Do naší redakce jsme dostali k otestování britskou ikonickou značku MG, jež je nyní ve vlastnictví čínské společnosti SAIC Motor Corporation Limited. Tedy se jedná o čistě čínský automobil.
První dojmy
Jelikož se jedná o automobil větších rozměrů zařazený v kategorii SUV, je primárně určen pro delší jízdy a do mírného terénu. Zpracování interiéru a karosérie nás potěšilo a elektrické ovládání předních sedadel bylo překvapivým bonusem. Na první dojem musíme konstatovat, že některé prvky ovládání jsou odlišné od zavedených evropských vozidel. Avšak intuitivní ovládání vás velice rychle se vším seznámí. Jak jsme již z dřívějších recenzí vozidel uvedli, není naším zvykem dopředu si o testovaných vozidlech zjišťovat informace a nejinak tomu bylo u tohoto automobilu. Po prvních kilometrech jsme si zvykli a pohodlně ukrajovali první kilometry jízdy. Vozidlo je přívětivé a k řidiči vstřícné, a navíc je z něj dobrý výhled. Na naší pravidelné cestě domů se dostáváme na jednu křižovatku s velice špatnými rozhledovými parametry, jelikož silnice na sebe navazují v tupém úhlu. Právě z tohoto automobilu byl na této křižovatce výjimečně dobrý výhled.
Jízda ve městě a po okresních silnicích
Jelikož se jedná o hybridní vozidlo s elektrickým dojezdem až 52 km, můžeme tuto energii využívat a vozidlo ji automaticky využívá při jízdě na okresních silnicích, a především při jízdě v městském provozu. Museli jsme si zvyknout na jednu vlastnost a to, že v současném zimním období je nejprve nutno vozidlo naplno vyhřát na provozní teplotu, abychom mohli v městském provozu využívat čistě elektrický pohon. To znamená, při přepnutí tlačítkem umístěným v středovém panelu můžeme automobil přepnout pouze na chod z baterií, ale v určitých povětrnostních podmínkách to vozidlo neumožní. Museli jsme si také zvyknout na o trochu delší čas naběhnutí systému vozidla. Trochu nám to připomínalo, jako kdyby systém vozidla kontroloval funkce a potom teprve pustil vůz do provozu. Jednalo se řádově o desítky vteřin. Svými rozměry, kdy délka je více než 4,5 m není toto vozidlo primárně určeno pro městský provoz. Samozřejmě, je také využíváno k jízdě v městském provozu, ale musíme zohlednit velikost a v některých okamžicích být velice obezřetní. My jsme takovou situaci zažili v jednom z pražských hotelů, kde vjezd a výjezd do parkoviště byl velice úzký. S opatrností toto lze zvládnout. Navíc nám při parkování pomáhají asistenční prvky vozidla a kamery, které jsou kolem celého vozu. Velkou výhodou v městském provozu je elektrický pohon vozu, a to ze dvou důvodů: automobil nevypouští žádné zplodiny a je k životnímu prostředí přívětivý a druhým důvodem je ekonomická stránka, protože elektrický pohon je vždy ekonomičtější.
K jízdním vlastnostem:
Nemůžeme říci nic záporného, naopak, chvílemi jsme měli pocit, že máme vozidlo s pohonem všech čtyř kol, jelikož velice dobře rozložená váha na podvozku dodávala na okresních silnicích automobilu stabilitu a pohodu. Díky asistenčním prvkům vozidla a adaptabilnímu tempomatu získáváme jistotu bezpečné jízdy a při popojíždění v kolonách nemusíme zatěžovat pedály plynu ani brzdy. Po zahřátí celého vozidla jsme i vyzkoušeli jízdu pouze na elektrický pohon, a tak naprosto klidný a tichý chod provázel naši cestu a proplétali jsme se středočeskými vesnicemi. Můžeme tedy konstatovat, že při dobrých klimatických podmínkách nebo při zahřátém vozidle může být tento automobil v příměstském provozu provozován jako čistě elektrické vozidlo. Předpokládáme, že dojezdová vzdálenost do zaměstnání nebude přesahovat více než 50 km a tak cestu tam i zpět, kdy si automobil během pracovní doby dobijeme, absolvujeme čistě na elektrický pohon.
Také jsme si všimli, jak elektrický motor pomáhá s výkonem při akceleraci či táhlém stoupání. Vše je řízeno automatickým systémem a vozidlo vše operativně řídí. Stejně tak i velká a efektivní rekuperace tedy dobíjení baterií při brždění či dojíždění kolony a v dalších možných případech.
Jízda po dálnicích
Svojí konstrukcí a rozměry je tento vůz ideálním vozidlem na dlouhé cesty a na dálnici je jako ryba ve vodě. Při nastavení všech asistenčních prvků a maximální povolené rychlosti uháníme k cíli v klidu a v pohodě. Můžeme si otevřít a dívat se na plující obláčky na nebi, protože máme nad sebou prosklenou střechu. Jízda po dálnici opravdu je velice kvalitní a vozidlo drží skvěle a tak jsme si na našich úsecích mohli dovolit i v táhlých zatáčkách využívat maximální rychlost bez strachu z nehody. Elektrická složka vozidla je na dálnici využívána jako podpůrná při stoupání a nutné akceleraci a vykrývá tak špičky vysoké spotřeby spalovacího motoru.
Závěrem:
Díky naší zkušenosti s testováním elektrických a hybridních vozidel renomovaných výrobců musíme konstatovat, že značka MG čínského výrobce je vysoce kvalitním automobilem. Samozřejmě, najdou se určité detaily, které bychom nečekali, jako třeba háček s provázkem k upevnění desky zavazadlového prostoru. To je jen drobný detail, který nás zaujal. Dělená sklopná zadní sedadla vytvoří dostatečnou plochu k odvezení nákladu či nouzovému přespání v kempu, kde v našem provedení bychom využili otevírací střechu k ventilaci. Další zvláštností, která možná zákazníka překvapí, je ovládání vozidla kromě navigace v anglickém jazyce. O počeštění se do budoucna uvažuje a samozřejmě by nebyl problém upgradovat i vozidla již prodaná s anglickou verzí. Příznivá je i cena začínající kolem 900 tisíc, což ve srovnání se stejně vybavenými vozidly je podstatně nižší.
Z našeho pohledu si automobil MG EHS Plug-in hybrid jistě najde svého zájemce a kupce a my můžeme vřele doporučit pro člověka, který chce vyzkoušet novou značku s kvalitním zpracováním.
Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | výborné |
Pocit z jízdy | 7 | výborný |
Pohodlí | 7 | Kvalitní |
Ovládání vozidla | 7 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 7 | dobrá |
Design vozidla |
7 |
SUV |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
MG je britský, respektive anglický výrobce malých sportovních automobilů, založená Cecilem Kimberem ve 20. letech 20. století, jako MG Car Company Limited. Písmena M a G pocházejí ze jména firmy „Morris Garages“ dealera automobilů značky Morris z anglického Oxfordu, které patřilo Williamu Morrisovi. Společnost MG je známá především svými otevřenými dvoumístnými sportovními vozy, vyráběla také sedany a kupé s motory do tří litrů. Značka je od roku 2007 ve vlastnictví státní čínské společnosti SAIC Motor Corporation Limited. zdroj : wikipedia.ogr |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 95 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha a okolí | 125 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí |
Praha | 120 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý |
Blatná |
235 km | městský provoz, okresní silnice, dálnice |
den pátý |
Praha |
100 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 30 km | okresní silnice, městský provoz |