
Do naší redakce jsme dostali k testování automobil Renault Mégane ETECH Plug-in od druhé největší automobilky v Evropě, a to v provedení hybridním tj. benzínový motor + elektromotor.
První dojmy
Prvním námi testovaným automobilem francouzské automobilky byl Renault Zoe, a to více než před 12 měsíci. Mezitím jsme měli možnost testovat také Renault Clio a oba tyto jmenované vozy se řadí do kategorie malých městských vozidel. U těchto předchozích zmíněných modelů jsme byli spokojeni s poskytovanou službou mobility, pohodlí a zpracování vozu jsme již nehodnotili tak vysoko. Je to zřejmě tím, že se jedná o velkou sériovou výrobu. Avšak u modelu Mégane jsme se setkali se zcela jiným vozidlem a byli jsme velmi mile překvapeni jak vstřícností interiéru, tak pohodovým ovládacím prvkům, a dokonce i vysoce pohodlnými sedadly. Automobil jako takový opravdu naplňuje vize Renaultu a ukazuje, že využívá zkušenosti z motoristického sportu, například z F1.
Jízda ve městě a okresních silnicích
Byť se zde jedná o vozidlo větších rozměrů, hravě si poradí s cestou po městě a není tomu jinak ani cestou po okresních silnicích. Díky tomu, že zde máme dva poháněcí agregáty, a tudíž váha vozidla je vyšší, dostáváme se v jízdních vlastnostech na těchto silnicích na velice dobře sedící automobil, kdy můžeme využívat pro úsporu pohonných látek ve městě elektrický pohon a mimo město jako doplněk k benzínovému motoru hybridní jízdu. Snižujeme tak spotřebu a vysoce efektivní rekuperací dosahujeme výborných výsledků a prodlužujeme dojezdovou vzdálenost na plnou nádrž. Pro město, byť dojezd vozidla není na elektrický pohon vysoká, jej lze přesto však používat jako 100 % elektrický, pokud dokážeme efektivně nakládat s energií uloženou do baterií, mimo město je vysoce stabilní a poskytuje přirozenou a pohodovou jízdu po všech površích. Tedy nejedná se v žádném případě o městský automobil, což dokazují jeho rozměry více jak 4,5 m na délku, ale můžeme ho zde ekonomicky využít. Pro okresní silnice tedy ideální vozidlo.
Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích
Pokud zvolíme sportovní nastavení vozidla, které máme také ve výběru a sešlápneme plynový pedál trochu více, než je zvykem, můžeme zažít vysoce sportovní jízdu. Pro tento vůz není žádným problémem absolvovat dlouhou jízdu po dálnici a díky výbornému rekuperačnímu systému i při této rychlosti získáváme určitou část energií zpět do baterií, kde však je každému jasné, že funguje z větší části benzínový pohon a pokud zrovna má volný výkon, dobijí baterii pro elektromotor. Na dálnici vozidlo sedí výborně, jediné, co jsme u testovaného modelu postrádali, byla nepřítomnost adaptabilního tempomatu. Na druhou stranu jsme více zaměřili na bezpečnost jízdy. Výhodou vozidel plug-in hybrid je možnost využívat všech výhod elektromobility. A to jak v podnikatelské, tak nepodnikatelské sféře, což je například možnost parkovat zdarma na modrých zónách, cestovat zdarma bez dálniční známky a nižší poplatky při pořízení automobilu do firmy.
Závěrem
Jak jsme již v předchozích recenzích uváděli, je tato varianta pro řadu automobilek řešením, jak přivést k elektromobilitě zatím nepřesvědčené řidiče a postupně je naučit využívat pro ekonomický provoz elektrickou část vozidla. Je více než zřejmé, že díky tomu je tento typ podstatně těžší a v případě menšího využívání a méně častého dobíjení baterií se nám bude zvyšovat spotřeba oproti stejnému typu automobilu pouze s klasickým pohonem. Je proto třeba, aby všichni uživatelé těchto vozidel byli seznámeni s tím, že je nutné pravidelně dobíjet baterii a naučit se, jak dobře dosáhnout rekuperace. Nevýhodou je relativně pomalé dobíjení těchto baterií do nabíjecích stanic, ale to lze vyřešit dobíjením vozidla v nočních hodinách doma. Ve městech se pomalu začíná prosazovat dobíjení ze sloupů elektrického vedení, jako je tomu v Praze, kde tyto systémy instaluje Technologie hlavního města Prahy.
Tedy naše redakce hodnotí tento automobil, jako dobrý rodinný automobil pro ty, kdo chtějí šetřit životní prostředí i svoji peněženku. Také mají rádi francouzský luxus a francouzské pohodlí s využitím prvků rekuperace z Formule 1.



Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | Sedí na silnici skvěle |
Pocit z jízdy | 7 | Výborný |
Pohodlí | 7 | Sportovní sezení |
Ovládání vozidla | 8 | Výborné |
Dojezdová vzdálenost | 8 | nízká spotřeba |
Design vozidla |
7 |
Praktický |
Průměr |
8 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 67 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 60 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Hrad Kašperk | 240 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý | Praha a okolí | 45 km | okresní silnice, , dálnice |
den pátý | Beroun | 75 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 82 km | okresní silnice, městský provoz |
Více informací naleznete ZDE