Top news

Test : Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 8 4×4

Do naší redakce jsme dostali k otestování model nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 8 4×4. Jedná se o upravený již odzkoušený model tedy nevstupovali jsme do neznámého vozidla a věděli jsme už, co můžeme očekávat. DS Automobiles si postupně razí cestu k čisté elektromobilitě a tento hybridní vůz je dalším mezistupněm, protože v plánu v blízkých letech je mít flotilu čistě elektrických vozidel.  Z toho důvodu se také automobilka dlouhodobě věnuje Formuli E.

První dojmy

Automobil svými rozměry působí mohutně a robustně, avšak na silnici se chová velmi jemně a citlivě. Protože se nejedná o první test automobilu DS ani o první test tohoto typu DS7, nebyli jsme překvapeni kompaktností a vstřícností vozidla jak z hlediska jízdy, tak pohodlí řidiče a spolucestujících. Samozřejmě si při testech těchto luxusních vozidel uvědomujeme, do jaké třídy patří a co od nich můžeme očekávat. Tento automobil na první dojem působí elegantně, luxusně a přívětivě.

Jízda po okresních silnicích a v městském provozu

Vozidlo jsme z největší části využili k co nejrychlejšímu a nejbezpečnějšímu přesunu na víkendový závod Formule E v Berlíně. Tedy zhruba 90 % naší cesty probíhalo po dálnici a berlínském hustém městském provozu. Jízdu po okresní silnici jsme tedy využili jen chvilku a vozidlo díky svým výborným rekuperačním schopnostem dokázalo velkou část absolvovat na elektrický pohon. Musíme podotknout, že nabití baterie na plnou kapacitu z 22 kW zásuvky trvá 120 minut. Můžeme konstatovat, že krátký test na okresních silnicích proběhl úspěšně a automobil kvalitně kopíruje terén a díky schopnosti pohonu na obě nápravy se dostanete z každé svízelné situace.

Naopak, městského provozu jsme si při testu užili víc než dost. Pro představu, v České republice máme mnoho kritiků složitého městského provozu, a to především v hlavním městě. My jsme si vyzkoušeli, že v berlínské páteční dopravní špičce je to povýšeno o několik úrovní výše. Přesto tento automobil, který v žádném případě není malý, díky vysoce kvalitní navigaci se proplétal jak širokými bulváry, tak úzkými uličkami v městských částech a dokonce na místě, kde byla rychlost omezena na 30 km/hod a o víkendech některé ulice byly zcela uzavřeny a využity jako hřiště pro děti. Automobil díky svým senzorům, a dokonce nočnímu vidění předcházel všem nebezpečným situacím a dokázal nás dovést do všech míst, kam jsme chtěli. Mohli jsme se tedy stoprocentně spolehnout, že bude vybrán ten správný směr a plně důvěřovat navigační trase.  K dispozici je sice velký počet dobíjecích stanic pro elektromobily, ale často jsme narazili na místa, která preferují rychlodobíjení. Přesto se nám podařilo objevit v areálu autoservisů dobíjecí místo, kde dokonce akceptovali čip společnosti PRE/ EON. V městském provozu a v neděli dopoledne  nás překvapilo, že dobíjecí stanice velkých obchodních řetězců jsou uzavřeny, jelikož tyto obchody mají v neděli buď zcela zavřeno, nebo otevírají odpoledne na krátkou dobu. Tedy závěrem: Jízda v městském provozu s tímto automobilem a velmi dobrou navigací byl pohodový a vynikající.

Jízda po dálnici

Ve své podstatě jsme najeli kousek za Prahou na dálnici D4 a průjezdem tunelem Blankou navázali na dálnici D8 a poté pokračovali přes Drážďany a do Berlína a to vše pouze v dálničním provozu. Ryze teoreticky můžeme konstatovat, že pokud navolíme na začátku dálnice D8 rychlost 130 km na tempomatu, nastavíme všechny asistenční bezpečnostní prvky, můžeme dojet až do cíle bez jakéhokoliv zásahu do řízení a to jedině držením volantu a sledováním okolního provozu. To je samozřejmě čistá teorie, ale po většinu času bylo nutné pouze sledovat omezení rychlosti a také pozorně sledovat ve zpětných zrcátcích blížící se podstatně rychleji jedoucí vozidla. Během našeho testu jsme nepřekročili rychlost 140 km/hod a většinou jsme se pohybovali rychlosti 130 km/hod, jelikož je to optimální rychlost jak z hlediska spotřeby, tak pohody řidiče. Díky vynikajícím sedadlům, možnosti využití masážního módu sedadla řidiče, velmi kvalitní klimatizací byly naše zastávky určeny k nutném odpočinku a občerstvení.

Tedy závěrem můžeme konstatovat: na dlouhé jízdy je tento vůz velmi dobře uzpůsobem a protože jsme se ve vozidle rozdělili tak, jsme cestovali i na zadních sedadlech, můžeme konstatovat, že i sezení na místě vpravo za řidičem je velice pohodlné a je zde možnost individuálního nastavení klimatizace.

 

Závěrečné zhodnocení

Díky vysoce kvalitní výbavě a hybridnímu pohonu nemůžeme očekávat, že toto vozidlo uvidíme po desítkách tisíc v provozu. Tento vůz je určen pro automobilové fanoušky a lidi, kteří myslí do budoucnosti. Jedná se o luxusní vůz s mnoha a mnoha bezpečnostními prvky, který přináší nový stupeň pohody do řízení . Po našem testu můžeme konstatovat, že francouzská automobilka předvedla vrcholný výkon a opět ukazuje kam se má ubírat cesta automobilismu. Je důležité klást důraz na bezpečnost, ekologičnost a spolehlivost. Protože naše planeta stárne a řidiči v pokročilém věku nejsou na silnicích vyjímkou, přesně na tento segment by měly automobilky také cílit. Často se během dlouhé cesty stane, že něco nastavujeme a nevšimneme si, že kolona před námi začíná brzdit. Právě pro tyto situace je uzpůsobeno řízení u tohoto vozidla, kdy automaticky začne reagovat na tyto nebezpečné situace. Závěrem můžeme konstatovat, že nejvyšší cenu na světě má lidský život a někdy je třeba připlatit více, za hodnotnější vůz než šetřit na bezpečnostních prvcích.

 

Více informací naleznete na stránce výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 10 výborný
Pohodlí 10 Kvalitní
Ovládání vozidla 10 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 8  dobrá
Design vozidla
9
SUV
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 52m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 48km okresní silnice, městský provoz,
den třetí
Praha 120 km okresní silnice,
den čtvrtý
Berlín
380 km městský provoz, dálnice
den pátý
Berlín město
95 km městský provoz
den šestý Praha  382 km městský provoz, dálnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV MG EHS
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV