SUV Citroën C3 Aircross -SERIES 1.2 PureTech 110 S&S MAN6

Do naší redakce jsme dostali po delší době automobil s klasickým motorem a to Citroën C3 Aircross. Tedy po delší době jsme mohli otestovat automobil bez systému dobíjení či baterie a porovnat tak dřívější zkušenosti s hybridními a elektrickými automobily.

První dojmy

Po nasednutí do vozidla a zjištění, že budeme testovat automobil s manuálním řazením jsme zprvu měli obavu. Avšak velice dobře nastavené převodové stupně a pohodové řazení nás i v městském provozu překvapilo. Automobily Citroën jsou vždy koncipována přívětivým způsobem k řidiči a tak najít ovládací prvky a nastavit vozidlo nebyl problém. Po krátké jízdě zjistíme, že tento vůz je v kategorii SUV, ale není tolik vybaven asistenčními prvky v porovnání s dražšími modely. Dostačuje to však na bezpečnou jízdu.

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Automobil svými rozměry a koncepcí je určen přesně na tento typ komunikací. Příměstské jízdy, jízdy po městě, za nákupy, vozidlo se díky šestistupňové manuální převodovce dobře ovládá, má ve své výbavě i tempomat, kde nám chyběla adaptabilnost, tudíž bylo nutné si hlídat rozestupy od vozidel před námi. Pro méně zkušené řidiče a řidiče, kteří rádi poslouchají hlasitou hudbu, je dobrým vodícím prvkem na palubní desce informace jaký stupeň zařadit. Díky malému objemu motoru, bylo v některých kopcích nutné zařadit nižší převodový stupeň, ale vždy byl provoz plynulý a pohodový.

Parkování u námi tetovaného modelu bez zpětné kamery bylo pohodové díky senzorům, které hlásí objekty kolem vás. Stejně tak vozidlo hlídalo jízdní pruhy. Vozidlo bylo také vybaveno volbou pro jízdu ve čtyřech typech terénu.

Při těchto jízdách jsme se dostali na průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.  

Jízda po dálnicích

Byť se jedná o relativně malý vůz, jak již jsme uvedli, velkou nadstandardní výbavu v oblasti ovládání vozidla neočekávejte, přesto jízda po dálnicích je klidná, plynulá , pohodová a bezpečná. Tento typ vozovky jsme při testu využili nejvíce a dosáhli jsme ideálního nastavení kdy rychlost lze ovládat tempomatem při odhadnutí vzdálenosti vozidla jedoucího před námi. Tudíž pokud se dostanete na relativně volnou dálnici, nemusíte nic víc, než nastavit nejvyšší povolenou rychlost . Zde se průměrná spotřeba díky ekonomické jízdě dostala až na 6,2 l /100 km. Jízda v automobilech značky Citroën a to i v nižších kategoriích v sobě skrývá pohodlí. V zimních měsících můžete využit i vyhřívání sedadel.

Závěrem:

S tímto vozidle jsme najeli poměrně velký počet kilometrů a sžili jsme se s ním. Ve své kategorii bude velice oblíbené , protože za relativně nízkou cenu (prodejní cena námi testovaného vozidla se dostala pod 600 000 Kč) za tuto cenu zákazník dostane kvalitní vozidlo, s nízkou spotřebou a standardní výbavou. Nemůžeme opomenout, že i v těchto letních dnech klimatizace v pohodě udržela ve vozidle příjemnou teplotu a intuitivní ovládání bez zbytečných kudrlinek zvládne každý. Automobil je podle našeho názoru ideální pro mladé rodiny stejně tak i pro aktivní seniory.

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 uspokojivé
Pocit z jízdy 7 pohodový
Pohodlí 7 uspokojivá
Ovládání vozidla 7 spolehlivé
Dojezdová vzdálenost 7 uspokojivá
Design vozidla
7
standartní
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 202 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Praha 80 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Beroun 80km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Ústí nad labem
230 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 110km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.

MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.
Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre