Test: inovovaný Honda Jazz Crosstar e: HEV

Do naší redakce jsme dostali k otestování inovovaný vůz Honda Jazz Crosstar e:HEV. Jedná se o hybridní model, který je nejvíce vstřícný k uživatelům, jelikož nevyžaduje dobíjet baterie, tyto se dobíjejí automaticky během jízdy. Tento inovovaný model poskytuje větší výkon a nižší spotřebu.

První dojmy

Honda Jazz Crosstar svou konstrukcí a vzhledem se řadí mezi malá SUV a na první dojem zaujme zvláštním řešením karoserie a co je odlišné jsou v přední části prosklená trojúhelníková okna doplňující čelní sklo a zlepšují výhled řidiče. Toto jsme mnohokrát ocenili, zvláště při odbočování do nepřehledných ulic. Jinak po nasednutí do vozidla, připojení mobilního zařízení a nastavení navigačních systémů se můžeme okamžitě vydat na jízdu bez nutnosti dalšího seznamování, jelikož vůz je vstřícný k řidiči. U tohoto inovovaného modelu nás také při prvních kilometrech překvapilo, jak velice dobře rekuperuje a energie zobrazená nalevo na palubní desce nikdy neklesla na nulu. Můžeme se domnívat a zřejmě to bude i faktická domněnka, že ony vynikající rekuperační vlastnosti vycházejí ze zkušeností z Formule 1. Jistě je všeobecně známo, že poslední dva roky Mistrovství světa ve F1 ovládla stáj Oracle Red Bull Racing , která využívala dříve agregát Honda a v poslední době agregát vycházející z motoru Honda.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Měli jsme možnost tento inovovaný model otestovat v dostatečně dlouhém čase, abychom mohli konstatovat, že jeho jízdní vlastnosti na okresních silnicích a v městském provozu jsou vynikající. Díky již zmiňovaného výborného výhledu a vysoce kvalitně vyladěnému podvozku jsme se pohodlně a bezpečně proplétali horskými i podhorskými vesničkami a nezažili žádný kritický okamžik. Vozidlo má totiž v sobě zabudovaný inteligentní systém, který předem upozorňuje na možnou nehodu a automaticky vozidlo zpomaluje. Vyzkoušeli jsme také na okresních silnicích funkční adaptabilní tempomat, který reaguje na vozidla jedoucí před námi a při zapnutí systému hlídání v jízdních pruzích vás také informuje o pozici vozidla na vozovce.

Tento systém hlídání v jízdních pruzích se vždy po zastavení vozidla na čerpací stanici či na parkovišti, na rozdíl od ostatních funkcí, deaktivuje. Musíme si tedy uvědomit, že navigace nás dále vede k cíli po zapnutí tempomatu udržuje rychlost, ale je třeba vždy mít na zřeteli, že funkci udržování v jízdních pruzích je třeba vždy aktivovat. Ostatní funkce, jako je automatické rozsvěcení světel, automatické zapínání stěračů jsou zapnuty permanentně. Pokud jsou jednou navoleny, nemusíme je znovu aktivovat.

Jízda po městě

Automobil Honda Jazz Crosstar e:HEV je svými rozměry velice vstřícný pro městský provoz a díky elektrickému pohonu i ekonomický. Po většinu času se v centrum měst proplétáme pomalu a tiše. Hledáme-li místo pro zaparkování, stačí nám velice malý prostor. Pro lepší orientaci je vozidlo vybaveno parkovací kamerou, která má více sledovacích míst a senzory nás upozorňují na vozidla před námi i za námi. Velkou výhodou je také skutečnost, že nemusíme vozidlo odmykat klíčem, a pokud chceme uložit do zavazadlového prostoru nákup a máme klíč u sebe, stačí jen otevřít kufr a naložit nákup.  Dále rozměry tohoto automobilu jsou velkou výhodou v podzemních garážích, kde dokážeme v leckdy úzkých prostorách snadno projíždět. Spotřeba v tomto režimu město a okresní silnice se pohybovala kolem 4,5 l/100 km. Musíme upozornit, že jsme vždy stylem jízdy udržovali dobitou baterii alespoň z poloviny. Tento systém můžeme podpořit ještě zvolením jízdního režimu „B“, kdy rekuperace je podstatně efektivnější.

Jízda po dálnici

U tohoto typu automobilu by se dalo říci, že je to takový malý ďábel. Díky kombinaci benzínového motoru a dvou elektromotorů hravě dosáhneme maximální rychlosti povolené na dálnici a bez problémů se touto rychlostí pohybujeme, aniž bychom se potýkali s nižším výkonem. Jen si musíme zvyknout, a tak tomu bylo i u předchozích modelů, že v případě rychlejší akcelerace je motor hlučnější. Automobil Honda Jazz Crosstar e:HEV je pro delší jízdy velmi pohodlný, dobře se z něho nastupuje i vystupuje, sedadla jsou příjemná a díky bezpečnostním prvkům můžeme v pohodě absolvovat i delší trasy bez zvýšené únavy. Na dálnici se pohybovala spotřeba kolem 4,7 l/100 km.

Závěrem

Tento příjemný a vstřícný vůz si jistě najde na českém trhu své kupce. Také osloví část spotřebitelů, kteří uvažují o vstupu do nové éry hybridních a elektrických vozidel, protože jim poskytuje jednoduchý systém dobíjení baterií. Další nedílným plusem je pohodní a bezpečí, na které výrobce Honda dbá u všech svých modelů. Během naše více jak týdenního testu nás vozidlo velice mile překvapilo svojí vstřícností, velmi dobrými jízdními vlastnostmi a nízkou spotřebou. Dalo by se závěrem říci, že splnilo všechny naše podmínky na jízdu.  Pokud to můžeme přirovnat k lidskému chování, je to asi tak jako když rozhodčí není na hřišti vidět a zápas plynule pokračuje a vy máte pocit, jako by tam ani nebyl. Tento automobil vás v pohodě a v klidu proveze jak ve městě, tak na okresních silnicích i na dálnici a tak nemáte potřebu uvažovat, proč tomu tak je. Prostě Honda vás veze.

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 výborné
Pocit z jízdy 7 slušný
Pohodlí 8 kvalitní
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 8 vynikající
Design vozidla
7
Standardní
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 102 m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha a okolí 150 km okresní silnice, městský provoz,
den pátý
Teplice 220 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den sedmý
Praha
80 km městský provoz,
den desátý
Harrachov
260 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den jedenáctý
Praha  82 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral