Peugeot e-Traveller vyzývá k dalekým cestám

Elektromobilem může být také dodávka nebo mikrobus :  elektrický velkoprostorový vůz PEUGEOT e-Traveller pojme 7 + 1 pasažérů a vyzývá k zajímavých dalekým cestám

První dojmy

Po nasednutí do tohoto vozu vás nejprve osloví prostor a dvě řady sedadel za řidičem. Další zajímavostí je ticho. U většiny dodávek je po nastartování slyšet výkonný motor umístěný v přední části vozu. Zde slyšíme pouze ticho či jemné elektrické hučení. První dojem z jízdy v nás generoval pocit z malého kamionu: automobil zřejmě svojí vahou díky baterii se chová specificky. Dalo by se přirovnat pocitově jako koráb plující po silnici. Jen chvilku trvalo  než jsme se srovnali s vysokým posedem, s tichým motorem ale rázem jsme se s tímto automobilem Peugeot e-Traveller spřátelili. Nejedná se tedy pouze o variantu elektrifikovaného mikrobusu, ale z našeho pohledu o specifický, nový typ vozidla.

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Již podle velikosti, počtu pasažérů 7 + 1 je zřejmé, že se v žádném případě nejedná o městský automobil, ale jeho použití v městském provozu i například pro malé firmy k dopravě svých zaměstnanců popřípadě při firemních akcích, kdy ekonomika tohoto vozu je v městském provozu více než výborná. Pokud bychom chtěli tento automobil používat ke každodenním jízdám do zaměstnání a zpět, považujeme to pro jednotlivce za nesmyslné. Jako vhodné se dle našeho názoru jeví využití pro sdílenou dopravu do zaměstnání .

Jízda po okresních silnicích není úplně jednoduchá do doby, než si na něj zvyknete. Je důležité se soustředit na jeho větší hmotnost a využívat schopností akcelerace a stejně tak schopností rekuperace a potom dosáhneme maximálního využití výborných jízdních vlastností. Tento vůz není určen pro sportovní jízdu či závodění, ale pohodlně a vysoce ekonomicky vás doveze do cíle vašich cest: Na dovolenou, na firemní akci, na rodinnou oslavu, případně lze zvětšit zavazadlový prostor, vyndáním zadní řady sedaček a potom máme ideální vůz pro rodinnou dovolenou.

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Zde není třeba se zeširoka rozepisovat, protože automobil jezdí  velmi dobře po těchto typech komunikací, nemá žádný problém zdolávat dlouhé trasy i s maximálním využitím nejvyšší povolené rychlosti. Spotřeba energie odpovídá velikosti vozu. Tedy pokud se rozhodneme s automobilem vydat za krásami přímořského letoviska, nevidíme v tom žádný problém.

Závěrečné hodnocení

Automobil poskytuje vysoký jízdní komfort. Veškeré informace si můžete přehledně zobrazit na displeji. Pro řidiče je příjemný pop-up display, na který se promítá navigace a veškeré další potřebné informace.

Měli jsme v plánu s tímto automobilem navštívit kemp a během našeho pobytu přenocovat v automobilu. Bohužel okolnosti tomuto nebyly nakloněny a tak jsme pouze simulovali tuto možnost v domácích podmínkách. Složili jsme všechna zadní sedadla. Rozprostřeli matraci a chtěli jsme si ověřit zda  je možné v tomto automobilu nouzově přenocovat. Zjistili jsme, že tato varianta je možná. Další alternativou je vyjmutí zadních řad sedadel, čímž vznikne dostatečně velký prostor na podlaze. Tomu je uzpůsobena i klimatizace zadní části vozu.

Výrobce vozidla uvádí dojezd automobilu až 230 km v závislosti na povětrnostních podmínkách a způsobu jízdy. Což nepovažujeme za obtížné, protože dobíjení je vysoce efektivní a rychlé a domníváme se, že v případě přenocování v jakémkoliv kempu není problém se připojit na klasickou elektrickou síť a během noci baterii dobít. Tedy pro ty, kteří elektromobilitu odsuzují a hlavním argumentem je dojezd: každý kemp, každý hotel a každý penzion po celé Evropě disponuje elektrickou zásuvkou na 220 V a tak není problém si kdekoliv po vzájemné dohodě vůz během nocování dobít.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce https://www.peugeot.cz/