Test: Peugeot 408 ve verzi s benzínovým motorem

Do naší redakce jsme dostali k týdennímu testu automobil Peugeot 408 ve verzi s benzínovým motorem. Jedná se o nový model uvedený na český trh letos na jaře. Otestovali jsme první z variant tohoto vozidla s klasickým benzínovým motorem, protože výrobce jej dodává ještě v hybridním provedení s elektromotorem.  

První dojmy

Na první pohled působí Peugeot 408 sportovně, a to díky svažujícímu se tvaru karoserie a také sportovnímu zvuku motoru. Elegance a přizpůsobivost zůstává z ostatních modelů současné řady automobilů značky Peugeot. Jen nám trochu déle trvalo se tzv. ve vozidle usadit a srovnat se s mírně odlišnými ovládacími prvky. Trošku nám chyběl v námi testované verzi elektrické ovládání sedadla, a tak nám nastavení polohy na pohodlné řízení chvilku trvalo. Avšak musíme konstatovat, že po několika ujetých kilometrech auto tzv. sedne do ruky a vydáváme se na testovací jízdy.

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Speciálně při našem testu automobilu Peugeot 408 jsme si těchto silnic užili ve velké míře. Vozidlo má velice dobře postavený podvozek a ve složitém terénu s mnoha zatáčkami se dokáže velice dobře přizpůsobit a držet stopu. Během jízdy po okresních silnicích jsme nikdy neměli pocit, že nás vozidlo neveze bezpečně po silnici. Dalo by se říci, že si automobil rozumí s vozovkou a svoji stabilitu přináší do pohodové jízdy. Díky automatické převodovce, která vhodně volí rychlostní převody, v klidu a v pohodě dojíždíme do všech námi zvolených cílů.

Manualní řazení M

Výrobce zde volil i variantu možnosti manuálního řazení, která spočívá v přepnutí řazení na páčky pod volantem. Potom máme možnost levou rukou ubírat a pravou přidávat rychlostní stupně. Jaký rychlostní stupeň máme zvolit, ze zkušenosti odhadujeme nebo vidíme před sebou na palubní desce šipku nahoru nebo šipku dolu. Samozřejmě řadíme bez spojkového pedálu, který zde není. Tuto variantu jsme si vyzkoušeli zhruba na vzdálenosti 30 km a můžeme konstatovat, že pro řadu odpůrců automatické převodovky je toto určitý mezistupeň, kdy mohou řadit a potom zvolit automatickou převodovku a porovnat její výhody. Tento způsob řazení je velice dobře uzpůsobem a po krátké chvíli si na něj zvyknete. Musíte jen trvale držet ruce na volantu, abyste v zatáčkách mohli podřazovat a mít na zřeteli, jaký převodový stupeň řadíte.

V městském provozu je toto vozidlo poměrně větší a musíme jeho velikost na zřeteli, především v podzemních garážích a také při parkování. Máme na pomoc parkovací senzory včetně kamer. Pokud se vydáme na nákup, jsme velice mile překvapeni velkým zavazadlovým prostorem. To je velká výhoda pro rodiny s dětmi, protože se tam vejde složený kočárek včetně nákupu a nemusíte uvažovat co můžete vzít s sebou na dovolenou. Na okresních silnicích i ve městě se v průměru dostáváme na spotřebu kolem 6 l/100 km. Je také velice dobře nastaveno dojíždění tzv. „na setrvačnost“.

Jízda po dálnici  

Díky sportovnímu vzhledu a aerodynamické karosérii, adaptabilnímu tempomatu je tento vůz na dálnici jako doma. Dovedeme si představit dlouhou cestu k moři, protože pohodlná sedadla a kvalitní výhled z vozidla nám dovoluje uskutečnit dlouhé jízdy bez velkého úsilí. Tomu také odpovídá velikost interiéru, kde i na zadních sedadlech mají cestující dostatek prostoru a pohodlí. Můžeme se plně spolehnout, což jsme také v testu vyzkoušeli, na adaptabilní tempomat, který sleduje rychlost a vzdálenost od vozidel před námi a podle toho upravuje rychlost. Ověřili jsme si to také díky některým bezohledným řidičům, kteří se do mezery před námi neomaleně zařadili a i na tuto situaci Peugeot 408 dokázal velice dobře reagovat.

Jízdní režímy

Zde můžeme také vyjmenovat tři jízdní režimy, kterými automobil disponuje: Sport, Normal a Eco. Sportovní režim využijeme například pro rychlé zařazení po výjezdu od benzínové čerpací stanice či pokud chceme rychle akcelerovat při předjíždění. Tato režimy můžeme průběžně měnit během jízdy. Během našeho testu zhruba z 80% jsme využili režim Normal.  Ještě je třeba zmínit, že tento model není vybaven žádnou řadící pákou, ale ve středovém panelu je umístěn přepínač jízdních režimů. I zde jsme se dostali se spotřebou v průměru kolem 6 l/100 km. Musíme však podotknout, že i když jezdíme maximální povolenou rychlostí, je většinou naše jízda plynulá a snažíme se jezdit ekonomicky.

 

Závěrem

Velice jsme si oblíbili automobily značky Peugeot a to díky velké cestě od průměru k vynikajícím vozidlům, která jsou vstřícná k řidiči i spolujezdcům a poskytují kvalitní jízdu za dobrou cenu. Proto musíme konstatovat, že u tohoto modelu jsme po delší době našli určité odlišnosti a museli jsme se s nimi srovnávat. Jak již bylo v úvodu zmíněno, nastavení sedadla tak, aby skrz volant bylo dobře vidět na palubní desku, trvalo určitou dobu. To u předchozích modelů proběhlo velmi rychle. Další zajímavostí bylo automatické nastavení jízdy v pruzích. Jak jsme již zmínili, automobily značky Peugeot vysoce převyšují parametry, které máme v současné době na moderní vozidla. Tento vůz je pohodlný, s velkým prostorem v kabině i pro pět cestujících. Zavazadlový prostor je velkorysý a dobře přístupný. Dovedeme si představit tento automobil pro mladé rodiny s dětmi a také  pro aktivní seniory. Naše spokojenost po testu byla velká a jistě si Peugeot 408 najde své místo na trhu.

Informace ze stránek výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 výborné
Pocit z jízdy 8 výborný
Pohodlí 8 Kvalitní
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 7  dobrá
Design vozidla
8
Aerodynamický
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 52m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 48km okresní silnice, městský provoz,
den třetí
Praha 120 km okresní silnice,
den čtvrtý
Beroun
80 km městský provoz, dálnice
den pátý
Brandýs n/L
160 km městský provoz, dálnice
den šestý Praha  82 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS

Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral