Test: Peugeot 2008 GT

Do naší redakce jsme dostali k otestování automobil Peugeot 2008 GT Pure Tech 130 S&S EAT 8 s benzínovým motorem. Jedná se o malé SUV s hbitým motorem a sportovním laděním.

První dojmy

Hned po nastartování motoru je znát, že se jedná o sportovně laděné vozidlo, protože slyšíme brumlavý zvuk motoru. Tento zvuk je umocněn, pokud zvolíme variantu Sport. Na první dojem nás překvapilo, kolik možných jízdních variant automobil nabízí. Kromě již výše zmíněné varianty Sport můžeme vybírat: Eco, Normální, Sníh, Písek, Bláto. Rozložení ovládacích prvků je přívětivé.

Peugeot 2008 GT

Jízda po městě a okresních silnicích

Automobil svými rozměry je ideální pro městský a příměstský provoz. Parkování jak v podzemních garážích, tak na pozemních komunikacích je bez problémů a snadné. Speciálně na okresních silnicích díky svému dobře nastavenému podvozku si můžete při jízdě připadat jako závodník rallye. Automobil velice aktivně akceleruje a díky dobře nastavenému řízení velmi citlivě a šikovně projíždí zatáčky, stejně tak dokáže překvapivě rychle akcelerovat speciálně v režimu Sport.

Pro podporu sportovní jízdy je možnost mechanického řazení pádly pod volantem. Na panelu volby řazení zvolíte variamntu M a klasicky volíte převodové stupně.

Ve městě využijeme kvalitní asistenční prvky a při popojíždění v kolonách adaptabilní tempomat. Díky tomu, že se jedná o malé SUV, je také nastupování než do podstatně pohodlnějších vozidel. Vzhledem ke sportovně laděnému vozu dostáváme se na těchto silnicích ke spotřebě kolem 7 l/100 km.

 

Jízda po dálnici

Svými rozměry a nastavením není tento typ vozidla určen k dlouhým jízdám. Samozřejmě, že lze absolvovat i cestu k moři, ale spíše spatřujeme jeho uplatnění pro cestování po naší zemi. Na dálnici se chová výborně, jeho jízdní vlastnosti a pružnost jsou plusem, nemusíme se obávat, že nemůžeme využít maximální povolenou rychlost, ani v kopcích nemá Peugeot 2008 GT žádný problém. Dle našeho testu vidíme jeho uplatnění spíše v městském a příměstském provozu. Pokud se však rozhodneme vydat se třeba na návštěvu k tetě do Brna a vyjíždíme z Plzně, zvládneme tuto cestu v pohodě i díky vybavení řadou asistenčních prvků a také adaptabilním tempomatem. Tento asistenční prvek je podle našich informací u mnoha řidičů nevyužíván a opomíjen. Z naší letité zkušenosti musíme konstatovat, že je to jeden z nejlepších bezpečnostních prvků především v dálničním provozu. Při dlouhých cestách a monotónní rychlé jízdě dochází právě k nárazům do náhle zpomalených vozidel v koloně. Spotřeba i na tomto druhu komunikace se pohybovala nad 7 l/100 km.

 

Závěrem

Francouzský výrobce automobilů Peugeot poskytuje širokou škálu modelů, a právě tento námi testovaný Peugeot 2008 GT je na rozhraní malého městského vozu a většího rodinného SUV. Protože většinou automobil testujeme při jízdě dvou osob a s menším množstvím zavazadel, byli jsme s ním velmi spokojeni. Nemůžeme opomenout, že vnitřní rozměry a zavazadlový prostor nejsou velkorysé, ale spíše menší, protože byť řidič není velkého vzrůstu, bylo místo pro něj akorát. Zajímavou zkušenost jsme získali při delším testování sportovního režimu, protože skutečně můžete s vozidlem projíždět zatáčky podstatně rychleji, než je obvyklé a vůz velmi dobře sedí. V širokém spektru modelů si automobil Peugeot 2008 GT jistě najde svého kupce a z našeho hlediska vidíme směřování pro aktivního seniora nebo mladší pár bez rodiny. Samozřejmě, chceme-li získat více místa v zavazadlovém prostoru, nabízí se možnost sklopení zadních sedadel.

 

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 sportovní
Pocit z jízdy 7 dobrý
Pohodlí 6 uspokojivé
Ovládání vozidla 8 kvalitní
Dojezdová vzdálenost 6 dobrá
Design vozidla
7
SUV
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
166 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Dobříš 150 km okresní silnice, dálnice
den třetí
Praha
125 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Praha a okolí 60 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 91 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  137 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre VW ID.4. PRO
Citroën C5 Aircross DS 3

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Peugeot 408

Honda Civic e:HEV

 

Dacia Jogger Extreme TCe 110

MG EHS DS 3 s benzínovým motorem
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech

Citroën ë – C4