Do naší redakce jsme dostali po delší době automobil s klasickým motorem a to Citroën C3 Aircross. Tedy po delší době jsme mohli otestovat automobil bez systému dobíjení či baterie a porovnat tak dřívější zkušenosti s hybridními a elektrickými automobily.
První dojmy
Po nasednutí do vozidla a zjištění, že budeme testovat automobil s manuálním řazením jsme zprvu měli obavu. Avšak velice dobře nastavené převodové stupně a pohodové řazení nás i v městském provozu překvapilo. Automobily Citroën jsou vždy koncipována přívětivým způsobem k řidiči a tak najít ovládací prvky a nastavit vozidlo nebyl problém. Po krátké jízdě zjistíme, že tento vůz je v kategorii SUV, ale není tolik vybaven asistenčními prvky v porovnání s dražšími modely. Dostačuje to však na bezpečnou jízdu.
Jízda ve městě a po okresních silnicích
Automobil svými rozměry a koncepcí je určen přesně na tento typ komunikací. Příměstské jízdy, jízdy po městě, za nákupy, vozidlo se díky šestistupňové manuální převodovce dobře ovládá, má ve své výbavě i tempomat, kde nám chyběla adaptabilnost, tudíž bylo nutné si hlídat rozestupy od vozidel před námi. Pro méně zkušené řidiče a řidiče, kteří rádi poslouchají hlasitou hudbu, je dobrým vodícím prvkem na palubní desce informace jaký stupeň zařadit. Díky malému objemu motoru, bylo v některých kopcích nutné zařadit nižší převodový stupeň, ale vždy byl provoz plynulý a pohodový.
Parkování u námi tetovaného modelu bez zpětné kamery bylo pohodové díky senzorům, které hlásí objekty kolem vás. Stejně tak vozidlo hlídalo jízdní pruhy. Vozidlo bylo také vybaveno volbou pro jízdu ve čtyřech typech terénu.
Při těchto jízdách jsme se dostali na průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.
Jízda po dálnicích
Byť se jedná o relativně malý vůz, jak již jsme uvedli, velkou nadstandardní výbavu v oblasti ovládání vozidla neočekávejte, přesto jízda po dálnicích je klidná, plynulá , pohodová a bezpečná. Tento typ vozovky jsme při testu využili nejvíce a dosáhli jsme ideálního nastavení kdy rychlost lze ovládat tempomatem při odhadnutí vzdálenosti vozidla jedoucího před námi. Tudíž pokud se dostanete na relativně volnou dálnici, nemusíte nic víc, než nastavit nejvyšší povolenou rychlost . Zde se průměrná spotřeba díky ekonomické jízdě dostala až na 6,2 l /100 km. Jízda v automobilech značky Citroën a to i v nižších kategoriích v sobě skrývá pohodlí. V zimních měsících můžete využit i vyhřívání sedadel.
Závěrem:
S tímto vozidle jsme najeli poměrně velký počet kilometrů a sžili jsme se s ním. Ve své kategorii bude velice oblíbené , protože za relativně nízkou cenu (prodejní cena námi testovaného vozidla se dostala pod 600 000 Kč) za tuto cenu zákazník dostane kvalitní vozidlo, s nízkou spotřebou a standardní výbavou. Nemůžeme opomenout, že i v těchto letních dnech klimatizace v pohodě udržela ve vozidle příjemnou teplotu a intuitivní ovládání bez zbytečných kudrlinek zvládne každý. Automobil je podle našeho názoru ideální pro mladé rodiny stejně tak i pro aktivní seniory.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | uspokojivé |
Pocit z jízdy | 7 | pohodový |
Pohodlí | 7 | uspokojivá |
Ovládání vozidla | 7 | spolehlivé |
Dojezdová vzdálenost | 7 | uspokojivá |
Design vozidla |
7 |
standartní |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 106 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha a okolí | 202 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí |
Praha | 80 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý |
Beroun | 80km | městský provoz, okresní silnice, dálnice |
den pátý |
Ústí nad labem |
230 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 110km | okresní silnice, městský provoz |