Test: Honda CR-V HEV AWD

S příchodem nového roku jsme dostali do naší redakce k otestování hybridní vůz s baterií, jež se dobíjí automaticky během provozu vozidla. Odborně jsou tyto automobily označovány zkratkou HEV. V našem případě se jednalo o model Honda CRV- HEV AWD. Vozidlo jsme podrobili kvalitnímu testi v zimním mrazivém počasí.  

První dojmy

Na první dojem se jedná o velké SUV s úctyhodnými rozměry a velkým prostorem jak pro cestující, tak pro zavazadla. V našem případě bylo vše ještě umocněno prosklenou střechou. Základní ovládací prvky Honda ponechala z předchozích typů, pokud se týká grafického zobrazení na středovém panelu. Ale hned po vyjetí a použití pravého blinkru zjistíme, že je instalována kamera, která nám na středovém displeji ukazuje, co se děje za vozidlem a současně doporučuje vzdálenost na bezpečné předjetí. Dalším prvkem, který vás na první dojem zaujme je velký vnitřní prostor a z jízdních vlastností díky pohonu všech čtyř kol velká bezpečnost. To v dalším textu připomeneme, neznamená stoprocentní jistotu na všech površích zvláště v zimním období. Další velkou předností automobilů značky Honda je jejich přizpůsobení bezpečnosti a pohodlí řidiče, a tak hned po pár kilometrech jsou všechny ovládací prvky v dosahu a nemusíme se na jejich hledání soustředit. Vozidlo tzv. „sedne do ruky“.

 

Honda CR-V HEV

Jízda po městě a okresních silnicích

Vozidlo svými rozměry není prvoplánově určeno jako městský vůz, ale v dnešní době vidíme, že mnoho takto velkých SUV parkuje v centrech velkých měst. Velkou výhodou, byť se jedná o vozidlo s malou baterií je, že většina jízdy ve městě je generována na elektrický pohon. Baterie je průběžně dobíjena a to způsobuje, že v městském provozu tento vůz má minimální dopad na životní prostředí. Díky kamerám je i parkování pohodlné a relativně jednoduché. Protože výrobce Honda dbá na bezpečnost, není možné bez zapnutí bezpečnostního pásu s tímto vozidlem ani kousíček couvnout, což jsme si ověřili při parkování v nákupním centru, kdy jsme chtěli popojet.

Velké nákupy bez problému

Pokud se rozhodneme s tímto automobilem jet na nákup, tak ohromný zavazadlový prostor nám umožní převážet velké nákupy bez toho, aniž bychom museli sklápět zadní sedadla. Pokud přesto potřebujeme odvézt náklad větších rozměrů, není to problém, sklopíme sedadla a získáme dostatečně velkou plochu, která poslouží i v případě nutnosti nouzového přenocování. Další předností je možnost otevření zavazadlového prostoru z místa řidiče. Po stisknutí tlačítka se otevře zavazadlový prostor. Velikost vozidla není pro městský provoz vhodná, ale elektrická část pohonu umožňuje ekologický a ekonomický provoz.

Okresní silnice

Jinou záležitostí se stává jízda po okresních silnicích. Díky pohonu všech čtyř náprav, které řídí vozidlo automaticky a rozděluje tak hnací sílu na různé nápravy a dokonce i na jednotlivá kola, což můžeme sledovat graficky na displeji pod volantem, získáváme tak velkou jistotu a spolehlivost za většiny povětrnostních podmínek. Vozidlo totiž disponuje také jízdním režimem „Snow“ a je tedy možný pohyb i po zasněžené vozovce. My jsme během našich testů vyzkoušeli řadu povrchů a můžeme konstatovat, že až na jedinou výjimku, jsme byli naprosto spokojení.

Pozor na povrch silnice !

Stala se nám taková příhoda, kdy jsme si uvědomili, že onen pocit bezpečnosti, pohody a klidu na silnici není všemocný a musíme vždy s obezřetelností vnímat okolní dění, a zvláště stav vozovky. Jízda s automobilem Honda CR-V HEV AWD vám dodává sebevědomí a důvěru a máte pocit, že se vám v podstatě nemůže nic stát: řada asistenčních prvků, pohon všech čtyř kol. A hle: Ujetý sníh s trochou ledu před semafory nám předvedl, že tomu tak vždy není. Vozidlo se rázem stalo v rychlosti 30 km/ hod neovladatelným a jen jsme si přáli, abychom stihli zastavit včas za před námi podobně kolidujícím na šikmo postaveným automobilem. Je tedy důležité si uvědomit, že sebelepší asistenční prvky nedokáží některá místa, jako je led, či neošetřená vozovka zvládnout. Musíme k tomu poznamenat, že k této situaci došlo u nákupního centra Tesco na Zličíně.

Honda CRV- HEV AWD

Jízda po dálnici

Pokud hledáte vozidlo určené na dlouhé trasy s bezpečnostními prvky a pohodlnými sedadly, tak tento automobil je tím pravým. My jsme absolvovali dlouhé úseky po dálnici na Brno i na Hradec Králové v nepříznivých povětrnostních podmínkách a opravdu všechny asistenční prvky fungovaly velmi výborně, a zvláště při předjíždění na dálnici při návratu do pravého jízdního pruhu je výborným pomocníkem kamera, která vás bezpečně zařadí před předjíždějící vůz. Protože se často setkáte se situacemi, že předjíždějící řidiči nerespektují odstup a zařadí se přímo před vás a vozidlo potom musí prudce brzdit, aby si udrželo odstup, který má automaticky nastaven.

Bezpečný odstup

Díky tomu, že adaptabilní tempomat udržuje bezpečnou vzdálenost před vámi jedoucími vozidly, což letošní novelizace předpisů o silničním provozu zdůrazňuje, někteří řidiči vám do takto vzniklé mezery nebezpečně vjíždějí. Protože automobil je vybaven pohodlnými sedadly a únava řidiče není tak patrná, je vybavené sledováním času jízdy a upozorní na potřebu dělat přestávku. Současně výrobce Honda velmi dbá, na bezpečnost, především při jízdě na dálnici, kdy máme dlouhé rovné úseky bez nutnosti zasahovat do řízení, jsme neustále upozorňováni na nutnost držet volant. Tento systém také funguje, pokud přidržujeme volant lehce pouze na jednom místě a jsme upozorněni, že je třeba řádně volant držet. Závěrem můžeme konstatovat, že na dálnici je tento automobil velice spolehlivý a díky automatickému rozsvěcení světel a to i dálkových a automatickému zapínání stěračů usnadňuje řidiči jízdu, která se tak stává bezpečnější.

Závěrem

Poslední tři ročníky mistrovství Formule 1 vyhrála stáj Oracle Red Bull Racing, která má ve svém motorovém vybavení právě hybridní motory Honda. Můžeme se tedy s největší pravděpodobností domnívat, že tyto poznatky jsou využívány v sériové výrobě a postupně aplikovány na silniční vozidla. Proto se i s takto velkým automobilem s pohonem všech čtyř kol dostáváme na spotřebu kolem 7 l/100 km a během jízdy si můžeme všimnout, že elektrický pohon je velice často využíván i na při jízdě na dálnici a dokáže tak snižovat spotřebu a produkci emisí. Naše spokojenost, pohodlí a bezpečnost byla naplněna a můžeme si jen přát další vozy od tohoto výrobce v této kategorii.

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 8 bezpečný
Pohodlí 9 skvělé
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
8
Klasické SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
66 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Slatiňany 395 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Praha
155 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Beroun
75 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  187 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech