nemůžeme pominout již zmiňovanou skutečnost, že při vyšších rychlostech jsme zaznamenali vyšší hlučnost v kabině vozidla. Oproti ostatním námi testovaným modelům byl hluk podstatně vyšší, ale stále uspokojivý a nebyl rušivý. Neměli jsme během jízdy žádný problém s předjížděním, s bržděním a z našeho hlediska k jízdním vlastnostem můžeme konstatovat spokojenost. Spotřeba při dálničním provozu se pohybovala okolo 6,5 l/100 km.

















Závěrem
Automobilka Dacia, jak je již v povědomí většiny motoristů je v koncernu s výrobcem Renault, tudíž je znát, že některé prvky přebírá od tohoto výrobce. Musíme si však uvědomit, že na rozdíl od některých nejmenovaných výrobců je zde přesně nastavena hranice, kam patří vozidla Dacia a kam vozidla Renault na automobilovém trhu. Když si uvědomíme, že za cenu něco nad půl milionu dostáváme vozidlo s možností přepravy až sedmi cestujících, nebo možnosti kempování, protože poslední řada sedadel je vyjímatelná a složením druhé řady sedadel vznikne prostor pro přespání dvou dospělých lidí, musíme být více než spokojeni. Samozřejmě nemůžeme pominout určitý rozdíl od podobných vozidel s podstatně vyšší pořizovací cenou. Během delší jízdy, která čítala zhruba 250 km byl znát menší komfort, který můžeme jednoduše vyvážit více zastávkami na delší cestě.
Využití vozu
Automobil dle našeho názoru má skutečně mnohovrstevné použití, jako například pro přípravu zaměstnanců malé firmy nebo pracovníků malé firmy na oběd, mladého páru, který chce procestovat Evropu a ušetřit náklady za ubytování v hotelu. Tomu jsou uzpůsobena i zadní malá okénka, které lze pootevřít v případě, že ve vozidle nocujeme. Dále nemůžeme opominout, že složením druhé řady sedadel a vyjmutím třetí řady sedadel máme k dispozici velkorysý nákladový prostor. Jednoduše můžeme závěrem konstatovat Dacia připravila víceúčelově využitelný vůz pro klientelu, která chce zažít standardní jízdu za dobré peníze.
Námi testovaný model byl ve výbavě Paket Media Nav Plus, Paket technologie Extreme (el. Parkovací brzda, střední loketní opěrka, hlídání mrtvého úhlu, přední senzory, rezerva, vyhřívaná přední sedadla).
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 6 | dobré |
Pocit z jízdy | 6 | slušný |
Pohodlí | 5 | průměrné |
Ovládání vozidla | 6 | dobré |
Dojezdová vzdálenost | 7 | dobrá |
Design vozidla |
5 |
Standardní |
Průměr |
6 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 52m | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha a okolí | 48km | okresní silnice, městský provoz, |
den třetí |
Praha | 120 km | okresní silnice, |
den čtvrtý |
Hostomice |
80 km | městský provoz, okresní silnice |
den pátý |
Hradec Králové |
260 km | městský provoz, dálnice |
den šestý | Praha | 82 km | městský provoz, okresní silnice |