Test automobilu Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225 ë-EAT8

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil C5 Aircross SHINE PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8. Provedli jsme s ním velký test na šumavských horských silnicích, kde jsme detailně testovali možnosti jeho elektrického motoru.

První dojmy

Tento vůz je ideální k rodinným dovoleným a výletům díky svému velkému prostoru uvnitř kabiny a velkorysému zavazadlovému prostoru. Velmi šikovně jsou řešeny i dobíjecí kabely, které jsou v kufru umístěny pod hlavní deskou a nezabírají tak místo pro zavazadla. Na první dojem na vás dýchne cestovatelská atmosféra a volání dálek. Pohodlná sedadla s masážní funkcí navíc vás na první pocit usadí ve vozidle a přispějí k pohodlné jízdě.

Jízda po městě a okresních silnicích

Kromě toho, že jsme se rozhodli o víkendu s tímto vozidlem cestovat po šumavských silnicích, ještě předtím jsme jej otestovali v městském provozu. Automobil svými rozměry sice není primárně určen pro městský provoz, ale díky elektrickému motoru a bateriím je schopen ujet až 55 km na čistě elektrický pohon. My jsme tak vyzkoušeli i jeho manévrovatelnost v podzemních garážích, kde jsme jej také dobíjeli. Tedy můžeme říci, že pro městský a příměstský provoz při pravidelném dobíjení může být tento automobil používán jako 100 % elektrický. Baterii v pohodě během necelých dvou hodin dobijeme, a tak během návštěvy nákupního centra či oběda můžeme doplňovat energii a pohybovat se po městě i v příměstském provozu na čistě elektrický pohon. Musíme však mít na zřeteli větší rozměry tohoto automobilu a podle toho se přizpůsobit výběru parkovacího místa.

Šumavské silnice

Díky naší cestě do šumavských hvozdů jsme důkladně otestovali jízdní vlastnosti na okresních a speciálně horských silnicích, kdy jsme vystoupali do výšky nad 1 000 m n.m. Vozidlo díky své váze a kvalitnímu podvozku poskytuje pohodlnou jízdu. Pokud ctíme ekologii, můžeme v čistých horských partiích přepnout na elektrický pohon. My jsme měli velkou výhodu, že v nedaleko od našeho ubytování jsme mohli využít dobíjecí stanici. Každý den večer jsme dobili baterii na 100 % kapacity. V klikatém a náročném terénu jsme zjistili, že je výhodnější používat hybridní pohon, kdy vozidlo automaticky vybírá, který pohon je nejvhodnější a současně velice dobře rekuperuje. V těchto fázích se můžeme dostat až na spotřebu kolem 1,5 l/100 km. Celkově při delších trasách jsme se dostali v kombinované spotřebě pod 5 l/100 km. Ale celý šumavský víkend jsme z 90 % absolvovali na elektrickou energii. A to také z důvodu, že i v malých místech, jako je třeba Nová Pec již nalezneme dobíjecí stanice. Pro mnoho řidičů bývá někdy komplikované se na úzkých a klikatých silnicích se pohybovat a tento vůz díky svým asistenčním prvkům nám dával pohodu a klid, zvláště pokud jsme využívali adaptabilní tempomat a udržování v jízdních pruzích.

 

 

 

 

Jízda po dálnicích

Bez velkých gest a vět můžeme shrnout: Tento hybridní vůz je ideálním parťákem na dlouhé cesty, kdy ekonomicky, pohodlně a rychle nás doveze do našeho cíle. Výkony obou dvou pohonných jednotek poskytují jistotu při předjíždění a ekonomický provoz zajišťuje kvalitní rekuperace. Na dálnicích vyžadujeme ve vozidle pohodlí, dobrý výhled a to vše nám Citroën C5 Aircross poskytuje. Dalším bonusem je ekonomický provoz, který při dodržení zásady nabité baterie před startem jízdy poskytuje nízkou spotřebu pohybující se kolem 5 l/100 km. U všech vozidel této kategorie je samozřejmostí kvalitní navigace, kvalitní rádio a také možnost propojení telefonu s mobilním zařízením a to včetně Android Auto.

Závěrem

Díky naší návštěvě a cestám okolo Lipenského jezera jsme dostatečně otestovali možnosti tohoto automobilu. I v extrémně vysokých teplotách přesahující 35 stupňů byla během chvilky v automobilu teplota, která neunavovala a klimatizace fungovala výborně. Stejně tak jsme se nesetkali s žádnými problémy během dobíjení a velice nás v průběhu týdenního testu překvapovala vysoká ekonomičnost vozidla. Výrobce ke každému tomuto typu vozidla dodává dva dobíjecí kabely: jeden je určen k dobíjení z dobíjecích stanic od dodavatelů energií a druhý pro dobíjení z klasické domácí zásuvky. Při nabíjení z domácího zdroje musíme počítat s minimální dobou dobíjení kolem 4-6 hodin. Při dobíjení z dobíjecí stanice s kapacitou 22 kW se do plného nabití dostaneme zhruba za 2 hodiny.

Šumavské dobijecí stanice

V šumavských lokalitách jsme se setkali také s dobíječkami s kapacitou 11 kW.  Zde se samozřejmě doba dobíjení adekvátně prodlužuje. Při každém tomto testu zdůrazňujeme a znovu zopakujeme, že pro ekonomické využití hybridního automobilu je důležité před výjezdem mít alespoň z 50 % kapacity nabitou baterii. S touto kapacitou dokáže vozidlo kvalitně využívat hybridní pohon, ale lepší je vyjíždět vždy s plnou baterií. Doporučujeme při jakékoliv možnosti vždy tuto baterii alespoň z části dobít. Tato péče o baterii se nám vrátí na vysoce ekonomickém provozu.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce  ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 výborné
Pocit z jízdy 8 výborný
Pohodlí 8 výborný
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 8 vynikající
Design vozidla
7
Standardní
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 102 m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 150 km okresní silnice, městský provoz,
den třetí
Praha
220 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Hůrka
140 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den pátý
Horní Planá
160 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den šestý
Praha  82 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV