Citroën C5 Aircross plug-in hybrid vás doveze úsporně, pohodlně a bezpečně do cíle vašich cest

Do naší redakce jsme dostali k testování SUV Citroën C5 Aircross ve verzi plug-in hybrid a provedli jsme s ním klasické testy se zaměřením na využití hybridního pohonu, to znamená maximální nabíjení baterie s nejvíce možným použitím elektrického pohonu ke snížení emise a spotřebovaných pohonných hmot. Hlavním naším cílem tedy bylo co nejefektivněji využívat rekuperací a kombinovaným jízdním stylem snižovat spotřebu benzínu.

První dojmy

Automobily značky Citroën jsou svým způsobem řazena do kategorie „lepší lidový vůz“ a to na první dojem evokuje palubní deska u tohoto modelu. Jednoduchost a ostře řezané křivky nám trochu připomínají levnější modely. Ale stačí se jen rozjet a zjistíte, že vše je trochu jinak. Vozidlo naopak dostalo mnoho prvků, které z něj vytvářejí kvalitní a vysoce bezpečný vůz. Překvapením při prohlížení interiéru byla masážní funkce sedadel, a to jak u řidiče, tak u spolujezdce. Tím chceme říci, že tento model po svém „faceliftu“ poskytuje vyšší komfort. Rychlé propojení automobilu s mobilním telefonem, rychlá orientace v navigaci a intuitivní možnost nastavení tempomatu na první dojem předurčuje tento vůz k cestování a zábavě.

 

Jízda po městě

Již z dřívějších recenzí naší redakce je zmíněno, že tato vozidla mají maximální dojezd 55 km na elektrický pohon. Čímž jsou také určena v městském a příměstském provozu na jízdu s výhradně elektrickým pohonem. To u tohoto modelu bylo otestováno. V případě, že se vaše bydliště nalézá do 35 km od většího města, není vůbec žádný problém využívat jej v každodenním příměstském provozu jako elektro vůz. Samozřejmě je důležité využívat rekuperační schopnosti a poté po příjezdu do zaměstnání baterii vozidla dobít.

Jízda s tímto velkým automobilem v městském provozu byla ekonomická, pohodlná a příjemná. S využitím všech možných asistenčních prvků nám nebylo na překážku ani popojíždění v koloně a v okamžiku nutnosti parkování jsme využili všechny dostupné kamery a vozidlo v pohodě zaparkovalo. I přes větší rozměry je tento automobil pro městský provoz vhodný.

Jízda po okresních silnicích

Díky členitosti české krajiny není problém s tímto automobilem jezdit s hybridním pohonem a užívat si sportovní jízdy či ekonomické jízdy, kdy vozidlo dokáže velmi optimálně kopírovat povrch silnice a současně reagovat na okolní provoz. Velkým pomocníkem je automatické zapínání stěračů, světlometů, reagování na překážky a v případě použití adaptabilního tempomatu zastavení s optimálním zpomalením za stojícím autem či překážkou. Jízda se tak speciální po našich okresních silnicích stává méně únavnou a pohodlnou. U automobilů značky Citroën musíme také ocenit vynikající tlumiče. Při tomto stylu jízdy jsme se dostali na spotřebu pod 5 l/100 km s využitím hybridního pohonu. Samozřejmě, pokud chceme i po okresních silnicích využít čistě elektrický pohon, není to problém, čímž se nám potom průměrná spotřeba radikálně sníží.

Jízda po dálnicích

Tento vůz není v žádném případě určen pro trhání rychlostních rekordů, ale je předem předurčen k cestám na delší vzdálenosti a pohodovou klidnou jízdu.  Je k tomu mnoho aspektů, které jsme ozkoušeli a to především: velmi pohodlná sedadla, adaptabilní motorový pohon, který dokáže i na dálnici operativně kombinovat oba dva zdroje energie, výborně vyladěný podvozek s kvalitními tlumiči a především je to přenesení části starostí o bezpečnost provozu na vozidlo. Na dálnici při optimálním provozu nastavíme tempomat na maximální povolenou rychlost, ukotvíme vozidlo mezi jízdní pruhy, což se nám zobrazí na palubní desce a sledujeme provoz kolem sebe a ubíráme kilometry z naší jízdy. Na bezpečnost je zde myšleno především, a tak v situacích, kdy nejsou vhodné podmínky jako je prudký déšť, či jízda v úzkém zúžení, jsme automaticky vyzváni k převzetí řízení vozidla a některé z asistenčních prvků, většinou se jedná o adaptabilní tempomat je vypnut. Nestalo se to během našeho testu mnohokrát, ale byli jsme toho svědky. Únava z dlouhých tras v tomto automobilu není taková, jako v jiných vozech ale vždy jsme uvítali možnost zastavit a doplnit energii do baterií.

S tímto automobilem tedy můžete absolvovat dlouhé letní cesty k moři či v zimě na hory, stejně tak můžete vyrazit za babičkou na vesnici. Spotřeba při jízdě na dálnici se pohybuje těsně nad 5 l/100 km. Musíme podotknout, že při každém výjezdu na testovací jízdu jsme měli alespoň na 50% dobitou baterii.

Závěrem

Po našem testu, kdy jsme s automobilem absolvovali jízdy po České republice po dálnici i v městském provozu musíme konstatovat, že vozidlo splňuje všechny požadavky na hybridní vůz, který nezatěžuje planetu. V příměstském provozu jej lze používat jako elektrické vozidlo díky větším rozměrů zavazadlového prostoru je vhodný dopravní prostředek na dovolenou i k větším rodinným nákupům. Tedy krátce a stručně: ideální rodinné vozidlo a současně i kvalitní vůz pro aktivní seniory, kterým není lhostejná planeta pro budoucí generace.

 

Ze stránek výrobce

TŘI REŽIMY JÍZDY

Volič režimů jízdy se nachází na středové konzole nového SUV CITROËN C5 Aircross Plug-in Hybrid. Přepínat můžete mezi 3 režimy:

  • Elektrický: Vůz jede ve 100% elektrickém režimu do rychlosti 135 km/h. Nebývale tiše a plynule je možné ujet vzdálenost až 55 km (WLTP).
  • Hybridní: Vůz automaticky kombinuje chod elektromotoru a benzinového motoru pro optimální účinnost.
  • Sportovní: Elektromotor umocňuje výkon benzinového motoru. Kumulovaný výkon se zvýší na 225 k při okamžitě dostupném točivém momentu 360 Nm.

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 výborné
Pocit z jízdy 8 pohodový
Pohodlí 7 Přijemné
Ovládání vozidla 8 vynikající
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídající vozu
Design vozidla
7
Aerodynamický 
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 95 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 545 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Praha 120 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Marianské Lázně
150km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Teplá
100 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha  30 km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre