Do naší redakce jsme dostali k testu automobil DS 3 s benzínovým přeplňovaným tříválcovým motorem o objemu 1.2l s výkonem 96 kW (130 k). Přestože tento výrobce automobilů v budoucnosti bude vyrábět pouze verze hybridní a čistě elektrická, stále je na trhu tento model s benzínovým motorem.
První dojmy
Tento francouzský výrobce automobilů se vydává svou originální cestou, a tak každý jeho vůz má svá specifika odlišnosti od ostatních vozidel na běžném trhu. Není tomu jinak u inovované DS 3. Na první dojem vás zaujmou zmenšená okénka pro spolujezdce na zadních sedadlech a také zvláštně tvarovaná zadní část vozidla. Po nastoupení do vozidla si uvědomíme, že jsme v malém prostoru a musíme se trošku zorientovat v ovládacích prvcích, jelikož je zde vše trochu jinak než v ostatních typech vozidel. DS 3 působí na první dojmem kompaktního, malého městského vozidla. Také tak se chová. Dle rozměrů nemusíme mít strach o parkovací místo a zvláštní brumlavý zvuk motoru nám dodává pocit sportovně laděného vozu. Což jsme později také vyzkoušeli.
Jízda ve městě a po okresních silnicích
Tento vůz osazený klasickým benzínovým motorem o relativně nízkém obsahu 1,2 l přináší na okresních silnicích velice příjemnou jízdu a hbitě proplouvá spletí úzkých silnic české krajiny a speciálně jsme si to vyzkoušeli v krkonošských serpentýnách. Vozidlo má velice dobře postavený podvozek a dokáže rychle reagovat na změny směru jízdy i rychlosti, a to především také díky osmistupňové automatické převodovce. Pro milovníky řazení výrobce zvolil také možnost „M“ tedy manuálního řazení pomocí pák pod volantem. Tato varianta je samozřejmě bez nutnosti používat spojku, jelikož pedál spojky není přítomen. Vozidlo dokáže hravě zvládnout i kritické situace. Jedna se nám naskytla díky špatnému odhadu následující zatáčky, to které jsme vjeli nadměrnou rychlostí, než tato zatáčka vyžadovala. Díky rychlé reakci bez ukvapeného brždění jsme dokázali touto zatáčkou projet a automobil se udržel na silnici. Jednalo se o docela kritický okamžik a bylo poznat, jak dobře je vyvážen podvozek v součinnosti s akcelerací vozidla.
Městský provoz
Měli jsme unikátní možnost díky v současné době docela dost hustému pražskému provozu vyzkoušet popojíždění v koloně a to i v průběhu delší doby, kdy nám byl velmi dobrým pomocníkem adaptabilní tempomat. Ten dokázal automaticky popojíždět a hlídat si odstupy od automobilů před námi a nemuseli jsme se ve své podstatě na další záležitosti příliš soustředit. Vynikající parkovací kamera nám pomáhá při parkování v husté městské zástavbě a díky malým rozměrům se vejde tento vůz v podstatě všude. Můžeme konstatovat, že toto vozidlo je jako stvořené pro městský a příměstský provoz a pro maminku s malými dětmi je ideální ke středně velkým nákupům. Spotřeba paliva se pohybovala kolem 7 l/100 km.
Jízda po dálnicích
Z naší zkušenosti můžeme po týdenním testu konstatovat, že i v dálničním provozu a náročných podmínkách hustého deště dokáže automobil DS 3 kvalitně a bezpečně držet stopu a odvádět činnost, kterou od něho čekáme. Samozřejmě musíme počítat, že při menším obsahu motoru není výkon tak velký, ale můžeme využít při nutnosti rychlého předjetí přepnutí na sportovní režim, kdy zvýšíme akceleraci vozidla. Jelikož jsme testovali od výrobce DS již několik vozidel, můžeme konstatovat, že tento model je nejnižší řadou v portfoliu řady DS a tak asistenční prvky , jako je adaptabilní tempomat či hlídání jízdy v pruzích fungují dobře avšak vnímali jsme, že je trochu méně přívětivé, než je tomu u vyšších modelových řad.
Jízda v hustém dešti
Během našeho testu jsme se dostali do kritické situace, kdy se přihnala velice silná bouřka, která vytvořila takové podmínky, že asistenční prvky se automaticky vypnuly a řízení vozidla ponechali na samotném řidiči. Jednalo se o bouřku s přívalovým deštěm a minimální viditelnosti. Zde musíme ocenit kvalitu tohoto malého vozidla, které si s tím vším velice dobře poradilo, byť vozovka byla pokryta vodou a hrozilo riziko aquaplaningu. Nikdy se tak nestalo a jízda byla bezpečná. Skutečně se jednalo o kritickou situaci, protože ona bouřka jakoby kroužila nad námi a v určitém intervalu se před nás vracela. Část cesty jsme absolvovali za příznivých podmínek a náhle přišel tento „monzunový“ déšť. Můžeme tedy DS 3 jen pochválit.
Závěrem
Automobilka DS si zakládá na vysoce kvalitních vozidlech, a to jak svým technickým zpracováním, tak i vzhledem. Jejím cílem je poskytovat kvalitu a krásu v jednom a to se podařilo i u tohoto modelu DS 3. Sice zde nenalezneme luxusní provedení, ani ikonické hodiny jako ve vyšší typové řadě, ale nalezneme zde bezpečný, pohodlný a stylový vůz. Díky svým malým rozměrům je spíše určen pro městský a příměstský provoz, a ještě blíže vidíme jeho určení pro ženy-řidičky. I když nejste vzrostlejší postavy, jako řidič se můžete cítit mírně stísněněji. Během provozu jsme si museli zvyknout na jinou úroveň z pozice řidiče. Celkově během testu jsme se dostali na průměrnou spotřebu těsně pod 7 l/100 km.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | dobré |
Pocit z jízdy | 6 | slušný |
Pohodlí | 8 | průměrné |
Ovládání vozidla | 7 | dobré |
Dojezdová vzdálenost | 6 | dobrá |
Design vozidla |
8 |
Standardní |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí | 102 m | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha a okolí | 77 km | okresní silnice, městský provoz, |
den třetí |
Praha | 120 km | okresní silnice, |
den čtvrtý |
Praha |
80 km | městský provoz, |
den pátý |
Jilemnice |
260 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den šestý | Praha | 82 km | městský provoz, okresní silnice |