S automobilem Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 je cesta do vzdálených cílů pohodlná a bezpečná

V současné době probíhají ve společnosti diskuse ohledně postupného přechodu na elektromobilitu. Jedním z velkých argumentů proti je krátká dojezdová vzdálenost a u hybridních vozidel vyšší spotřeba díky vyšší váze vozu. My jsme proto se rozhodli otestovat právě hybridní vůz, a to specielně model Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 při cestě k Jaderskému moři.  

První dojmy

Přebíráme automobil, kdy i v současném babím létu venkovní teplota dosahuje 35 stupňů a my po několika metrech díky kvalitní klimatizaci se cítíme ve voze pohodlně. Hybridní automobil Peugeot 408 je vybaven benzínovým motorem a současně elektrickým pohonem. Již po několika málo kilometrech jsme zjistili, že vozidlo je nastaveno tak, aby preferovalo elektrický pohon, pokud má dostatečně nabitou baterii. Na první dojem se jedná o velice kvalitní až luxusní automobil, kde bonusem v námi testované verzi byla otevíratelná prosklená střecha. Díky tomu, že jsme v minulosti testovali již několik modelů značky Peugeot, nebyl problém se jednoduše obeznámit s intuitivním řízením. Automobil disponuje třemi jízdními režimy a to: Sport, Hybrid a Elektro.

 

 

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

Vyrážíme na cesty

Rozhodli jsme se rozdělit cestu na dvě etapy: To znamená, že každá z částí zahrnovala zhruba 400 km, a to jak po dálnicích, tak po okresních silnicích s minimálním časem stráveným v městském provozu. Naše trasa směr Poreč vedla přes hraniční přechod Dolní Dvořiště a dále na Graz. Odtud jsme již pokračovali směrem na Koper a do Chorvatska. Tato trasa čítala zhruba 880 km.

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Díky tomu, že jsme se snažili co nejvíce eliminovat městský provoz, sbírali jsme zkušenosti z jízdy v městském provozu spíše v projížděním malých městeček jako je Poreč, Novi Grad a okolí. Okresní silnice, těch jsme si užili poměrně dost a musíme ocenit vynikající schopnost automobilu rekuperovat a práce vozidla s elektrickou energií. Je velice důležité si zvláště na těchto komunikacích uvědomit, že je důležité mít alespoň z poloviny dobitou baterii. To jsme se snažili dodržovat po celou dobu našeho testu i když to někdy nebylo úplně jednoduché. Jízdní vlastnosti automobilu ve městském provozu i na okresních silnicích jsou vynikající, a zvláště ve složitých serpentýnách v horské části naší cesty jsme ocenili kvalitní vedení vozidla v zatáčkách. Díky dodržování pravidelného dobíjení baterie jsme se dostali na spotřebu pár desetin nad 5 l/100 km.

Jízda po dálnicích

Po opuštění České republiky, kde bohužel ještě není dokončena dálnice směr Dolní Dvořiště, jsme se po několika málo kilometrech napojili v Rakousku na dálniční síť a po dálnici jsme se zastávkou na přenocování dostali až několik málo kilometrů před cíl naší cesty. Je pravda, že v dálničním provozu není u hybridního automobilu až tolik využívaná elektrická složka motoru, ale podstatnou roli zde hraje při zrychlení a dalších funkcích, které může obsluhovat, aniž je snížena výkonnost benzínového motoru. Na dálnicích především ve Slovinsku jsme snadno nalezli dobíjecí stanice na řadě benzínových čerpadel, a to se zvýšeným výkonem 43 kW. Tedy během cesty po dálnicích a při odpočinku jsme si během relativně krátké doby mohli dobít částečnou kapacitu baterie. V dálničním provozu automobil Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 díky celé řadě asistenčních prvků velice bezpečně a rychle polyká kilometry. Bonusem při dlouhé cestě je možnost využít masážní funkce předních sedadel. Bezpečnostní prvky usnadňují u tohoto automobilu řízení a speciálně na dlouhých dálničních úsecích pomáhají řidiči udržet déle pozornost. Automatické varování na možnou kolizi, změny rychlosti a reakce na vybočení z jízdního pruhu je zvláště nad dlouhých trasách velkou pomocí. I v těchto podmínkách jsme dokázali s automobilem Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 dosáhnout spotřeby kolem 5 l/100 km.

 

Závěrem

Všem škarohlídům a ortodoxním vyznavačům klasických pohonů musí být výše uvedená spotřeba s ohledem na takto velký vůz jasnou odpovědí kam povede cesta automobilismu. Automobil Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 poskytuje velký prostor v kabině pro cestující a velkorysý zavazadlový prostor. Kufr umístěný pod sešikmenou zádí můžeme otevírat třemi způsoby: tlačítkem u řidiče, optickým snímačem nohou a klasicky tlačítkem na kufru. Automobil disponuje také dvěma dobíjecími kabely, kdy je možné dobít z klasické zásuvky celou kapacitu baterie, která poskytuje dojezdovou vzdálenost až 38 km a to během zhruba pěti hodin. Druhý kabel je určený k dobíjení u stanic, jež nedisponují dobíjecím kabelem určeným pro tento typ zásuvky. Ve zemích jako je Slovinsko a Chorvatsko jsou dobíjecí stanice vybaveny kabelem pro dobíjení hybridních automobilů. Podle výkonu, jakou nám dodává dobíjecí stanice je doba dobití na plnou kapacitu baterie 1-2 hodiny.

Nedaleko cíle naší cesty byla dobíjecí stanice u prodejního řetězce Lidl ve velkém nákupním centru, kde bylo dobíjení zdarma.  Také řetězec čerpacích stanic Petrol poskytuje dobíjení automobilu a to s českými čipy.

 

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

 

 

 

Na závěr našeho testu konstatujeme, že automobil Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 je spolehlivý, přívětivý, bezpečný a pohodlný partner i na daleké cesty.

Více informací naleznete ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 9 skvělý
Pohodlí 9 užasné
Ovládání vozidla 9 skvělé
Dojezdová vzdálenost 9 vynikající
Design vozidla
10
inovativní
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Graz 546 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Poreč 358 km okresní silnice, dálnice
den pátý
Poreč a okolí
85 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Novi Grad
60 km městský provoz, , okresní silnice
den sedmý
Spielberg
391 km městský provoz, okresní silnice
den osmý
Praha  437 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross DS 3

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE