Do naší redakce jsme dostali na test další elektromobil a to z koncernu VW. Jednalo se o typ ID.3. Tento elektromobil nás dostal do budoucnosti elektromobility a bezpečnosti na silnicích.
První pocity
Po nasednutí do vozidla, podobně jako u většiny testovaných elektromobilů a automobilů s hybridním pohonem, auto tzv. „sedlo do ruky“. Zde však musíme zdůraznit bylo ještě něco navíc: prostě jsme měli pocit, že auto se přizpůsobilo nám a první metry a kilometry jízdy byly naprosto pohodové. Plně nabitá baterie, informace z panelu, a tak mohl začít náš testovací týden.
Něco navíc, co jsme nečekali neboli splněný sen
Při testování předešlých modelů jsme díky různým asistenčním prostředkům při řízení si vysnili budoucnost vozidla. Vznikla během diskuse ve vozidle vize, kdy dle navigace a mapových podkladů bude auto předem předjímat styl jízdy a ve své podstatě určovat nejbezpečnější a nejefektivnější možnosti průjezdu zatáčkami a celou trasou. Překvapilo nás, že tuto vizi nám automobil VW ID3 splnil. Při zapnutí asistenta řízení jsme se objevili v nové sféře navigace. Nejenže můžeme využít veškeré dosavadní výdobytky asistenčních programů, ale zde máme k dispozici ještě něco navíc: intuitivní předjímání rychlosti průjezdu zatáčkou, upozornění a přizpůsobení stavu vozovky, což ve své podstatě, při dodržení všech podmínek řízení auto jede samo.
S modelem ID.3 začíná nová, dynamická éra ve světě elektromobility. Elektrizující výkon ve spojení s nejmodernějším designem a dojezdovou vzdáleností, která uspokojí každodenní nároky. To vše pro lidi, kteří hledají změnu. Budoucnost je připravena. Nastupte si. Zdroj : Volkswagen.cz |
Osobní zkušenost
Během našeho testovacího týdne jsme zajeli do Plzně k dobíjecím stanicím a po prohlídce a zjištění jaké zde jsou nabízené možnosti nabíjení jsme se rozhodli odjet. Následovalo rozhlédnutí vlevo a vpravo, zjištění bezpečného odjezdu, zařazení zpátečky a rozjíždíme se. Co se nestalo? Z ni čehož nic okamžité zastavení a jen s hrůzou sledujeme, jak se neskutečnou rychlostí za námi přeřítil automobil a VW I3 okamžitě s použitím asistenčních systémů okamžitě zastavilo a zbránilo tak střetu s vozidlem. Pro objektivnost musíme podotknout, že s podobnými bezpečnostními prvky jsme se setkali již při testování vozu Honda e (toto vozidlo je však konceptem budoucnosti).
Jízdní vlastnosti po dálnicích, silnicích a ve městě
Tento automobil ve své podstatě splňuje všechny požadavky pro jízdu a srovnatelnost s klasickými automobily na benzínový pohon: Dostatečná dojezdová vzdálenost, dostatečná akcelerace, pohodlí ve vozidle na jakémkoliv povrchu jsme cítili bezpečnost a vysokou spolehlivost. S tímto vozidlem jsme dělali testy pravidelného městského a příměstského cestování a současně jsme absolvovali i středně dlouhou cestu. Vozidlo jako takové je vysoce kompaktní a poskytuje širokou paletu možnosti využití.
Postřehy spolujezdce
Vůz je velice pohodlný a prostorný. Velmi dobrý výhled je díky proskleným bočním částem navazujícím na čelní sklo. Ovládání nastavení sedadla je příjemné a intuitivní. Během jízdy můžete sledovat stav dobíjení vozidla, na navigaci vyhledávat nejbliští dobijecí stanice. Velmi důležitá informace bylo také upozornění na nutnost očistit čidla, protože znečištění čidel umístěných na vozidle snižuje spolehlivost využití asistenčních systémů a bezpečnost jízdy. Jízda je velmi stabilní a vůz dobře sedí i v zatáčkách. Příjemné bylo ovládání klimatizace, radia, telefonu a navigace hlasem. Řidič má možnost sledovat navigaci promítanou na čelní sklo. Šipky při této projekci řidiče upozorní, kam má odbočit. Panoramatické střešní okno zaujímá celou plochu střechy a přináší světlo i střechou vozu. Komfortní jsou i nejrůznější možnosti navolení klimatizace, díky kterým je voze stále čerstvý vzduch.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | Sedí na silnici skvěle |
Pocit z jízdy | 9 | Zrychlení a pohoda |
Pohodlí | 8 | Vynikající |
Ovládání vozidla | 9 | Výborné |
Dojezdová vzdálenost | 8 | nízká spotřeba |
Design vozidla |
8 |
Zajímavý a odlišný |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km |
silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 130 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 90 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Plzeň |
300 km |
okresní silnice, městský provoz, dálnice, |
den čtvrtý | Praha a okolí |
123 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den pátý | Příbram a okolí |
100 km | okresní silnice, městský provoz,dálnice |
den šestý | Praha | 32 km |
okresní silnice, městský provoz |
Hybrid | Elektromobil |
Opel Grandland X Hybrid 4 | |
Peugeot 3008 hybrid | Hyundai Kona Electric SUV |
Honda Jazz | Renault ZOE |
MĚSÍČNÍ TEST PRE | Peugeot 2008 e-GT |
DS 7 CROSSBACK | DS 3 Crossback e-tense |
nyní testujeme – Peugeot 208 e GT |
Nejlepší hodnocení pro Volkswagen ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP