Do naší redakce jsme dostali k otestování automobil Peugeot 2008 GT Pure Tech 130 S&S EAT 8 s benzínovým motorem. Jedná se o malé SUV s hbitým motorem a sportovním laděním.
První dojmy
Hned po nastartování motoru je znát, že se jedná o sportovně laděné vozidlo, protože slyšíme brumlavý zvuk motoru. Tento zvuk je umocněn, pokud zvolíme variantu Sport. Na první dojem nás překvapilo, kolik možných jízdních variant automobil nabízí. Kromě již výše zmíněné varianty Sport můžeme vybírat: Eco, Normální, Sníh, Písek, Bláto. Rozložení ovládacích prvků je přívětivé.
Jízda po městě a okresních silnicích
Automobil svými rozměry je ideální pro městský a příměstský provoz. Parkování jak v podzemních garážích, tak na pozemních komunikacích je bez problémů a snadné. Speciálně na okresních silnicích díky svému dobře nastavenému podvozku si můžete při jízdě připadat jako závodník rallye. Automobil velice aktivně akceleruje a díky dobře nastavenému řízení velmi citlivě a šikovně projíždí zatáčky, stejně tak dokáže překvapivě rychle akcelerovat speciálně v režimu Sport.
Pro podporu sportovní jízdy je možnost mechanického řazení pádly pod volantem. Na panelu volby řazení zvolíte variamntu M a klasicky volíte převodové stupně.
Ve městě využijeme kvalitní asistenční prvky a při popojíždění v kolonách adaptabilní tempomat. Díky tomu, že se jedná o malé SUV, je také nastupování než do podstatně pohodlnějších vozidel. Vzhledem ke sportovně laděnému vozu dostáváme se na těchto silnicích ke spotřebě kolem 7 l/100 km.
Jízda po dálnici
Svými rozměry a nastavením není tento typ vozidla určen k dlouhým jízdám. Samozřejmě, že lze absolvovat i cestu k moři, ale spíše spatřujeme jeho uplatnění pro cestování po naší zemi. Na dálnici se chová výborně, jeho jízdní vlastnosti a pružnost jsou plusem, nemusíme se obávat, že nemůžeme využít maximální povolenou rychlost, ani v kopcích nemá Peugeot 2008 GT žádný problém. Dle našeho testu vidíme jeho uplatnění spíše v městském a příměstském provozu. Pokud se však rozhodneme vydat se třeba na návštěvu k tetě do Brna a vyjíždíme z Plzně, zvládneme tuto cestu v pohodě i díky vybavení řadou asistenčních prvků a také adaptabilním tempomatem. Tento asistenční prvek je podle našich informací u mnoha řidičů nevyužíván a opomíjen. Z naší letité zkušenosti musíme konstatovat, že je to jeden z nejlepších bezpečnostních prvků především v dálničním provozu. Při dlouhých cestách a monotónní rychlé jízdě dochází právě k nárazům do náhle zpomalených vozidel v koloně. Spotřeba i na tomto druhu komunikace se pohybovala nad 7 l/100 km.
Závěrem
Francouzský výrobce automobilů Peugeot poskytuje širokou škálu modelů, a právě tento námi testovaný Peugeot 2008 GT je na rozhraní malého městského vozu a většího rodinného SUV. Protože většinou automobil testujeme při jízdě dvou osob a s menším množstvím zavazadel, byli jsme s ním velmi spokojeni. Nemůžeme opomenout, že vnitřní rozměry a zavazadlový prostor nejsou velkorysé, ale spíše menší, protože byť řidič není velkého vzrůstu, bylo místo pro něj akorát. Zajímavou zkušenost jsme získali při delším testování sportovního režimu, protože skutečně můžete s vozidlem projíždět zatáčky podstatně rychleji, než je obvyklé a vůz velmi dobře sedí. V širokém spektru modelů si automobil Peugeot 2008 GT jistě najde svého kupce a z našeho hlediska vidíme směřování pro aktivního seniora nebo mladší pár bez rodiny. Samozřejmě, chceme-li získat více místa v zavazadlovém prostoru, nabízí se možnost sklopení zadních sedadel.
Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | sportovní |
Pocit z jízdy | 7 | dobrý |
Pohodlí | 6 | uspokojivé |
Ovládání vozidla | 8 | kvalitní |
Dojezdová vzdálenost | 6 | dobrá |
Design vozidla |
7 |
SUV |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
166 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Dobříš | 150 km | okresní silnice, dálnice |
den třetí |
Praha |
125 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den čtvrtý |
Praha a okolí | 60 km | městský provoz, , okresní silnice |
den páty |
Praha a okolí | 91 km | městský provoz,, okresní silnice |
den šestý |
Praha | 137 km | městský provoz, okresní silnice |