
Do naší redakce jsme dostali k testu automobil DS 3 E-Tense. Jedná se o plně elektrický vůz určený především pro městský a příměstský provoz, jelikož je svými rozměry a minimální uhlíkovou stopou k tomu přímo předurčen.
První dojmy
Jelikož jsme v naší redakci již měli k testu předchozí modely, které nebyly plně elektrické, nebyl nám interiér ani exteriér automobilu žádným překvapením. Jen tichý chod automobilu byl oproti předchozím typů nový dojem. Automobily značky DS jsou svým uspořádáním palubní desky a rozložením ovládacích prvků specifická a je třeba si zvyknout na rozložení a ovládání vozu. Některé prvky jsou zdvojeny, a tak můžeme ovládat hlasitost rádia na volantu a stejně tak na středovém panelu pod displejem. Na první dojem jsme poznali, že automobil nedisponuje příliš velkými vnitřními rozměry a je proto spíše určeno pro ženy -řidičky. Nemůžeme však říci, že je nepohodlné, právě naopak.

Jízda ve městě a po okresních silnicích
Můžeme-li o některém automobilu prohlásit, že se jedná o vozidlo pro městský a příměstský provoz, tak zde to můžeme s plnou odpovědností potvrdit. Nízká spotřeba, v zimním období rychle ohřátý interiér vozidla včetně možnosti využití vyhřívání sedadel a příznivé rozměry jsou právě předurčeny pro jízdu ve městě. Dokážeme jednoduše zaparkovat i na malém prostoru a při jízdách po okresních silnicích v členitém terénu naší republiky velice dobře rekuperovat energii. Díky tomu, že máme baterii pod sebou, získává vozidlo větší stabilitu při jízdě v zatáčkách a můžeme si tak dovolit i svižnou sportovní jízdu při nastavení jízdního režimu „Sport“. Z jízdních režimů můžeme vybírat Eco, Normal a Sport. Nesmíme také opomenout řadu bezpečnostních prvků, které pomáhají při jízdě. Co nás velmi překvapilo, bylo relativně rychlé dobíjení na 22 kW dobíječce v zimním období, kdy se teplota pohybovala kolem – 5 stupňů.
Jízda po dálnici
Jak již jsme zmínili v přechozí části článku, vidíme hlavní uplatnění automobilu DS 3 E-Tense v městském a příměstském provozu. To však neznamená, že se s ním nemůžeme vydat na delší jízdu po dálnici. Dřívější zkušenost s podstatně vyšší spotřebou při jízdě na dálnici již úplně neplatí. Automobil i v dálničním provozu si udržuje dobrou spotřebu energie. Stejně tak oceníme velkou akceleraci a samozřejmě asistenční prvky. Po zapnutí udržování vozidla v jízdních pruzích, adaptabilního tempomatu, automatického spuštění stěračů, automatického zapínání a vypínání dálkových světel můžeme v pohodě a klidu hltat kilometry a poctivě držet volant.
Pozor na bezpečnost
Poctivě držet volant znamená, že občas udělám nějaký pohyb po volantu, protože držíme-li volant dlouhou dobu na jednom místě, jsme upozorněni, abychom volant drželi, byť ho celou dobu držíte. Je zřejmé, že je dbáno na bezpečnost a bdělost řidiče v okamžiku, kdy je většina funkcí svěřena asistenčním prvkům. Dalším ulehčením práce řidiče je pop-up displej, kdy se v zorném poli přímo před vámi zobrazují informace, které potřebujete k jízdě.
Závěrem
V současné době probíhá diskuse o elektromobilitě. Specielně automobil DS 3 E-Tense ukazuje cestu, jak dostat elektromobilitu do městského a příměstského provozu a zbavit se výfukových plynů ve městech. V kombinaci, kdy si nainstalujeme solární panely můžeme minimalizovat náklady na provoz vozidla.
Automobily značky DS se vyznačují vytříbenou elegancí, propracováním do každého detailu a jsou tzv. „příjemná do ruky“ zvláště v provedení elektro odpadají problémy s doplňováním oleje a dalších maziv a to je velký vklad pro provoz vozidla i životní prostředí. Ženy ocení designové vychytávky a propracované čalounění a tak automobil naši redakci potěšilo a věříme, že stejně tomu tak bude i u dalších uživatelů.
















Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | kvalitní |
Pocit z jízdy | 8 | bezpečný |
Pohodlí | 8 | příjemné |
Ovládání vozidla | 8 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 7 | dobrá |
Design vozidla |
9 |
Elegantní |
Průměr |
8 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
66 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Průhonice | 120 km | okresní silnice,dálnice |
den třetí |
Praha |
155 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den čtvrtý |
Beroun |
75 km | městský provoz, , okresní silnice |
den páty |
Praha a okolí | 81 km | městský provoz,, okresní silnice |
den šestý |
Praha | 127 km | městský provoz, okresní silnice |