Test Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

Do naší redakce jsme po delší době dostali k otestování automobil s klasickým benzínovým motorem, a to Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate. Během našeho testu jsme ho dostatečně prověřili v krátkých i dlouhých jízdách.  

První dojmy

Jelikož jsme v nedávné době měli v redakci k testu elektrickou verzi tohoto automobilu, byli jsme z části obeznámeni, jak designově tento vůz vypadá. A právě rozdíl mezi klasickým motorem a elektrickým jsme poznali hned na první dojem. Motor u automobilu Opel Mokka 1.2. Turbo 130 k AT8 Ultimate je příjemně sportovně naladěn. Neznamená to však, že je hlučný. Během prvních kilometrů jízdy jsme se s vozidlem sžili a zjistili, že se chová velice klidně, tiše a ekonomicky. Rozložení ovládacích prvků je intuitivní, a tak stačí pravou rukou ovládat hlasitost rádia a levou rychlost vozidla. Tak jsou rozloženy ovládací prvky na volantu. Zajímavé umístění mělo tlačítko vyhřívání volantu. Na první dojem tedy můžeme říci, že automobil sedl do ruky až na jeden malý detail – delší dobu trvalo nastavení sedadla řidiče.

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

Jízda po městě a okresních silnicích

Automobil Opel Mokka by se svými rozměry z našeho hlediska mohl zařadit mezi typicky městská auta a tak v městském provozu jsme se s ním pohybovali mrštně a ekonomicky. Díky menším rozměrům nebyl problém zaparkovat, s využitím pomocných asistenčních prvků a couvací kamery byl tento manévr jednoduchý. Při využití ekonomického jízdního režimu „Eco“ i ekonomický. Velkou výhodou a dnes již téměř samozřejmostí je automatická převodovka s adaptabilním tempomatem. Automobil pro městský provoz má být vybaven větším zavazadlovým prostorem. V tomto automobilu zavazadlový prostor je standardní velikosti. Přesto postačí pro standardní nákup pro rodinu a v případě potřeby je možné jej rozšířit sklopením opěradla jednoho nebo obou zadních sedadel. V zimních podmínkách jsme zvláště při popojíždění v chladném počasí ocenili vyhřívání sedadel a volantu. Můžeme tedy konstatovat, že pro městský provoz je automobil Opel Mokka 1.2. Turbo 130 k AT8 Ultimate vhodný.

 

Jízda po okresních silnicích

Tento automobil disponuje třemi jízdními režimy: Sport, Eco a Normal. Využili jsme všechny a specielně na kratších rovinkách okresních silnic byl velice vhodný režim Sport. V době, kdy jsme potřebovali snížit spotřebu, jsme také na delším úseku využili režim Eco a nezjistili jsme žádné podstatné omezení při řízení vozidla při tomto režimu, ale spotřeba se výrazně snížila. Sníženou spotřebu můžete sledovat v průběhu jízdy, pokud si na displeji navolíte režim, jenž vám zobrazuje spotřebu online.  Také můžeme konstatovat, že v určitých fázích klidové jízdy byl motor až neslyšitelný. Velkou výhodou v současném zimním počasí bylo také asistenční prvek udržování vozidla v jízdním pruhu. Dovolíme si právě u tohoto testu vyzdvihnout význam asistenčních prvků, který je dlouhodobě u části našich řidičů podceňován a nevyužíván. Tyto bezpečnostní prvky dokáží zabránit nehodám a pomáhají řidiči v těch kritických okamžicích, kdy není stoprocentně soustředěn. Doporučujeme každému je při jízdě používat.

Jízda po dálnici

Během našeho testu jsme měli možnost opravdu využít všech druhů silnic a ve velké míře i dálnic. Absolvovali jsme s tímto automobilem cestu na vánoční trh do nejbližšího německého města. Na krátkém úseku zhruba 30 km vyzkoušet jízdu s neomezenou povolenou rychlostí a chvíli jsme jeli  rychlostí 150 km/hod to vše bezpečně avšak za cenu podstatně vyšší spotřeby.  Zde jsme si ověřili jedno základní pravidlo: Hlavně dojet bezpečně bez zbytečného spěchu a ekonomicky. Za ušetřených několik málo minut jsme potom museli doplnit zásobu paliva. Přesto můžeme konstatovat, že automobil i při této rychlosti jel výborně a klidně.

Na dálnici jsme si ověřili jak jsou opět potřebné a výhodné asistenční prvky, protože v kombinaci s adaptabilním tempomatem a udržováním v jízdním pruhu jsme celou cestu, která čítala zhruba 400 km po dálnicích, projeli bez větších problémů a komplikací.

 

Závěrem

Automobil Opel Mokka v tomto provedení působí jako kompaktní, univerzální vůz, vhodný jak do města, tak na výlety. Na delší cesty bychom sice zvolili větší vozidlo, ale dovedeme si představit dojet s tímto automobilem i na letní cestu k moři. Motor je pružný a reaguje aktivně na plynový pedál a při využití režimu „Sport“ můžeme si užít i rychlé sportovní jízdy. Celkově automobil splnil naše očekávání a požadavky, a dovezl nás spolehlivě k cíli. Díky svým subtilním rozměrům jsme i ve čtyřpatrovém parkovacím domě pohodlně vykroužili úzké zatáčky a pohodlně zaparkovali. Během našeho testu se spotřeba pohyboval od 5 až k 7 l/100 km podle druhu jízdy a zvoleného jízdního režimu.

 

Více informací naleznete na stránce výrobce ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 uspokojivé
Pocit z jízdy 7 bezpečný
Pohodlí 7 průměrné
Ovládání vozidla 7 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 6 odpovídající pohonu
Design vozidla
6
Klasický
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
66 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Teplice 195 km okresní silnice,
den třetí
Praha
155 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Amberg
420 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  187 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

 

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech