Elegance a bezpečnost našla své jméno: DS 7 E-TENSE

Do naší redakce jsme dostali k otestování automobil francouzského výrobce DS a to model DS 7 E-TENSE.  

První dojmy

Automobily DS v sobě snoubí eleganci a luxus, která je doplněna bezpečností. Na první dojem vás osloví specifický design uvnitř automobilu, a to speciálně u námi testované verze Esprit of Voyage s bílou kůží. Námi testovaná verze měla také otevíratelné střešní okno, které přinášelo světlo do interiéru vozu a výhled na oblohu.  Na první dojem pohodlí a krása spojené s funkčností, což jsme během našeho testu ověřili, jelikož venkovní teplota se blížila ke čtyřiceti stupňům Celsia.

 

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Námi testovaný model měl také možnost využít pohonu všech čtyř kol, což jsme během testu využili pouze krátkodobě v silném dešti. Kvalitu vozidla v městském provozu prověřila velká nehoda na Barrandovském mostě, kdy jsme byli nuceni více než hodinu popojíždět v koloně za neskutečného vedra a automobil obstál na výbornou. Adaptabilní tempomat udržoval v popojíždějící koloně optimální rychlost a v době, kdy jsme stáli a čekali, výborně fungující klimatizace chladila interiér vozidla na odpovídající teplotu. Současně dokázal vůz i velice šikovně rekuperovat. Takže jsme díky plně nabité baterii celou dopravní zácpou projeli na elektrický pohon. Vozidlo disponuje velkorysým zavazadlovým prostorem.  Je tedy přímo předurčeno k cestování a velkým nákupům. Vybavenost automobilu otevíráním zavazadlového prostoru fotobuňkou na otevření nohou je velice praktické a ulehčuje nám nakládání nákupu bez nutnosti odemykat zadní dveře. Ve městě také oceníme automatické odsunutí sedačky řidiče a vybavení vozidla několika kamerami. Je však třeba mít na zřeteli, že se jedná o velké SUV s délkou téměř 5 m. Tedy v městském provozu být obezřetný a parkovací místa vybírat s ohledem na rozměry automobilu. Při každém testu hybridních vozidel zdůrazňujeme nutnost pravidelně dobíjet baterii, což jsme činili a s takto velkým automobilem jsme se dostali na průměrnou spotřebu kolem 5 l/100 km.

Tento námi testovaný automobil byl také vybaven alarmem, a tak v případě nezvyklého pohybu uvnitř vozidla či hýbáním s vozidlem se alarm automaticky spustí. To jsme si otestovali v praxi.

 

Jízda po dálnici

Speciálně tento povrch vozovky je jakoby ušit na míru automobilu DS 7 E-TENSE. Navolíme adaptabilní tempomat, hlídání jízdy v pruzích a uháníme maximální povolenou rychlostí po dálnici. Naší starostí se stává sledování provozu a poctivě držet volant. Protože v případě využití asistenčních prvků máme pocit, že není třeba vozidlo ovládat. Na to vše dohlíží ještě další bezpečnostní prvek, který sleduje a upozorňuje na únavu řidiče. Takže pokud systém vyhodnotí nepozornost řidiče, ihned upozorní zvukovým a vizuálním signálem a mělo by se tak zabránit mikrospánku. Velkou výhodou speciálně při jízdě na dálnici je také možnost využití jízdního režimu „Sport“. Poté vozidlo využívá maximálního výkonu dodávaného elektrickým motorem i benzínovým motorem. Jelikož se jedná o velké SUV, musíme brát při zrychlení i na toto zřetel.

Noční vidění

V případě, že chceme absolvovat dlouhou cestu, která v sobě zahrnuje jízdu v noci, má tento vůz ve výbavě další bonus a tím je noční vidění. Lesní zvěř, cyklisté, chodci jsou identifikování a řidič je na ně upozorněn zvukově i vizuálně.  Je třeba zdůraznit, že tento automobil splňuje představy o ideálním vozu na dlouhé tratě, protože pokud pociťujeme únavu, máme ještě další bonus, který v letních měsících využijeme ventilaci sedadla řidiče a spolujezdce a jako třešničku na dortu masážní sedadla řidiče a spolujezdce s řadou režimů. Velkým plusem u tohoto automobilu je jeho nízká spotřeba. Díky pravidelného dobíjení baterie a využívání hybridního jízdního režimu jsme se i na dálnici dostali na průměrnou spotřebu 5,3 l/100 km.

Závěrem

Automobil DS 7 E-TENSE není určen pro širokou vrstvu uživatelů, přesto si najde svého kupce, a to především takového, který preferuje bezpečnost, pohodlí a ekonomičnost. Tyto aspekty jsou synonymem pro tento automobil a jsou budoucností automobilismu. Nikdo v současné době již nepochybuje, že elektromobilita je na vzestupu a mezistupněm je právě hybridní pohon vozidel. Můžeme se jen domnívat, že v dalším upgrade DS 7 bude elektrický pohon zabírat větší podíl. I s tímto relativně nízkým dojezdem čítajícím 38 km na elektrický pohon však můžeme v příměstském a městském provozu využívat vozidlo v čistě elektrickém módu.

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 10 vynikající
Pohodlí 10 užasné
Ovládání vozidla 10 skvělé
Dojezdová vzdálenost 9 vynikající
Design vozidla
10
inovativní
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 52 m okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Praha 110km okresní silnice, městský provoz,
den třetí
Praha a okolí
85 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Náchod
380 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den pátý
Náchod a okolí
105km městský provoz, okresní silnice
den šestý
Praha  120km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross DS 3

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8