S  Citroënem C3 AIRCROSS  se projedete po silnici i terénem

Do naší redakce jsme v krátké době dostali vůz Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6. Jednalo se o jinou konfiguraci než dříve testovaný model  SUV Citroën C3 Aircross -SERIES 1.2 PureTech 110 S&S MAN6 a tudíž jsme mohli provést srovnávací test obou dvou variant tohoto francouzského vozu. Hlavním rozdílem byla automatická převodovka.

První dojmy

Je těžké shrnout první dojmy, když před několika týdny jsme testovali podobný vůz. Přesto si dovolím podotknout, že vozy Citröen jsou vždy pro uživatele přívětivé a po několika málo kilometrech se řidič jednoduše seznámí s ovládáním vozu. Velkou předností tohoto typu je jednoduchost a přehlednost. U tohoto posledně testovaného byla velkou výhodou automatická převodovka, čímž se stalo vozidlo ještě více přívětivé a pohodlné a po několika málo chvílích vás tento vůz překvapí pohodlnou a klidnou jízdou. Tedy na první dojem opět jsme byli spokojeni.

Jízda po městě a okresních silnicích

Tento typ vozidla byl vybaven i možností volby sportovní jízdy, a tak na okresních silnicích, když bylo třeba jsme měli k dispozici výkon navíc. V kombinaci s automatickou převodovkou, hlídáním jízdy v pruzích se stává cestování bezpečné a svižné. Na druhé straně zvýšený podvozek dokáže i díky možnostem jízdy v blátě, na písku, na sněhu využít nadstandardní schopnosti tohoto SUV a i na některých zvláště špatně udržovaných silnicích vůz velmi dobře kopíroval terén. Jediným nedostatkem, který jsme během testu zaznamenali, je nepřítomnost adaptabilního tempomatu. To zřejmě v této kategorii vozidel se ve standardní výbavě nedodává. Avšak vozidlo má schopnost identifikovat značky a při využití tempomatu automaticky při stisknutí tlačítka přepne na rychlost jízdy ve městě a na rychlost jízdy mimo město. Protože již máme zkušenosti s více testovanými automobily, dalo se pomocí nastavení rychlosti ovládat vozidlo pouze levou rukou bez nutnosti dalšího zásahu do řízení, kdy jsme si na tempomatu buď zvyšovali nebo snižovali rychlost. Je pravdou, že v nastavení různých možností u automobilu, to odpovídá tomuto typu vozu a  v různých sekcích není mnoho variant na výběr. Na druhou stranu můžeme využít automatické nastavení světel, automatické ovládání stěračů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Při tomto stylu jízdy jsme se na okresních silnicích dostali na spotřebu těsně pod 7 l/100 km.

K městskému provozu: jen pár krátkých poznatků: Automobil svými rozměry je jako stvořen pro město a tak ve městě se bez potíží proplétal hustým provozem a opět jediným nedostatkem byla nepřítomnost adaptabilního tempomatu. Ještě poznámka k automatické převodovce: je zde také možnost využít i manuální řazení a to tak, že se řadicí páka uvede do polohy M a pak posouváním vpřed a vzad lze zařadit rychlostní stupně bez nutnosti využít spojku, vůz není vybaven pedálem spojky. Tuto variantu jsme vyzkoušeli pouze na krátkém úseku, jelikož preferujeme automatickou převodovku.

Jízda na dálnici

V našem porfoliu testovaných vozidel se objevily i automobily vyšší třídy i luxusní limuzíny , přesto ve srovnání s těmito vozidly byl tento automobil srovnatelný. Vždy je třeba brát v úvahu pořizovací cenu vozidla a co od něho očekáváme. A to při jízdě na dálnicích tento automobil naše očekávání splnil. Když si pořídíme Citroën C3 gigantické zrychlení ani další aspekty vozidel vyšší třídy, ale očekáváme spolehlivou, klidnou a bezpečnou jízdu do cíle a to jsme skutečně dostali. Tedy v dálničním provozu se automobil maximálně osvědčil. Naše spotřeba se zde také pohybovala těsně pod 7 l/100 km.

Závěrečné hodnocení

Vozidlo jako takové i ve srovnání s předchozím modelem vyšlo jako lepší varianta a to především díky silnějšímu motoru a automatické převodovce. Auto bylo živější a jízda s ním byla příjemnější. Což samozřejmě neznamená, že předchozí typ byl horší. Velkou výhodou tohoto vozidla jsou možné varianty volby povrchů, po kterých je schopen jezdit. My jsme neměli možnost všechny vyzkoušet, ale pro mnoho chatařů a výletníků jsou jistě přínosem a nemusí se obávat uváznutí v blátě či na pískové cestě. Výrobce jistě k těmto uživatelům svůj vůz směřuje. Přiměřeně velký zavazadlový prostor a dostatečný prostor na zadních sedadlech předurčuje tento vůz pro mladé rodiny a aktivní seniory. Pořizovací cena je příznivá odpovídající kvalitě. Celkově naše spokojenost s tímto automobilem byla velká a to musíme poznamenat, že jsme příznivci spíše sportovního typu jízdy.

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 uspokojivé
Pocit z jízdy 7 pohodový
Pohodlí 7 uspokojivá
Ovládání vozidla 8 spolehlivé
Dojezdová vzdálenost 6 průměrná
Design vozidla
7
Klasický
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 202 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Jihlava 192 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Beroun 80km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Kořenov
220 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 110km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre