Top news

Honda Civic e:HEV vás doveze levně, rychle pohodlně na výlet i po městě

Do naší reakce jsme dostali k testování nový model Honda Civic e: HEV. Je to vůz v kategorii vozidel s baterií, která ke svému provozu nepotřebuje dobíjecí stanice, energii získávají pouze z automatického dobíjecího systému během jízdy. Tento japonský výrobce automobilů zvolil tuto cestu k podpoře elektromobility.

První dojmy

Vozidla značky Honda se svým interním natavením a ovládacími prvky kontinuálně snaží pokračovat ve všech svých modelech tak, aby řidič, který je věrný automobilům této značky se rychle a jednoduše přizpůsobil nastavování prvků. Tak tomu bylo i u nás: tedy nastavení navigace, asistenčních prvků připojování telefonu je intuitivní a byť jsme testovali vozidlo tohoto výrobce před půl rokem, jednoduše a rychle jsme se zorientovali. Po prvních pár kilometrech nám bylo jasné, že se jedná o automobil s dobrou stabilitou, dobře postaveným podvozkem a v nejen při jízdě ve městě ekonomickým, úsporným provozem.

Honda a Formule 1

Jelikož v naší redakci se dlouhodobě věnujeme sledování seriálu Formule 1 Grand Prix a nedílnou součástí donedávna bylo spojení výrobce motorů Honda se stájí Red Bull Racing a dalšími, tak je více než zřejmé, že ve vozidlech toto výrobce jsou dlouhodobě využívány zkušenosti nabyté v seriálu závodů Formule 1. Pro neznalé uvádíme, že hybridní motory jsou již delší dobu osazeny v monopostech Formule 1 a tedy využívají rekuperaci pro zvýšení výkonu během závodu a poté tyto zkušenosti jsou přeneseny do silničních vozidel a my je můžeme využívat během našich cest.

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Samotný vůz svými rozměry není předem určen pro výhradně městský provoz avšak díky hybridnímu pohonu se dostáváme do situace, že i s takto velkým vozidlem se dokážeme proplétat městským provozem s minimálním nákladem, jelikož speciálně městské popojíždění výborně rekuperuje baterie. Tak s podivem zjišťujeme, že při projíždění a popojíždění hustým městským provozem se nám palubním počítači objeví spotřeba kolem 2-3 l/100 km. To vše způsobuje právě onen hybridní automatický systém.  Další výhoda je, že není nutno během jízdy hledat dobíjecí stanice. Stylem jízdy si sami můžeme dobíjet baterie. Tedy pro městský provoz je i tento vůz vhodný.

Na okresních silnicích se stává Honda Civic e:HEV králem silnic. A to ze dvou důvodů: díky výkonnému motoru, který je posílen o elektromotor je předjíždění naprosto pohodové a klidné vzhledem k vysoké akceleraci, podvozek v kombinaci s vyšší váhou díky baterii splyne s vozovkou a průjezdy zatáček jsou opravdu lahůdkou. Jsou okamžiky, kdy máme pocit, že řídíme vozidlo s pohonem všech čtyř kol.

 

Při jízdě můžeme využívat čtyři jízdní režimy a to: ECO, NORMAL, SPORT a Individuální nastavení. Tyto režimy je možné během jízdy plynule přepínat, a tak v situaci, kdy je třeba předjet více automobilů či využít větší akceleraci, plynule změníme režim, rychle předjedeme automobily, poté se vrátíme k režimu NORMAL nebo k režimu ECO, který nabízí maximálně šetří palivo. V určitých okamžicích jízdy s tímto automobilem po okresních silnicích vnímáme, že poskytuje jistotu ve využití bezpečnostních prvků nám dává klid a my se můžeme se soustředit na styl jízdy. Jako bonus je neuvěřitelně nízká spotřeba pohybující se pod 5 l/100 km.

 

Jízda po dálnicích

Řada asistenčních prvků: adaptabilní tempomat, udržování vozidla v jízdních pruzích, alarm upozorňující na hrozící srážku s vozidlem vám právě při dálničním provozu poskytuje s tímto automobilem Honda Civic e:HEV čas a možnost zaměřit se na bezpečnost jízdy, sledováním stavu vozovky a chování ostatních vozidel. Samozřejmě je vždy třeba mít na zřeteli, že se jedná pouze o asistenční prvky a nemůžeme se na ně vždy a bez výhrady spoléhat. My jsme během testu zažili díky husté mlze automatické vypnutí všech asistenčních prvků a převedení řízení plně do kompetence řidiče. Je však nutné podotknout, že se tak stalo již ve velmi extrémně špatným podmínkám, kdy dohlednost byla max  30-40 m a bylo nutné snížit rychlost. Při jakémkoliv minimálním zlepšení opět byly asistenční prvky aktivovány. Zde je třeba zmínit, jak velmi profesionálně je u vozidla Honda nastavena rekuperace, protože i při rychlosti 130 km/hod se v dálničním provozu najdou okamžiky, kdy vůz rekuperuje a dokonce využívá pouze elektrický pohon. Proto se nemůžeme divit, že se pohybuje spotřeba při čistě dálničním provozu kolem 5 l/100 km.  Opět zde vidíme využití zkušeností z Formule 1.

Závěrem

S jízdou vozidlem Honda Civic e:HEV byla naše spokojenost vysoká a zvláště v dnešní ekonomické situaci, kdy ceny pohonných hmot stoupají, je uvedená spotřeba velmi příznivá. Dle informací výrobce a i našich zkušeností se můžeme dostat až na spotřebu kolem 4 l/100 km. To potvrzujeme, protože při našem testu jsme se dostali i na podstatně nižší spotřebu. Pohodlí ve vozidle je umocněno kvalitními sedačkami s vyhříváním, které potěší zvláště v nadcházejícím zimním období. Při nastartování a zapnutí vyhřívání předních skel se odmrazí i zrcátka a nízkoprofilové pneumatiky vás drží na silnici velice dobře. Je však třeba obezřetnosti a to zvláště při parkování u chodníku, protože díky nízkému profilu pneumatiky můžete velmi snadno odřít disky.

 

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 8 skvělý
Pohodlí 8 Super
Ovládání vozidla 10 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 8 velmi dobrá
Design vozidla
9
aerodynamický
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 95 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 145 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Praha 120 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Loket
280 km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Beroun
100 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha  30 km okresní silnice, městský provoz

 

Více informací naleznete ZDE

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

DS 9 – TENSE 360 k 4×4