Do naší redakce jsme dostali k otestování Nový Renault Austral. Jedná se o vozidlo v kategorii mild-hybrid, což při samotném řízení na ovládacích prvcích nepoznáme, ale je to znatelné při rozjezdech a na spotřebě vozidla. Je to nejnižší stupeň elektromobility.
První dojmy
Byť se jedná o svými rozměry velký vůz (délka 4510 mm, šířka 1825 mm) , je jeho ovládání ve skutečnosti velmi podobné jako u klasického sedanu a podobné pocity vnímáme i v kabině automobilu Nový Renault Austral. Co hned na první pohled upoutá je velký středový displej úctyhodných rozměrů. Ačkoliv jsme testovali automobil značky Renault po delší době, jeho řízení je tak intuitivní a jednoduché, že natavení tempomatu a různých doplňujících funkcí bylo snadné. Je třeba si jen zvyknout na určitá specifika automobilů tohoto výrobce a to ovládání multimédií sdruženou páčkou umístěnu vpravo pod volantem. Zajímavostí, které jsme si všimli, že volant má prošívání v barvách francouzské trikolory.
Jízda po okresních silnicích a v městském provozu
Po týdenním testu můžeme konstatovat, že s tímto automobilem jsme nezažili žádnou kritickou situaci, jelikož velice dobře navržený podvozek kopíruje různorodost českých silnic a díky dostatečnému výkonu se mrštně proplétá po okresních silnicích. Široká možnost volby jízdních stylů vám dává v určitých situacích jistotu, a to především když chcete rychle a svižně předjet. Zde pak volíme variantu Sport a díky tomu, že automobil má ve svém názvu „ Iconic Esprit Alpine“ dostaneme velký výkon. Ale neznamená to, že se vám radikálně zvýší spotřeba. Během celého našeho testu se spotřeba pohybovala kolem 6 l/100 km.
V městském provozu opět musíme vyzdvihnout velmi dobrou ovladatelnost a na rozdíl od některých dříve testovaných vozidel podobných rozměrů velmi vstřícné ovládání v městském provozu. Díky vybavení několika kamerami máme přehled o tom, co se děje před námi, za námi i vedle nás. Dokonce si můžeme prohlédnout pohled, který je zřejmě vytvářen počítačem 3D. Velkým plusem právě je, pokud opouštíme parkovací místo, či vyjíždíme z řady, že se automaticky zapne přední kamera a sledujeme dění před vozidlem. Poznatek z testu je, že se nám často stávalo, že jsme neuvědomili, jak dlouhá je přední část vozidla a kamera nás upozornila na možný kontakt s vozidlem parkujícím před námi.
Jízda po dálnici
Pokud bychom hledali to pravé místo, kde využijeme možnosti tohoto automobilu, tak je to především dálnice. Námi testovaný automobil byl vybaven nejvyšší kategorií bezpečnostních a asistenčních prvků a tak nejen na dálnici se informace promítají na čelní sklo a zde se při použití adaptabilního tempomatu a automatickém udržování vozidla v jízdním pruhu takzvaně „zafixuje“ a jede si svou cestou. Což je i graficky vyjádřeno, stačí nám sledovat provoz kolem sebe, o ostatní záležitosti, rychlost, rozestup za vozidly před námi a případný hrozící konflikt nás automobil sám upozorní. Samozřejmě, je velice důležité být ostražitý, protože celou bezpečnost zajišťují senzory. Na dálnici k žádnému incidentu nedošlo, ale všimli jsme si, že někdy vozidlo, například v městském provozu, při zatáčení reagovalo i na vozidla zaparkovaná na kraji ulice. Vše je nastaveno pro bezpečnou jízdu. Ocenili jsme automatické zapínání světel i stěračů.
Závěrem
Dostali jsme do ruky vynikající vůz s mnoha vlastnostmi odpovídajícím vozidlům vyšší třídy, byť se jednalo o SUV nižší střední třídy. U toho automobilu nás překvapila velká nadstandardní výbava jako je otevírání zavazadlového prostoru z kabiny řidiče, masážní modul v předních sedadlech, odsunování předních sedadel při vystupování, automatické zamykání i odmykání vozidla, vynikající nastavování adaptabilního tempomatu, automatické připojení telefonu včetně aplikace Android auto, čistička vzduchu a řada dalších detailů včetně 500l zavazadlového prostoru, který se dá samozřejmě rozšířit sklopením zadních sedadel. Do tohoto zavazadlového prostoru se hravě vejde kočárek a tak si dovedeme představit, jak tento automobil využije rodina s malými dětmi, nebo uživatel, který má rád pohodlí a díky velkorysým prostorám nemusí řešit, co si může vzít s sebou na dovolenou nebo na výlet. Dalším překvapením výbavy byla náhradní pneumatika. Jednalo se o klasickou dojezdovou pneumatikou, což už nebývá dlouhodobě součástí standardní výbavy.
Nový Renault Austral nás potěšil a přinesl pohodu na cestách při testovacích jízdách a můžeme ho vřele doporučit.
Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | vynikající |
Pocit z jízdy | 9 | výborný |
Pohodlí | 9 | Kvalitní |
Ovládání vozidla | 10 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 8 | dobrá |
Design vozidla |
9 |
SUV |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 52m | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha a okolí | 48km | okresní silnice, městský provoz, |
den třetí |
Praha | 120 km | okresní silnice, |
den čtvrtý |
Beroun |
80 km | městský provoz, dálnice |
den pátý |
Přerov n/L |
260 km | městský provoz, dálnice |
den šestý | Praha | 382 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |