Test: Nový Renault Austral Iconic Esprit Alpine

Do naší redakce jsme dostali k otestování Nový Renault Austral.  Jedná se o vozidlo v kategorii mild-hybrid, což při samotném řízení na ovládacích prvcích nepoznáme, ale je to znatelné při rozjezdech a na spotřebě vozidla. Je to nejnižší stupeň elektromobility.   

První dojmy

Byť se jedná o svými rozměry velký vůz (délka 4510 mm, šířka 1825 mm) , je jeho ovládání ve skutečnosti velmi podobné jako u klasického sedanu a podobné pocity vnímáme i v kabině automobilu Nový Renault Austral. Co hned na první pohled upoutá je velký středový displej úctyhodných rozměrů. Ačkoliv jsme testovali automobil značky Renault po delší době, jeho řízení je tak intuitivní a jednoduché, že natavení tempomatu a různých doplňujících funkcí bylo snadné. Je třeba si jen zvyknout na určitá specifika automobilů tohoto výrobce a to ovládání multimédií sdruženou páčkou umístěnu vpravo pod volantem.  Zajímavostí, které jsme si všimli, že volant má prošívání v barvách francouzské trikolory.

 

 

Jízda po okresních silnicích a v městském provozu

Po týdenním testu můžeme konstatovat, že s tímto automobilem jsme nezažili žádnou kritickou situaci, jelikož velice dobře navržený podvozek kopíruje různorodost českých silnic a díky dostatečnému výkonu se mrštně proplétá po okresních silnicích. Široká možnost volby jízdních stylů vám dává v určitých situacích jistotu, a to především když chcete rychle a svižně předjet. Zde pak volíme variantu Sport a díky tomu, že automobil má ve svém názvu „ Iconic Esprit Alpine“ dostaneme velký výkon. Ale neznamená to, že se vám radikálně zvýší spotřeba. Během celého našeho testu se spotřeba pohybovala kolem 6 l/100 km.

V městském provozu opět musíme vyzdvihnout velmi dobrou ovladatelnost a na rozdíl od některých dříve testovaných vozidel podobných rozměrů velmi vstřícné ovládání v městském provozu.  Díky vybavení několika kamerami máme přehled o tom, co se děje před námi, za námi i vedle nás. Dokonce si můžeme prohlédnout pohled, který je zřejmě vytvářen počítačem 3D. Velkým plusem právě je, pokud opouštíme parkovací místo, či vyjíždíme z řady, že se automaticky zapne přední kamera a sledujeme dění před vozidlem. Poznatek z testu je, že se nám často stávalo, že jsme neuvědomili, jak dlouhá je přední část vozidla a kamera nás upozornila na možný kontakt s vozidlem parkujícím před námi.

Jízda po dálnici

Pokud bychom hledali to pravé místo, kde využijeme možnosti tohoto automobilu, tak je to především dálnice. Námi testovaný automobil byl vybaven nejvyšší kategorií bezpečnostních a asistenčních prvků a tak nejen na dálnici se informace promítají na čelní sklo a zde se při použití adaptabilního tempomatu a automatickém udržování vozidla v jízdním pruhu takzvaně „zafixuje“ a jede si svou cestou. Což je i graficky vyjádřeno, stačí nám sledovat provoz kolem sebe, o ostatní záležitosti, rychlost, rozestup za vozidly před námi a případný hrozící konflikt nás automobil sám upozorní. Samozřejmě, je velice důležité být ostražitý, protože celou bezpečnost zajišťují senzory. Na dálnici k žádnému incidentu nedošlo, ale všimli jsme si, že někdy vozidlo, například v městském provozu, při zatáčení reagovalo i na vozidla zaparkovaná na kraji ulice. Vše je nastaveno pro bezpečnou jízdu. Ocenili jsme automatické zapínání světel i stěračů.

Závěrem

Dostali jsme do ruky vynikající vůz s mnoha vlastnostmi odpovídajícím vozidlům vyšší třídy, byť se jednalo o SUV nižší střední třídy. U toho automobilu nás překvapila velká nadstandardní výbava jako je otevírání zavazadlového prostoru z kabiny řidiče, masážní modul v předních sedadlech, odsunování předních sedadel při vystupování, automatické zamykání i odmykání vozidla, vynikající nastavování adaptabilního tempomatu, automatické připojení telefonu včetně aplikace Android auto, čistička vzduchu a řada dalších detailů včetně 500l zavazadlového prostoru, který se dá samozřejmě rozšířit sklopením zadních sedadel. Do tohoto zavazadlového prostoru se hravě vejde kočárek a tak si dovedeme představit, jak tento automobil využije rodina s malými dětmi, nebo uživatel, který má rád pohodlí a díky velkorysým prostorám nemusí řešit, co si může vzít s sebou na dovolenou nebo na výlet. Dalším překvapením výbavy byla náhradní pneumatika. Jednalo se o klasickou dojezdovou pneumatikou, což už nebývá dlouhodobě součástí standardní výbavy.

Nový Renault Austral nás potěšil a přinesl pohodu na cestách při testovacích jízdách a můžeme ho vřele doporučit.

Více informací naleznete ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 9 výborný
Pohodlí 9 Kvalitní
Ovládání vozidla 10 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 8  dobrá
Design vozidla
9
SUV
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 52m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 48km okresní silnice, městský provoz,
den třetí
Praha 120 km okresní silnice,
den čtvrtý
Beroun
80 km městský provoz, dálnice
den pátý
Přerov n/L
260 km městský provoz, dálnice
den šestý Praha  382 km městský provoz, dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV MG EHS
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV