Po delší době jsme do naší redakce dostali k testování automobil s klasickým benzínovým motorem a to od korejského výrobce SSang Yong model Tivoli Grand 1,5 GDI – turbo . Tento další korejský výrobce automobilů se prezentuje menšinovým podílem na českém trhu. Což musíme po našem týdenním testu konstatovat, že je škoda.
První dojmy
Jelikož se jedná o automobil kombi a na vyobrazeních tento vůz působí robustně a mohutně, při nastoupení a ovládání vozu náš pocit tomu neodpovídal. Vozidlo je velice příjemné a všechny ovládací prvky jsou v dosahu a svými proporcemi naprosto v pohodě proplouvá městským provozem. Naopak je překvapivé, když si vozidlo podrobně prohlédnete a svůj názor potom musíte upravit, protože se před vámi otevře prostorný zavazadlový prostor a cestující na zadních sedadlech mají také dostatek místa.
Další zajímavý pocit z jízdy je, že zřejmě díky rozložení váhy na nápravu, vozidlo sedí výborně na vozovce až v nás vzbudilo pocit, že se jedná o náhon na všechna čtyři kola. Můžeme tedy shrnout: první dojem byl lepší, než jsme čekali.
Ještě musíme podotknout, že námi dříve testovaná vozidla se až na jednu vyjímku pohybovala v cenových relacích od 1 mil. Kč výše a cena tohoto námi testovaného modelu byla těsně nad 500 000 Kč. .
Jízda ve městě a po okresních silnicích
U tohoto typu automobilů s ohledem na současný trh je předpoklad, že budou také používány v městském provozu. A stejně jsme to vnímali u tohoto testu automobilu Ssang Young Tivoli. Automobil se hbitě proplétal městskou dopravou a větší nákup nebylo problém umístit do zavazadlového prostoru, kde je možnost jej upevnit pomocí velmi chytře umístěných háčků a upínacích popruhů a dokonce můžet využít dvě varianty samostatného zavazadlového prostoru zvětšením výšky. Samozřejmě, že parkování s těmito druhy automobilů díky jejich délce je ve městě parkování obtížnější, stejně jako v garážích. Také u klasického benzínového motoru musíme počítat v mětském provozu s větší spotřebou. Jak jsme již zmínili, dnešní trend je tato vozidla nazývat univerzálními pro celou rodinu a tak i maminka s kočárkem si s tímto automobilem svižně vyrazí na nákup a do auta se vejde kočárek, autosedačka i velký nákup.
Lahůdkou u tohoto automobilu byla jízda po okresních silnicích. Jak jsme zmínili v předchozím odstavci, automobil budil dojem náhonu na všechna čtyři kola, protože v zatáčkách velice dobře držel stopu a kruhové objezdy bylo možné projet poměrně velkou rychlostí. Bohužel nám zde k naprosté spokojenosti chyběl adaptabilní tempomat, který by jízdu speciálně na těchto površích povýšil ještě o úroveň výše. Při relativně nízké ceně nabízí tento korejský výrobce řadu asistentů, kteří napomáhají k bezpečnější jízdě a to především na členitých okresních silnicích. Automatické rozsvícení světel a přepínání na dálková světla, automatické spouštění stěračů očekáváme většinou u modelů vyšší třídy.
Na okresních silnicích se dostáváme na spotřebu pod 7 l/100 km.
Jízda po dálnici a rychlostních komunikacích
Většina automobilů, které jsme doposavad testovali, na dálnicích a rychlostních komunikacích neměla žádný problém. Je to tím, že vozidla při rychlosti nad 100 km/hod jsou svojí kontrukcí uzpůsobena a západoevropský trh je dlouhodobě veden k tomu, aby každé auto vyrobené v tomto segmentu splňovalo bezpečností parametry. Nebylo tomu jinak ani u tohoto modelu. při využití maximální povolené rychlosti vozidlo díky asistenčním prvkům a dokonale rozložené váze dokáže plynule hltat kilometry a poskytnout pohodlnou jízdu odpovídající kategorii tohoto vozidla. Je důležité si uvědomit, a to jsme také při testu zohledňovali, že pořizovací cena tohoto vozidla odpovídá v některých parametrech: pohodlí při delší cestě na dálnicích a proto musíme zmínit, že sedačky nebyly anatomicky tvarované do takové míry , aby poskytovali stejný komfort, jako dřive testované modely vyšší třídy za vyšší pořizovací cenu.Jízdní vlastnosti však samozřejmě vyvážily tyto určité nedostatky, ale na druhou stranu, protože se naše redakce specializuje na automobily s elektrickým a hybridním pohonem, musíme konstatovat, že zde docházelo k vyšší spotřebě pohonných hmot. Celkově však i zde vozidlo velmi dobře obstálo v našem testu. Dostali jsme se ke spotřebě 7,5 l /100 km.
Závěrem
Domníváme se, že tento model má šanci oslovit skupinu zákazníků, kteří se chtějí odlišit a ve své podstatě chtějí standardní kombi. Odliší se značkou, která není početně zastoupená na českém trhu a dostanou vysoce kvalitní SUV, tzn. v dřívější terminologii „velký kombík“, který vám za nízkou pořizovací cenu poskytne mnoho bonusů. Tento automobil můžeme vřela doporučit mladým rodinám, protože variabilita úložného prostoru je velká, spotřeba přívětivá a prostor na zadních sedačkách je dětem příznivý.
Ze stránek výrobce
Tivoli dává na výběr mezi dvěma úspornými a robustními motory. Kterýkoliv zvolíte, Tivoli vám nabídne mimořádný požitek z jízdy. Při konfiguraci svého Tivoli navíc můžete volit mezi libovolnou kombinací 2WD/4WD a MT/AT. Nenechte se omezovat.
Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | příjemné |
Pocit z jízdy | 7 | potěšující |
Pohodlí | 5 | vynikající |
Ovládání vozidla | 6 | příjemné |
Dojezdová vzdálenost | 5 | dobrá |
Design vozidla |
6 |
Klasický |
Průměr |
6 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 106 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 102 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí |
Tuchoměřice | 85 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý |
Beroun | 120 km | okresní silnice, , dálnice |
den pátý |
Brdy |
120 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 100 km | okresní silnice, městský provoz |