
Do naší redakce jsme po delší době dostali k otestování automobil s klasickým benzínovým motorem, a to Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate. Během našeho testu jsme ho dostatečně prověřili v krátkých i dlouhých jízdách.
První dojmy
Jelikož jsme v nedávné době měli v redakci k testu elektrickou verzi tohoto automobilu, byli jsme z části obeznámeni, jak designově tento vůz vypadá. A právě rozdíl mezi klasickým motorem a elektrickým jsme poznali hned na první dojem. Motor u automobilu Opel Mokka 1.2. Turbo 130 k AT8 Ultimate je příjemně sportovně naladěn. Neznamená to však, že je hlučný. Během prvních kilometrů jízdy jsme se s vozidlem sžili a zjistili, že se chová velice klidně, tiše a ekonomicky. Rozložení ovládacích prvků je intuitivní, a tak stačí pravou rukou ovládat hlasitost rádia a levou rychlost vozidla. Tak jsou rozloženy ovládací prvky na volantu. Zajímavé umístění mělo tlačítko vyhřívání volantu. Na první dojem tedy můžeme říci, že automobil sedl do ruky až na jeden malý detail – delší dobu trvalo nastavení sedadla řidiče.

Jízda po městě a okresních silnicích
Automobil Opel Mokka by se svými rozměry z našeho hlediska mohl zařadit mezi typicky městská auta a tak v městském provozu jsme se s ním pohybovali mrštně a ekonomicky. Díky menším rozměrům nebyl problém zaparkovat, s využitím pomocných asistenčních prvků a couvací kamery byl tento manévr jednoduchý. Při využití ekonomického jízdního režimu „Eco“ i ekonomický. Velkou výhodou a dnes již téměř samozřejmostí je automatická převodovka s adaptabilním tempomatem. Automobil pro městský provoz má být vybaven větším zavazadlovým prostorem. V tomto automobilu zavazadlový prostor je standardní velikosti. Přesto postačí pro standardní nákup pro rodinu a v případě potřeby je možné jej rozšířit sklopením opěradla jednoho nebo obou zadních sedadel. V zimních podmínkách jsme zvláště při popojíždění v chladném počasí ocenili vyhřívání sedadel a volantu. Můžeme tedy konstatovat, že pro městský provoz je automobil Opel Mokka 1.2. Turbo 130 k AT8 Ultimate vhodný.



Jízda po okresních silnicích
Tento automobil disponuje třemi jízdními režimy: Sport, Eco a Normal. Využili jsme všechny a specielně na kratších rovinkách okresních silnic byl velice vhodný režim Sport. V době, kdy jsme potřebovali snížit spotřebu, jsme také na delším úseku využili režim Eco a nezjistili jsme žádné podstatné omezení při řízení vozidla při tomto režimu, ale spotřeba se výrazně snížila. Sníženou spotřebu můžete sledovat v průběhu jízdy, pokud si na displeji navolíte režim, jenž vám zobrazuje spotřebu online. Také můžeme konstatovat, že v určitých fázích klidové jízdy byl motor až neslyšitelný. Velkou výhodou v současném zimním počasí bylo také asistenční prvek udržování vozidla v jízdním pruhu. Dovolíme si právě u tohoto testu vyzdvihnout význam asistenčních prvků, který je dlouhodobě u části našich řidičů podceňován a nevyužíván. Tyto bezpečnostní prvky dokáží zabránit nehodám a pomáhají řidiči v těch kritických okamžicích, kdy není stoprocentně soustředěn. Doporučujeme každému je při jízdě používat.
Jízda po dálnici
Během našeho testu jsme měli možnost opravdu využít všech druhů silnic a ve velké míře i dálnic. Absolvovali jsme s tímto automobilem cestu na vánoční trh do nejbližšího německého města. Na krátkém úseku zhruba 30 km vyzkoušet jízdu s neomezenou povolenou rychlostí a chvíli jsme jeli rychlostí 150 km/hod to vše bezpečně avšak za cenu podstatně vyšší spotřeby. Zde jsme si ověřili jedno základní pravidlo: Hlavně dojet bezpečně bez zbytečného spěchu a ekonomicky. Za ušetřených několik málo minut jsme potom museli doplnit zásobu paliva. Přesto můžeme konstatovat, že automobil i při této rychlosti jel výborně a klidně.
Na dálnici jsme si ověřili jak jsou opět potřebné a výhodné asistenční prvky, protože v kombinaci s adaptabilním tempomatem a udržováním v jízdním pruhu jsme celou cestu, která čítala zhruba 400 km po dálnicích, projeli bez větších problémů a komplikací.












Závěrem
Automobil Opel Mokka v tomto provedení působí jako kompaktní, univerzální vůz, vhodný jak do města, tak na výlety. Na delší cesty bychom sice zvolili větší vozidlo, ale dovedeme si představit dojet s tímto automobilem i na letní cestu k moři. Motor je pružný a reaguje aktivně na plynový pedál a při využití režimu „Sport“ můžeme si užít i rychlé sportovní jízdy. Celkově automobil splnil naše očekávání a požadavky, a dovezl nás spolehlivě k cíli. Díky svým subtilním rozměrům jsme i ve čtyřpatrovém parkovacím domě pohodlně vykroužili úzké zatáčky a pohodlně zaparkovali. Během našeho testu se spotřeba pohyboval od 5 až k 7 l/100 km podle druhu jízdy a zvoleného jízdního režimu.







Více informací naleznete na stránce výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | uspokojivé |
Pocit z jízdy | 7 | bezpečný |
Pohodlí | 7 | průměrné |
Ovládání vozidla | 7 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 6 | odpovídající pohonu |
Design vozidla |
6 |
Klasický |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
66 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Teplice | 195 km | okresní silnice, |
den třetí |
Praha |
155 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den čtvrtý |
Amberg |
420 km | městský provoz, , okresní silnice |
den páty |
Praha a okolí | 81 km | městský provoz,, okresní silnice |
den šestý |
Praha | 187 km | městský provoz, okresní silnice |