DS 9  E – Tense snoubí eleganci, bezpečnost a úsporný provoz

Do naší redakce jsme dostali k testování luxusní vůz DS 9  – TENSE 360 k 4×4 v hybridním provedení, tudíž včetně dobíjecí baterie. V tomto automobilu se snoubí elegance s bezpečností a hospodárností.

První dojmy

Při usednutí do tohoto automobilu se ocitáte v pohodlném a pro oko příjemném prostředí, kde vnímáte každý dokonale propracovaný detail. Toto vozidlo je koncipováno jako luxusní sportovní limuzína. V naší redakci se jednalo o druhý testovaný vůz tohoto modelu, a proto jsme měli představu, co nás bude čekat. I tentokrát při prvním rozjezdu a po prvních ujetých kilometrech vnímáte kvalitní podvozek a velice přívětivý vůz.

Jízda po městě a okresních silnicích

Velkou předností tohoto modelu v provedení E-Tense, tedy s elektrickým motorem a baterií je, že jej můžete využívat při příměstském provozu jako čistě elektrický vůz. Plně nabitá baterie poskytuje 54 km dojezdu a při dobré rekuperaci je dojezd podstatně delší. Při testu jsme vyzkoušeli variantu dojezdu do hlavního města a zpět, a to pouze na elektrický pohon. Samozřejmě, musíme počítat s delší dobou dobití baterie u nabíječky v řádu hodiny a půl z nuly na 100 %.  Dále jsme v testu využili kombinovaný hybridní pohon, kdy důležitým aspektem při delších cestách s tímto vozidlem je mít při výjezdu plně nabitou baterii. To není problém z klasické zásuvky nebo wall boxu při nabíjení přes noc. Vzhledem k tomu, o jakou kategorii vozu se jedná je nám jasné, že většina majitelů tohoto vozu má k dispozici místo na pravidelné dobíjení doma.   

 

 

Zvolit můžete z těchto jízdních režimů: comfort, hybrid, electric, sport a trvalý pohon na všechna čtyři kola.

Pro městský provoz i když se jedná o dlouhou limuzínu je vozidlo velice dobře připraveno.

Najde se ještě dost řidičů, kteří se obávají parkování, a proto byl v tomto vozidle nainstalován parkovací asistent, DS park pilot, který veškerou práci převezme za řidiče.

Výrobce k tomu uvádí: „Se systémem DS PARK PILOT se manévrování s vozem stane neuvěřitelně snadným. Aby systém našel místo k zaparkování odpovídající vnějším rozměrům vozu DS 9, stačí ho aktivovat a kolem místa projet rychlostí do 30 km/h. Díky této nové technologii se vůz sám zaparkuje podélně či kolmo k chodníku bez nutnosti zásahu řidiče.“

Další velkou výhodou u tohoto hybridního modelu je jeho vyšší váha, díky které jsou jízdní parametry podstatně lepší a díky  automatické volbě pohonu všech náprav, vozidlo na okresních silnících má velmi dobrou přilnavost.  Spotřeba při tomto stylu jízdy ve městě a na okresních silnicích se dokáže pohybovat kolem 4 l/200 km. Samozřejmě v případě využití čistě elektrické jízdy na 0 l /100 km.

 

Jízda po dálnicích

Ještě jsme nezmínili mnoho asistenčních prvků, kterými je toto vozidlo vybaveno. Speciálně námi testovaný automobil byl vybaven i nočním viděním. Tyto prvky jízdu na dálnicích usnadňují a ve spojitosti s adaptabilním tempomatem se stává auto více méně „autonomním“.  V okamžiku, který je pro mnoho řidičů nepříjemný, a to je stmívání, se automaticky aktivuje noční vidění a pomáhá nám sledovat objekty, které by mohly ohrozit bezpečnou jízdu, např. zvířaty či lidé vyskytující se na vozovce. Tento systém dle naší zkušenosti je velice sofistikovaný a pokud se chodec nepohybuje na vozovce, ale na chodníku, systém ho nevyhodnotí jako nebezpečný. Při jízdě na dálnici hrozí největší nebezpečí od lesní zvěře.

 

Ve tmě a za šera jsme ocenili výhody systému DS ACTIVE LED VISION kdy se hlavní i tři otočné světlomety dokonale přizpůsobí tvaru vozovky a dosah světelného paprsku se tak ideálně kopíruje aktuální podmínky.

Další systém, kterým je vozidlo vybaveno, DS DRIVE ASIST popisuje výrobce následovně : „Systém DS DRIVE ASSIST usnadňuje řidiči jízdu a zároveň mu umožňuje kdykoli znovu převzít kontrolu nad vozem. DS DRIVE ASSIST upravuje rychlost vozu podle před ním jedoucího vozidla a drží ho v pruhu, který si řidič zvolil. Systém zasahuje do řízení místo řidiče – řídí rychlost a dráhu jízdy, čímž přispívá k bezpečnosti a pohodlí cestování.“

 

 

 

Únava a nepozornost řidiče jsou silným rizikovým faktorem, proto řidiče sledují senzory a v případě známek únavy se ozve zvukové upozornění.

Hned si uvědomíte, že je nejvyšší čas udělat krátkou přestávku.

Zjistili jsme, jakým způsobem vozidlo funguje a jak na dálnici využívá pohon všech čtyř kol a současně i pomoc elektromotoru.  Je zde zřejmé, jak sofistikovaně je nastaven systém, aby spotřeba paliva byla co nejnižší. V případě nutnosti rychlé akcelerace je připojen k motoru automaticky elektromotor, čímž se sníží spotřeba paliva a v momentě, kdy výkon motorové jednotky není využit na 100 %, je tato energie vracena do baterií.  U vozidla s výborně navrženým aerodynamickým tvarem umožní dosahovat dlouhodobé spotřeby kolem 5 l/100 m, což v porovnání vozidlem na čistě benzínový pohon je rozdíl 3 l/100 km.

 

Závěrem

V současné době, kdy se celý svět ubírá k ochraně planety a ovzduší je vynikajícím krokem vytvořit luxusní limuzínu s hybridním pohonem. Vozidlo tak v sobě snoubí ekologický přístup k planetě a současně poskytne svému majiteli rychlost, bezpečí a pohodlí. Pokud někdo hledá v tomto ohledu ideální automobil a je ochoten zaplatit vyšší částku, je toto naprosto ideální vůz.

Dohromady i s testováním verze s čistě benzínovým pohonem jsme s těmito dvěma automobily strávili čtrnáct dní a byly to automobily, se kterými jsme se těžko loučili, protože v sobě splňují všechny parametry, které si přeje každý řidič a jako bonus tento hybridní model i úsporu, protože během našeho testu průměrná spotřeba byla 5,3 l/100 km a najeli jsme něco málo pod tisíc kilometrů. Pokud si kladete otázku kde najít kvalitní, pohodlný, bezpečný a ekonomický vůz, odpověď je DS 9 E-Tense.

 

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 10 vynikající
Pocit z jízdy 10 skvělý
Pohodlí 10 Super
Ovládání vozidla 10 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 10 excelentní
Design vozidla
10
aerodynamický
Průměr
10
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 95 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 145 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Praha 120 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Manětín
330km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Beroun a okolí
100 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha  30 km okresní silnice, městský provoz

 

Blíží se historicky největší e-SALON 2022: Hvězdy čisté mobility se v listopadu sjedou do Letňan

DS 9- Luxusní a bezpečný vůz, který má francouzský vkus

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross