Mitsubishi expediční L200 Rock Proof EVO 02 vás doveze po světě bez hotelu a bez kompromisů

Do naší redakce jsme dostali k testování automobil od japonského výrobce Mitsubishi – unikátní expediční vůz. Tento vůz má mnoho úprav od sériového typu. Jednalo se o unikátní a s námi dříve testovanými automobily neporovnatelný automobil, který přinesl do naší redakce nový rozměr automobilismu.

První dojmy

Již v době, kdy jsme si domluvili testování modelu L 200  bylo nám jasné, že půjde o velký pickup, který svou délkou a svými rozměry výrazně předčí ostatní vozidla. Avšak několik dní před testováním jsme se dozvěděli, že dostaneme tento expediční unikát, první dojmy při převzetí byly ohromující. Před námi stál automobil s mnoha přídavnými světly, s místem na postavení stanu na střeše, mohutnými terénními koly, a první pocit byl, že s tímto automobilem nemůžeme jet do města. Usedáme do vozu  a vyrážíme do provozu. Přichází velké překvapení: automobil v tomto provedení se velice pohodově ovládá a při řízení na první dojem nemáme pocit, že řídíte takový kolos.

Testování tohoto vozu

Jelikož jsme se předem nepřipravili na testování takového terénního vozidla a neměli jsme v plánu žádnou expedici, testování probíhalo klasickým způsobem, tedy po okresních silnicích a dálnicích a většinou po zpevněných terénech. Neměli jsme předem nalezené v přírodě terény, kde bychom vyzkoušeli všechny možnosti tohoto automobilu, a tak testování se odvíjelo od našich dosavadních testů, aby přiblížilo tento unikátní automobil i běžnému uživateli. Námi testovaný automobil nebyl vybaven expedičním stanem pro přespání v přírodě.

Jízda ve městě a na okresních silnicích

Testované období připadlo přesně do rozhraní konce zimy a začátku jara, což bylo velmi výhodné, protože jsme mohli využívat i pohon všech čtyř kol především na jemně namrzlých vozovkách při ranní cestě se pohon všech čtyř kol osvědčil. Využívali jsme jej při jízdách po okresních silnicích a opravdu bylo znát, jak je automobil naprosto stabilní a jak si poradí i s mírnou námrazou na asfaltu. Díky velké hmotnosti automobilu přes 2 tuny při studeném motoru si automobil vezme až 15 l/100 km při volbě pohonu všech kol. Avšak dokážeme-li rozumným způsobem přepnout na klasický pohon zadní nápravy, dostaneme se při jízdě po okresních silnicích na spotřebu kolem 10 l/100 km.

Jiná záležitost u tohoto automobilu je jízda v městském provozu. Bohužel parkovací místa jsou pro tento vůz malá a tedy při vyhledávání místa na parkovištích musíme počítat s potřebným prostorem. Není proto snadné se úplně v pohodě proplétat ulicemi města díky velkým rozměrům, avšak ovladatelnost vozu je vynikající, couvání je usnadněno díky couvací kameře, která vás informuje i od bočních vzdálenostech od objektů.  Při našem testování jsme toto velmi důkladně vyzkoušeli na sídlišti Barrandov, kde je řada slepých ulic, kde jsme se museli s tímto automobilem otáčet. Městský provoz tedy ano, je možné s automobilem jezdit po městě, ovladatelnost vynikající ale rozměry velké a pro městský provoz není určen.

 

Díky provedení tohoto vozu jsme provedli terénní test na nezpevněném kamenitém a travnatém povrchu s průměrným stoupáním a vozidlo se zde chovalo naprosto v pohodě a překonalo jakékoliv překážky s klasicky zařazeným pohonem všech kol . Jsou zde další varianty kombinace uzávěrek diferenciálu, podhuštění pneumatik v krizových situacích.

Velice překvapivá byla jízda terénem, kdy i při zvýšené rychlosti byla jízda naprosto pohodová. Ve své podstatě by se dalo říci, že v okamžiku, kdy nastane na okresních silnicích závažný problém, byly bychom s tímto automobilem schopni dojet do cíle po polních cestách.

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Díky tomu, že se jedná o expediční vůz a je jasné, že přesuny mezi místy, kdy se budeme pohybovat v terénu, budou probíhat po dálnicích je tento vůz i na to připraven. Samozřejmě, velké pneumatiky způsobují při vyšších rychlostech na dálnici hluk a spotřeba se se také potřebuje nad 10 l/100 km. Díky tomu, že z tohoto vozidla je pocit naprosto pohodový a v žádném případě při řízení nevnímáte vnější rozměry a ovládání je intuitivní, jízda po dálnici je pro tento vůz také vstřícná.

Samozřejmě je nutné věnovat pozornost hmotnosti vozu a tomu odpovídající brzdné vzdálenosti. Automobil je vybaven tempomatem, nikoliv adaptabilním. Pokud jde o asistenční prvky, není jich tolik, protože vše je přizpůsobeno expedičnímu vybavení.

Závěrem:

Mitsubishi expediční L200 Rock Proof EVO 02 byl pro nás naprosto uníkátní a od prvních okamžiků budil velkou pozornost. Pro pobavení můžeme uvést historku, kdy při prvním zaparkování před domem, kdy bylo nutné parkovat částí vozidla na chodníku, při průchodu kolem auta malý chlapec ve věku 5 let  řekl:

„Pane, máte velmi pěkný pickup.“

Což charakterizuje celý tento vůz, který jak svým vzhledem, tak svými jízdními vlastnostmi budí pozornost.

Nehledejme zde ekonomický provoz, ale nalezneme v něm přínos . Ryze teoreticky můžeme prodat dům a procestovat celý svět. Stan máme na střeše, vůz je vybaven nádobím, jsou zde i  židle,  celá výbava zahrnuje sprchu, vařič, lednici, která je ovládána z kabiny vozu a tak když se rozhodnete, můžete vyrazit na cestu a objet s ním celý svět. Odpovídá tomu i pořizovací cena, která je v celé výbavě více než 1 300 tis. bez DPH. Záleží na tom, jaké vybavení si vyberete, ale některá auta se prostě nekupují rozumem ale srdcem. Musíme ještě zdůraznit jeden aspekt a tím je bezpečnost.  Měli jsme pocit, jako když uvnitř velkého terénního vozidla je implementována kabina klasického osobního vozu. Pamatováno je i na drobné detaily, jako je pouzdro na brýle na stropě v dosahu řidiče, velmi praktické uzamykatelné zásuvky v zavazadlovém prostoru pro uložení vybavení na expedici. Tento vůz je skutečně jedinečný.

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 výborné
Pocit z jízdy 8 pohodový
Pohodlí 8 dobré
Ovládání vozidla 7 výboré
Dojezdová vzdálenost 6 uspokojivá
Design vozidla
7
praktický
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 102 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
letiště Praha 80 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Příbram 120km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Beroun
88 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 110km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller
Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e
Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.
Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre