Test Mitsubishi ASX PHEV

Elektromobilita pokračuje mílovými kroky a není tomu jinak ani u renomovaného japonského výrobce automobilů Mitsubishi. A tak jsme uvítali možnost v naší redakci otestovat nový plug-in hybrid Mitsubishi ASX PHEV.

První dojmy

Jelikož jsme v dřívější době již tento model měli možnost testovat v jiné verzi, byli jsme překvapeni jakou změnou prošel. Vozidlo na první dojem působí kompaktnější a modernější. Dřívější trochu neotesané tvary karoserie jsou dnes oblé a příjemné a tak usedáme do tohoto vozidla a vyjíždíme.

Druhým překvapením na první dojem je právě pocit uvnitř vozidla. Ten na vás působí jako že řídíte velké SUV. Prostorný výhled, velký volant a vysoko posazené sezení evokuje podstatně větší vůz. Ale není to na obtíž ovládání vozidla. Ovládací prvky jsou rozloženy intuitivně a zdálo se nám, že se tento japonský výrobce přibližuje v tomto modelu ASX evropskému standardu. K automobilu stačí připojit přes blue tooth mobilní zařízení a automaticky se spustí Android auto či stejná verze u Apple. Také nás potěšila možnost dobíjení mobilního telefonu pomocí dotykového dobíjení.  Příjemná byla možnost využít otvírací prosklené střechy, kdy ovládání je umístěno na stropě vozidla nedaleko samotné prosklené střechy. Toto samozřejmě se dodává za příplatek.

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Jak bylo uvedeno, jedná se o plug-in hybrid, tedy o automobil, který má dobíjecí baterii. Je důležité  vždy před vyražením na cesty u tohoto typu vozidel mít dobitou alespoň z poloviny baterii, aby vůz mohl operativně využívat elektrický pohon. U tohoto modelu se dostáváme na velice nízkou spotřebu a to i v městském provozu při využívání elektrického pohonu a to můžeme posílit když zařadíme na automatické převodovce variantu B. Zde automobil více využívá rekuperačních možností, a vy tak můžete v hustém městském provozu většinu času být v elektrickém módu. Vozidlo můžeme dobíjet z domácí klasické zásuvky, což k plnému nabití baterie trvá 4,5 hod a dosáhneme 48 km dojezdu.

Jízdní vlastnosti tohoto automobilu jsou výborné a my jsme měli možnost to otestovat v celodenním deštivém dni, kdy na žádném povrhu a při žádné rychlosti jsme nezažili kritické okamžiky. Díky vyšší váze způsobené elektrickým pohonem a baterií vnímáme při jízdě stabilitu a v zatáčkách vozidlo dobře drží stopu. V případě, že potřebujeme rychle předjet a chceme si být jisti tímto manévrem, můžeme zvolit na palubním počítači jízdní variantu Sport a získáme tak větší akceleraci a větší výkon. Velmi nás překvapila při variantě město i okresní silnice průměrná spotřeba, která byla vykazována kolem 3,7 l/100 km. Na závěr musíme opět zdůraznit, že k této spotřebě se dostaneme využíváním elektrické části motoru a pravidelným dobíjením baterie.

Jízda po dálnici

V tomto vozidle najdeme mnoho asistenčních prvků a speciálně při jízdě na dálnicích je využijeme. Můžeme kombinovat a přepínat mezi udržováním v jízdním pruhu, adaptabilním tempomatem a hlídáním vybočení z jízdního pruhu. Dále je výborná možnost nastavení zvukového signálu při překročení nejvyšší povolené rychlosti. Při jízdě po dálnici si nejvíce užijeme pohodlné a bezpečné jízdy. Můžeme za jízdy sledovat na palubní desce jak automobil efektivně využívá možností volby pohonné jednotky. I v dálničním provozu jsou okamžiky, kdy vozidlo jede na elektrický pohon. Velmi nás překvapilo, jak efektivně dokáže rekuperovat elektrickou energii a následně jí využívat v další jízdě.

Při našich testech využíváme vždy na maximální možnost asistenčních prvků. Velice to, speciálně na dálničním provozu pomáhá a řidič má více času se věnovat řešení možných krizových situací. Tyto asistenční prvky je třeba mít na zřeteli, že se jedná vždy jen o asistenci a musíme sledovat stále provoz. Přesto se nám během testu nestalo, aby nás tyto asistenční prvky zklamaly. Je jasné, že za ztížených povětrnostních podmínek musíme dbát na čistotu senzorů, které snímají jízdu automobilu. Zde je třeba zdůraznit, že průměrná spotřeba paliva se pohybovala kolem 4 l/100 km.

Závěrem

V současné době je celosvětový trend elektrifikací vozidel, což vede ke snižování spotřeby, zvyšování dojezdové vzdálenosti, a pokud dobíjíme z ekologických zdrojů tak také k ochraně planety. Automobil Mitsubishi ASX PHEV je velkým příslibem do budoucna, kdy se může ještě zefektivnit rekuperace energie a dostaneme se na ještě nižší spotřebu než je v průměru zde otestovaná pod 4 l/100 km. Hybridní vozidla se mílovými kroky zlepšují a zefektivňují a elektrická složka bude brzy rovnocenným partnerem klasickému motoru. Díky tomu, že můžeme dobíjet z jakékoliv elektrické zásuvky není tak problém automobil kdykoliv a kdekoliv ve volném čase dobít. Možná jsme nezdůraznili, že samozřejmě u tohoto typu můžeme využívat dobíjecích stanic u benzínových čerpadel či v dobíjecích hubech, kde plného dobití dosáhneme za cca 2,5 hod. Celkově můžeme toto vozidlo doporučit pro začínající příznivce elektromobility, pro lidi, kteří myslí na naši planetu a uvítají úsporný vůz a chtějí cestovat v pohodlí a v klidu.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 přesné
Pocit z jízdy 8 uspokojivý
Pohodlí 7 příjemné
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 9 vynikající
Design vozidla
7
inovativní
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 102 m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Všeradice 50 km okresní silnice, městský provoz,
den třetí
Praha
85 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Bechyně
245 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den pátý
Beroun
75km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den šestý
Praha  82 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross DS 3

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid