Do naší redakce jsme v krátké době dostali vůz Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6. Jednalo se o jinou konfiguraci než dříve testovaný model SUV Citroën C3 Aircross -SERIES 1.2 PureTech 110 S&S MAN6 a tudíž jsme mohli provést srovnávací test obou dvou variant tohoto francouzského vozu. Hlavním rozdílem byla automatická převodovka.
První dojmy
Je těžké shrnout první dojmy, když před několika týdny jsme testovali podobný vůz. Přesto si dovolím podotknout, že vozy Citröen jsou vždy pro uživatele přívětivé a po několika málo kilometrech se řidič jednoduše seznámí s ovládáním vozu. Velkou předností tohoto typu je jednoduchost a přehlednost. U tohoto posledně testovaného byla velkou výhodou automatická převodovka, čímž se stalo vozidlo ještě více přívětivé a pohodlné a po několika málo chvílích vás tento vůz překvapí pohodlnou a klidnou jízdou. Tedy na první dojem opět jsme byli spokojeni.
Jízda po městě a okresních silnicích
Tento typ vozidla byl vybaven i možností volby sportovní jízdy, a tak na okresních silnicích, když bylo třeba jsme měli k dispozici výkon navíc. V kombinaci s automatickou převodovkou, hlídáním jízdy v pruzích se stává cestování bezpečné a svižné. Na druhé straně zvýšený podvozek dokáže i díky možnostem jízdy v blátě, na písku, na sněhu využít nadstandardní schopnosti tohoto SUV a i na některých zvláště špatně udržovaných silnicích vůz velmi dobře kopíroval terén. Jediným nedostatkem, který jsme během testu zaznamenali, je nepřítomnost adaptabilního tempomatu. To zřejmě v této kategorii vozidel se ve standardní výbavě nedodává. Avšak vozidlo má schopnost identifikovat značky a při využití tempomatu automaticky při stisknutí tlačítka přepne na rychlost jízdy ve městě a na rychlost jízdy mimo město. Protože již máme zkušenosti s více testovanými automobily, dalo se pomocí nastavení rychlosti ovládat vozidlo pouze levou rukou bez nutnosti dalšího zásahu do řízení, kdy jsme si na tempomatu buď zvyšovali nebo snižovali rychlost. Je pravdou, že v nastavení různých možností u automobilu, to odpovídá tomuto typu vozu a v různých sekcích není mnoho variant na výběr. Na druhou stranu můžeme využít automatické nastavení světel, automatické ovládání stěračů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Při tomto stylu jízdy jsme se na okresních silnicích dostali na spotřebu těsně pod 7 l/100 km.
K městskému provozu: jen pár krátkých poznatků: Automobil svými rozměry je jako stvořen pro město a tak ve městě se bez potíží proplétal hustým provozem a opět jediným nedostatkem byla nepřítomnost adaptabilního tempomatu. Ještě poznámka k automatické převodovce: je zde také možnost využít i manuální řazení a to tak, že se řadicí páka uvede do polohy M a pak posouváním vpřed a vzad lze zařadit rychlostní stupně bez nutnosti využít spojku, vůz není vybaven pedálem spojky. Tuto variantu jsme vyzkoušeli pouze na krátkém úseku, jelikož preferujeme automatickou převodovku.
Jízda na dálnici
V našem porfoliu testovaných vozidel se objevily i automobily vyšší třídy i luxusní limuzíny , přesto ve srovnání s těmito vozidly byl tento automobil srovnatelný. Vždy je třeba brát v úvahu pořizovací cenu vozidla a co od něho očekáváme. A to při jízdě na dálnicích tento automobil naše očekávání splnil. Když si pořídíme Citroën C3 gigantické zrychlení ani další aspekty vozidel vyšší třídy, ale očekáváme spolehlivou, klidnou a bezpečnou jízdu do cíle a to jsme skutečně dostali. Tedy v dálničním provozu se automobil maximálně osvědčil. Naše spotřeba se zde také pohybovala těsně pod 7 l/100 km.
Závěrečné hodnocení
Vozidlo jako takové i ve srovnání s předchozím modelem vyšlo jako lepší varianta a to především díky silnějšímu motoru a automatické převodovce. Auto bylo živější a jízda s ním byla příjemnější. Což samozřejmě neznamená, že předchozí typ byl horší. Velkou výhodou tohoto vozidla jsou možné varianty volby povrchů, po kterých je schopen jezdit. My jsme neměli možnost všechny vyzkoušet, ale pro mnoho chatařů a výletníků jsou jistě přínosem a nemusí se obávat uváznutí v blátě či na pískové cestě. Výrobce jistě k těmto uživatelům svůj vůz směřuje. Přiměřeně velký zavazadlový prostor a dostatečný prostor na zadních sedadlech předurčuje tento vůz pro mladé rodiny a aktivní seniory. Pořizovací cena je příznivá odpovídající kvalitě. Celkově naše spokojenost s tímto automobilem byla velká a to musíme poznamenat, že jsme příznivci spíše sportovního typu jízdy.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | uspokojivé |
Pocit z jízdy | 7 | pohodový |
Pohodlí | 7 | uspokojivá |
Ovládání vozidla | 8 | spolehlivé |
Dojezdová vzdálenost | 6 | průměrná |
Design vozidla |
7 |
Klasický |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 106 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha a okolí | 202 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí |
Jihlava | 192 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý |
Beroun | 80km | městský provoz, okresní silnice, dálnice |
den pátý |
Kořenov |
220 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 110km | okresní silnice, městský provoz |