DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Do redakce se nám opět dostal model DS7 Esprit De Voyage E-tense 300 4×4, což je luxusní SUV, které přináší špičkovou technologii a výkon do segmentu elektromobilů. Tento automobil kombinuje elegantní design, pohodlný interiér a ekologický pohon, čímž nabízí skvělou alternativu pro ty, kteří chtějí spojit luxus a udržitelnost. Tentokrát nabízíme recenzi z pohledu ženy.

 

Design a interiér

Design vozu DS7 e-tense 4×4 je jedním slovem nepřehlédnutelný – rozhodně oslnivý a sofistikovaný. Své kořeny má v tradičním francouzském stylu, což se projevuje v jemných liniích a precizních detailech. Zaujmou Vás například charakteristické LED světlomety a chromovaná příčka chladiče, které dodávají vozu elegantní vzhled. Interiér je exkluzivní, prostorný a moderně navržený. Kvalitní materiály a pečlivé zpracování přispívají k luxusnímu dojmu. Pohodlí je zaručeno díky ergonomicky tvarovaným sedadlům s masážní funkcí a dostatku prostoru pro posádku i zavazadla.

Dotykový displej infotainment systému je snadno ovladatelný a nabízí širokou škálu funkcí, včetně navigace, hands-free telefonování a přehrávání hudby.

Z našeho pohledu k dokonalosti ale bohužel chybí vyhřívaný volant, který bychom u vozu této kategorie rozhodně očekávali, spodní část středového tunelu není měkčená, což je také škoda, a elektromotorky od masážní funkce předních sedadel jsou poměrně hlučné. Trochu jako z jiné doby nám také připadají vyjížděcí hodiny umístěné nad 12,3 “ palců velkým displejem infotainmentu, což působí poněkud zvláštně, ale to je spíše subjektivní názor. Trochu problém bylo také otevření okénka u závory podzemních garáží, jelikož ovládání otevírání oken není na dveřích, ale nepřirozeně na středovém tunelu vedle voliče osmistupňové převodovky.

Naopak nás ale velmi potěšila funkce automatického posunutí sedadla dozadu při vystupování z vozu, což je velmi praktické a v kombinaci s výškou se vystupuje opravdu pohodlně. Co vnímáme též jako praktické jsou dvě USB pro nabíjení a připojení telefonu k vozu, které se nachází příjemně skryté pod displejem. Je zde samozřejmě i klasická 12 V zásuvka a u námi testovaného modelu nechybělo ani bezdrátové NFC nabíjení, které ale využijete pouze v případě, že nemáte telefon o rozměrech jako iPhone Pro Max, který se tam bohužel nevešel. Funkce, kterou hodnotím zejména z pohledu ženy, která má věčně plné ruce všelijakých tašek a krabic, je bezklíčkové otevírání zavazadlového prostoru, kdy pomocí čidla ve spodní části víko otevřete pohybem nohy. Jediná výtka je, že se dle mého názoru víko otevírá v malém rozsahu a kdyby vzpěry byly delší, jistě bych se několikrát nepraštila do hlavy.

 

Co se týče výkonu

DS 7 E-Tense je plug-in hybrid, takže pod kapotou je motor o objemu 1,6 litru s turbem, jehož výkon je 147 kW (200 koní) a dva elektromotory. Jeden je vpředu, druhý vzadu a každý má výkon 80 kW. Maximální systémový výkon v hybridním režimu je 220 kW, tedy 300 koní. Díky elektromotoru na zadní nápravě pak má DS7 pohon 4×4 i bez kardanové hřídele. Zrychlení z nuly na sto výrobce udává za 5,9s a maximálku 235 km/h.  

Jízdní vlastnosti a spotřeba

Celkově nutno říci, že jízda je velmi pohodlná. V zatáčkách už se ale projeví vyšší stavba karoserie v kombinaci se spíše komfortně naladěným podvozkem. Ale i tak poskytne v zatáčkách dostatečnou jistotu alespoň při normální až mírně svižnější jízdě. Na závody to však určitě není. Přes nerovnosti však přejedete velmi komfortně bez většího povšimnutí a málokterá z nich je výrazněji cítit v kabině.

Při normálním používání a kratších trasách po Praze zvládnete jet většinou na elektřinu, pokud stejně jako my využijete každé příležitosti k nabíjení.

To se však nedá říci u cestování ve vyšších rychlostech, po dálnici a na delší vzdálenosti, kde se po zhruba 30 km ukázal nulový dojezd na elektřinu a jeli jsme jen na benzín, jehož průměrná spotřeba byla při kombinované jízdě město / dálnice okolo 7 l/100km. Snížení spotřeby na delších trasách by pomohlo i rychlonabíjení, které některé plug-in hybridy mají, ovšem DS7 E-Tense touto funkcí nedisponuje a kvůli nabíjení výkonem 7,3 kW nemá smysl na 10 až 15 minut nabíječku připojovat. Je tedy také potřeba počítat s tím, že při každém nabíjení zde strávíte poměrně hodně času, přesněji z 0 do plného nabití to trvalo průměrně 2 hodiny.

Závěrem

Ve výsledku je DS7 komfortní auto, které je zvenčí elegantní a uvnitř působí luxusně. Je také vybaveno širokou škálou bezpečnostních funkcí a asistenčních systémů, které zajišťují maximální ochranu posádky. Patří sem například adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu a asistent pro parkování. Při častém ježdění na krátké trasy s pravidelným nabíjením umí být úsporné a na občasné delší trase ujede bez tankování i přes 500 kilometrů. Základní ceníková cena je 1 850 000,- Kč, námi testovaný model, který navíc disponoval například bezdrátovým dobíjením, lepším sound systémem, panoramatickým střešním oknem, alarmem, zadním ovládáním klimatizace nebo 20“ hliníkovými koly, pořídíte konkrétně za 2 055 500,- Kč. Pokud tedy hledáte elektromobil s vysokým výkonem a luxusním provedením a nevadí vám vyšší pořizovací cena, DS7 e-tense 4×4 je skvělou volbou.