Test DS 3 E-Tense spolehlivé, ekologické městské auto s elegancí!

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil DS 3 E-Tense. Jedná se o plně elektrický vůz určený především pro městský a příměstský provoz, jelikož je svými rozměry a minimální uhlíkovou stopou k tomu přímo předurčen.

První dojmy

Jelikož jsme v naší redakci již měli k testu předchozí modely, které nebyly plně elektrické, nebyl nám interiér ani exteriér automobilu žádným překvapením. Jen tichý chod automobilu byl oproti předchozím typů nový dojem. Automobily značky DS jsou svým uspořádáním palubní desky a rozložením ovládacích prvků specifická a je třeba si zvyknout na rozložení a ovládání vozu. Některé prvky jsou zdvojeny, a tak můžeme ovládat hlasitost rádia na volantu a stejně tak na středovém panelu pod displejem. Na první dojem jsme poznali, že automobil nedisponuje příliš velkými vnitřními rozměry a je proto spíše určeno pro ženy -řidičky. Nemůžeme však říci, že je nepohodlné, právě naopak.

DS 3 E-TENSE

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Můžeme-li o některém automobilu prohlásit, že se jedná o vozidlo pro městský a příměstský provoz, tak zde to můžeme s plnou odpovědností potvrdit.  Nízká spotřeba, v zimním období rychle ohřátý interiér vozidla včetně možnosti využití vyhřívání sedadel a příznivé rozměry jsou právě předurčeny pro jízdu ve městě. Dokážeme jednoduše zaparkovat i na malém prostoru a při jízdách po okresních silnicích v členitém terénu naší republiky velice dobře rekuperovat energii. Díky tomu, že máme baterii pod sebou, získává vozidlo větší stabilitu při jízdě v zatáčkách a můžeme si tak dovolit i svižnou sportovní jízdu při nastavení jízdního režimu „Sport“. Z jízdních režimů můžeme vybírat Eco, Normal a Sport. Nesmíme také opomenout řadu bezpečnostních prvků, které pomáhají při jízdě. Co nás velmi překvapilo, bylo relativně rychlé dobíjení na 22 kW dobíječce v zimním období, kdy se teplota pohybovala kolem – 5 stupňů.


Jízda po dálnici

Jak již jsme zmínili v přechozí části článku, vidíme hlavní uplatnění automobilu DS 3 E-Tense v městském a příměstském provozu. To však neznamená, že se s ním nemůžeme vydat na delší jízdu po dálnici. Dřívější zkušenost s podstatně vyšší spotřebou při jízdě na dálnici již úplně neplatí. Automobil i v dálničním provozu si udržuje dobrou spotřebu energie. Stejně tak oceníme velkou akceleraci a samozřejmě asistenční prvky. Po zapnutí udržování vozidla v jízdních pruzích, adaptabilního tempomatu, automatického spuštění stěračů, automatického zapínání a vypínání dálkových světel můžeme v pohodě a klidu hltat kilometry a poctivě držet volant.

Pozor na bezpečnost

Poctivě držet volant znamená, že občas udělám nějaký pohyb po volantu, protože držíme-li volant dlouhou dobu na jednom místě, jsme upozorněni, abychom volant drželi, byť ho celou dobu držíte. Je zřejmé, že je dbáno na bezpečnost a bdělost řidiče v okamžiku, kdy je většina funkcí svěřena asistenčním prvkům. Dalším ulehčením práce řidiče je pop-up displej, kdy se v zorném poli přímo před vámi zobrazují informace, které potřebujete k jízdě.

Závěrem

V současné době probíhá diskuse o elektromobilitě. Specielně automobil DS 3 E-Tense ukazuje cestu, jak dostat elektromobilitu do městského a příměstského provozu a zbavit se výfukových plynů ve městech. V kombinaci, kdy si nainstalujeme solární panely můžeme minimalizovat náklady na provoz vozidla.

Automobily značky DS se vyznačují vytříbenou elegancí, propracováním do každého detailu a jsou tzv. „příjemná do ruky“ zvláště v provedení elektro odpadají problémy s doplňováním oleje a dalších maziv a to je velký vklad pro provoz vozidla i životní prostředí. Ženy ocení designové vychytávky a propracované čalounění a tak automobil naši redakci potěšilo a věříme, že stejně tomu tak bude i u dalších uživatelů.

 

 

 

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 kvalitní
Pocit z jízdy 8 bezpečný
Pohodlí 8 příjemné
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
9
Elegantní
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
66 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Průhonice 120 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Praha
155 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Beroun
75 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  127 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech