S Renault Captur E-tech plug-in s hybridním pohonem dojedete levně k moři či za jiným snem

Testování elektrických a hybridních automobilů jsme zahájili s automobile Renault Zoe. Nyní mohli po více než roce v naší redakci vyzkoušet něco trochu jiného avšak s technologií využívající poznatků z vozů Formule 1  u francouzského výrobce Renault . Na úvod této recenze můžeme napsat, že vývoj u tohoto výrobce pokročil dále.

První dojmy

Automobily výrobce Renault se vyznačují příčarostí a jednoduchostí ovládání a tak není problém se s vozem rychle seznámit. Ovládací prvky na středovém panelu jsou identické v porovnání s předchozími námi testovanými modely. Vyrazili jsme tedy s nabitou baterií a plnou nádrží vstříc testovacím jízdám. K prvním dojmům patří zjištění, že sedačky mají mechanické ovládání a po letmém shlédnutí zavazadlovému prostoru nás zaujalo zvláštní řešení umístění nabíjecích kabelů a to v praktické tašce v místě, kde bývalo umístěno rezervní kolo. Zavazadlový prostor tedy působí kompaktním dojem.

Zero Emission

Jízda po městě a okresních silnicích

Při tomto testu jsme s velkou měrou vyzkoušeli možnosti vozidla právě na okresních silnicích a současně v městském provozu. Předem můžeme zmínit jednu negativní poznámku, že u námi testovaného modelu nebyl adaptabilní tempomat, což první dny byl trochu problém, ale později jsme si na to zvykli a dalo se velice šikovně jezdit a ovládat rychlost levou rukou na volantu nastavením dané rychlostí vozidla jedoucího před vámi. Speciálně na tomto typu komunikací jsme se zaměřili na ekonomičnost provozu, tudíž v maximální míře jsme automobil dobíjeli a vždy před vyjetím ráno byla baterie plně nabita z domácí zásuvky a při cestách jsme na benzínových čerpadlech využívali dobíječky. Nemalou výhodou u tohoto vozidla byla výborná rekuperace využíváním zvlněného terénu českých silnic jsme postupně snižovali spotřebu vozidla až jsme se v průměru včetně dálnic dostali pod 4,5 l/100 km.

V příměstském provozu tedy zhruba 33 km do města 33 km z města lze tento vůz s přehledem a v pohodě používat jako čistě elektrické vozidlo. Jelikož plně nabitá baterie predikuje dojezd 52 km, s volbou zvýšeného dobíjení není problém dojet podstatně více. Ano, můžeme potvrdit, že v příměstském provozu může Renault Captur E-tech plug-in jezdit pouze na elektrický pohon. 

Jeho jízdní vlastnosti na okresních silnicích jsou výborné a to především díky pružnosti obou pohonných jednotek a také díky tomu, že baterie zvyšuje samotnou hmotnost vozidla a to pak lépe sedí na vozovce. Můžeme tedy konstatovat, že jak z ekonomického tak z provozního hlediska a jízdními vlastnostimi jsme při těchto jízdách byli velmi spokojeni.

 

TÝM ALPINE F1  si zajistil neuvěřitelné vítězství ve Formuli 1

 

 

Poznámka: při příměstském provozu se může skutečně dostat na výrobcem uváděnou spotřebu benzínu pod 2 l/100 km a to z důvodu využití benzínového motoru například při zdolávání prudkého stoupání nebo nutnosti rychlosti rychle zahřát vozidlo.

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Tuto rubriku bychom mohli jednoduše zhodnotit „Jezdí dobře a kvalitně“. Ale naším záměrem je  toto trochu rozvést. Při cestě do Brna a zpět po dlouhodobě opravované dálnici D1 jsme s naprostou pohodou projížděli i uzávěrami, protože automobil je vybavené řadou bezpečnostních prvků, které hlídají odstup v zúžených pruzích, jízdu v pruzích a tak vizuálně i akusticky upozoňuje na možnost kolize a my bez problémů předjížděli i kamiony jedoucí pomalou rychlostí v zúžených částech dálnice a na místech, kde jsme jeli maximální povolenou rychlostí automobil převzal vládu nad správou dělení pohonů a využívalo jak elektrický , tak benzínový s maximálním využiváním benzínového pohonu, ale při sledování toku energií, které jsme mohli vidět na displeji, jsme si všimli, že i na dálnici je vozidlo schopno rekuperovat a v případě možnosti automaticky přepne na elektrický pohon. Shodou okolností jsme s tímto automobilem najezdili nejvíce kilometrů ze všech námi dosud testovaných vozidel. S překvapením dnes zjišťujeme, že tento nájezd byl celkově pohodlný, klidný a příjemný. Dalo by se říci, dálnice a rychlostní komunikace tomuto automobilu nevadí, jsou pro něj jako naopak stvořeny a i spolujezdec, který s námi část testu absolvoval, měl na zadních sedadlech dostatek pohodlí.

 

Závěrem

Jedna věc je více než jasná: Automobilka Renault využívá svých letitých poznatků z hybridní éry Formule 1 a implementuje je do svých vozidel. Při vzpomínce na testování automobilu Renault ZOE nám utkvěla v paměti vynikající rekuperační schopnst a i tyto schopnosti byly více než zřejmé u Renault Capture E-tech plug-in. Nemůžeme se proto divit, že v posledním závodě F1 zvítězil pilot stáje Alpine F1, která je následníkem továrního týmu  Renault.

Automobil Renault Captur nedisponuje velkým zavazadlovým prostorem a je tedy určen spíše jako druhý vůz či automobil pro seniory případně rodiny s malými dětmi. Jako ideální řešení vidíme použití pro maminky na mateřské dovolené k nákupům a jízdám po okolí. Nemůžeme však zavrhnout ani možnost, že si tento automobil vybere rodina, jako svůj jediný vůz a naučí se hospodařit s menším zavazadlovým prostorem. My můžeme hodnotit vysoce kladně jeho užitnou hodnotu, jízdní vlastnosti  a ekonomičnost provozu

Informace ze stránky výrobce

Tento automobil poskytuje okamžitý výkon elektrického vozu v hybridním voze. Nastartuje se stejně tak tiše a zrychlí stejně tak rychle jako plně elektrický vůz.Jezděte v naprostém klidu díky našim 10letým odborným zkušenostem v oblasti elektromobilů Renault! Využijte výhod čisté mobility a lepší spotřeby paliva díky inovativní převodovce a technologii rekuperace energie, která se inspirovala přímo světem Formule 1!

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Velmi dobré
Pocit z jízdy 9 Velmi dobrý
Pohodlí 7 Uspokojivé
Ovládání vozidla 8 Uspokojivé
Dojezdová vzdálenost 9 vynikající
Design vozidla
8
Klasický
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 182 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Teplice
260 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Brno 280 km okresní silnice, , dálnice
den pátý
Praha
189 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 142 km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Honda Jazz Renault ZOE
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV. Peugeot 2008 e-GT
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
Renault Mégane ETECH Plug- in
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4
Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller
Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e
Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer

 

Formule 1- Magyar Nagydíj 30.7 – 1.8.2021