Top news

Nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 – velký rozměrem i výkonem, ale mrštný jako lev

Do naší redakce jsme po delší době dostali k testování vůz japonského výrobce Mitsubishi typ Eclipse Cross PHEV 4×4.  Tento výrobce automobilů má trochu jinou filosofii elektromobility a proto jsme byli zvědavi, jakým způsobem postoupil vývoj ve vozech této kategorie SUV u zmíněného výrobce. 

První dojmy

Jelikož předchozí vůz od výrobce Mitsubishi, který jsme testovali a to Mitsubishi Outlander byl podobné velikosti, čekali jsme podobný či dokonce stejný pocit z tohoto vozu. Nebylo tomu tak. Tento typ je díky vývoji o generaci dále a to jak díky prvním pocitům z jízdy tak prvním dojmům výhledu z vozidla tak pocitu mohutnosti. Automobil, byť je velký  jeho ovládání je velice mrštné a nevzbuzuje při řízení pocit takto rozměrného vozu. Zřejmě zde výrobce zapracoval na poměrech karosérie a výhledu a na první dojem je auto při řízení podstatně menší než při vystoupení z vozu a pohledu zvenku. Palubní deska, ovládací prvky jsou rozmístěny trochu jinak, než je zvykem u evropských vozidel, ale po krátkém seznámení není žádný problém vozidlo pohodově a v klidu ovládat. Příjemné je sledovat navigaci a další informace k nastavení přímo před sebou na head up displeji.

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Jak jsme již zmínili v úvodu, tento výrobce používá odlišný systém pohonu a výroby elektrické energie, takže se ve své podstatě jedná o elektromobil s přídavnou benzínovou motorovou jednotkou. Tento vůz v městském provozu z 90% je schopen fungovat jako elektromobil a to stejně tak v příměstském provozu. Plně nabitá baterie poskytuje dojezdovou vzdálenost cca až 40 km a díky umně zvolenému rekuperačnímu systému lze s minimálním využitím motoru u klasického motoru ujet podstatně delší vzdálenost. Takže v příměstském provozu do 35 km je možnost využívat tento vůz v módu elektromobilu, a to z důvodu velmi rychlého dobíjení, kdy na rozdíl od řady ostatních hybridních automobilů poskytuje možnost rychlodobíjení, což v tomto rytmu znamená dobití za cca 30 minut na 80 % kapacity baterie.

 

Jízdní vlastnosti na obou jmenovaných typech silnic jsou více než dobré a zvláště využití pohonu všech čtyř kol vám dává jistotu na všech druzích povrchu, protože je zde volba z pěti variant, kdy jednou variantou je štěrk a tak jsme neváhali navolili tuto možnost a poprvé při testování automobilů si dovolili projet do prudkého kopce po nezpevněném štěrkovém povrchu a automobil s tím neměl problémy a navíc ve vozidle zřejmě díky nastavení podvozku nedocházelo k výraznému kymácení.  Využití dalších možností nastavení je  v zimních měsících na režim „sníh“. Také můžeme využít nastavení v případě kdy chceme využít ECO režim na úsporu paliva.

 

 

Poznámka: V případě, že se ocitneme na místě, kde není dodávka elektrické energie například na parcele bez inženýrských sítí, můžeme využít tohoto automobilu, protože je zde instalována zásuvka s výkonem 1500 W, která využívá kapacitu baterií, avšak v momentě, kdy baterie jsou zcela vybity, nastartuje se motor a ten plynule bateriím dodává energii, takže můžeme bez obav využít vozidlo jako zdroj elektrické energie. My jsme to vyzkoušeli při sekání trávy a vysávání zavazadlového prostoru.

 

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Zde není třeba psát rozsáhlé statě, protože Mitsubishi Eclipse Cross PHEV splňuje parametry společníka na dlouhé trasy a na všech sedadlech ve vozidle poskytuje dostatečné pohodlí . Díky adaptabilnímu tempomatu bezpečnou jízdu a s využitím bezpečnostních prvků poskytuje bezpečné parametry jízdy. U vozidel japonských výrobců a speciálně u tohoto výrobce se nejedná o převzetí řídících prvků, ale o trvalou kontrolu dodržování parametrů bezpečné jízdy. To znamená že zvukové upozornění se ozve při vyjetí z pruhu, při nebezpečném přiblížení vozidlo upozorní na nutnost brždění. Na rozdíl od jiných výrobců však většinu správa řízení je ponechána na  řidiči, tudíž jeho pozornost je trvale soustředěna na jízdu, což zvláště na dálnicích a rychlostních komunikacích je třeba.

Vozidlo poskytuje pohodu, klid ekonomický způsob jízdy.

Závěrem:

Na závěr musíme konstatovat velké překvapení, jak tento rozměrný vůz, ve kterém bez problémů můžeme nouzově přenocovat a otevřít si střechu a dívat se na hvězdy. Musíme se přiznat, že dříve jsme nebyli příznivci těchto velkých SUV vozidel a ani některá z námi testovaných vozidel nám pro svoje těžkopádné ovládání nepřirostla k srdci, tento vůz si získal naše srdce a také spokojenost. Pro upřesnění  těm, kteří neznají využití systému využívaného v těchto vozech na pohon kol je, že pouze při určité rychlosti a to jedním převodem je využíván benzínový motor, jinak je slouží pro výrobu elektrické energie, která pohání všechna čtyři kola . Díky tomu se dostáváme na nízkou spotřebu, která se pohybuje kolem 3 l benzínu/100 km při pravidelném dobíjení baterií.

Cena vozu se pohybuje od 1 200 000 Kč.

Stránky výrobce

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 9 vynikající
Pohodlí 9 vynikající
Ovládání vozidla 9 vynikající
Dojezdová vzdálenost 9 vynikající
Design vozidla
8
Klasický
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 102 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Slatiňany
340km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Brno 280 km okresní silnice, , dálnice
den pátý
Praha
112 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 142 km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Honda Jazz Renault ZOE
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV. Peugeot 2008 e-GT
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
Renault Mégane ETECH Plug- in
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4
Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller
Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e
Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer