Test: DS 3 E-Tense

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil francouzského výrobce DS Automobiles model DS 3 E-Tense. Jedná se o typický městský elektrický vůz, který svou konstrukcí a efektivností poskytuje vynikající podmínky pro městskou a příměstskou bezemisní dopravu.

První dojmy

Všechny automobily značky DS jsou především elegantní a atypická svým uspořádáním palubní desky. Toto uspořádání je ergometrické a vstřícné k řidiči, jen je třeba pro neznalého uživatele se s ním seznámit. Vozidlo na první dojem „sedne do ruky“ a není problém tak se během několika málo chvil v tichu elektromobility proplétat hustým městským provozem.

DS 3 E-Tense

Jízda v městském a příměstském provozu

Právě v městském provozu oceníme jednoduchost a úspornost elektrického vozidla, které tak ve spojitosti s využitím adaptabilního tempomatu dokáže ekonomicky se pohybovat v dopravních zácpách, která jsou bohužel v dnešní době součástí koloritu všech velkých měst. My jsme ocenili především u tohoto vozidla jeho ekonomičnost, velmi dobrý výhled a pohodlné řízení.

Dalším velkým plusem v městském provozu je jednoduché parkování díky menším rozměrům vozidla a dobrou manévrovatelnost. Z řad uživatelů neznajících elektromobilitu jsou časté dotazy na dojezd vozidla. V městském provozu se nemusíme vůbec obávat, zda vůz dojede a nedojde mu energie, protože i při využití sportovního režimu jízdy je dojezd na plně nabitou baterii více než 350 km. A právě v městském provozu při nakupování či během oběda není problém během krátké doby baterii dostatečně dobít. Jako příklad uvádíme nákup v nákupním centru. Během třiceti minut jsme se dostali ze 40 % baterie až na 80 %.

Jízda po okresních silnicích

Automobil DS 3 E-Tense je podle našeho názoru konstruován pro městskou a příměstskou jízdu a s ohledem na jeho relativně menší vnitřní rozměry ho spíše ocení řidičky. A tak jsme kladli důraz na zjištění jízdních vlastností právě v rozsáhlé síti českých okresních silnic. Automobil ve všech parametrech naprosto obstál. Nejenže jsme nemuseli vůbec hlídat dobíjení, jelikož jsme zvolili cestu s 250 km nájezdem a zjistili jsme, jak výborné rekuperační vlastnosti bez využití nejsilnějšího nástroje, kterým je zařazený stupeň B (vozidlo disponuje na ovládání automatické převodovky stupni R, P, D, B, kdy stupeň B nejsilněji rekuperuje a okamžitě při uvolnění plynového pedálu snižuje svoji rychlost a vrací energii do baterií) , jak vozidlo vysoce kvalitně rekuperuje.

Všechna plně elektrická vozidla mají baterii umístěnou pod vozidlem, a to činí vozidlo stabilnější na vozovce a řidič má jistotu kvalitního držení jízdní stopy. Zatáčky přesně projíždí, není žádný problém při stoupání a při klesání rekuperujeme energii.  Velkou výhodou je, že většina potřebných aktivit je zautomatizována, tzn. při dešti se automaticky spustí stěrače, při setmění nebo vjezdu do tunelu se automaticky rozsvítí světla a při jízdě v noci je zde automatické přepínání světel z dálkových na tlumená. Dalším nejméně důležitým je asistenční prvek hlídání udržování  v jízdním pruhu a bezpečného rozestupu od vozidla jedoucího před námi. V těchto jízdních parametrech při jízdě jak ve městě, tak na okresních silnicích jsme se dostali na spotřebu predikovanou výrobcem a někdy dokonce nižší.

 

Jízda po dálnicích

Při našem testu jsme si ověřili, že doménou tohoto vozu je jízda po městě a okresních silnicích a to z důvodu menších rozměrů prostoru pro řidiče i cestující. Neznamená to, že se nemůžeme s tímto automobilem vydat na dálnici, protože při využití všech zmíněných bezpečnostních a asistenčních prvků bez problémů dojedeme i do vzdálenějších cílů. Jedním důležitým parametrem je pohodlí řidiče, a to i když výška našeho řidiče je kolem 175 cm, prostor pro něj je zde poměrně malý.  Proto objektivně můžeme konstatovat, že doménou tohoto automobilu je především městský a příměstský provoz, ale není určitě problém absolvovat i delší etapu jízdy po dálnici.

Závěrem

Závěrem musíme ocenit výrobcem nastoupenou cestu elektromobility kdy speciálně tento plně elektrický vůz DS 3 E-Tense nezatěžuje města exhalacemi, jeho tichý provoz nezatěžuje města hlukem a dává řidiči svobodu dobíjení kdekoliv. Podle našeho názoru je velmi málo zdůrazňováno, že každý vůz disponuje možností dobíjení pomocí dobíječky z běžné zásuvky 220 V.   I tento automobil je samozřejmě touto dobíječkou vybaven. To dokládá onu zmíněnou svobodu, protože zásuvku na 220 V má každý hotel, každý dům v České republice. Nesmíme také zapomenout nedávno zveřejněnou studii Ministerstva dopravy o šíři dobíjecích stanic, která plně pokrývá potřeby současných majitelů elektrických vozidel. Pokud se tedy rozhodneme pro tento kvalitní vůz, nemusíme se obávat nemožnosti získání energie pro baterie, jelikož se náš stát zavázal do budoucna vybudovat dobíjecí stanice na každých 60 km na páteřní síti dopravní infrastruktury.

DS 3 E-Tense disponuje vysoce pohodlnými kvalitními sedadly s elektrickým nastavením, špičkovým ozvučením vozu a světlomety světové třídy. Součástí je také možnost bezkontaktního dobíjení mobilního zařízení a propojení bezdrátově s programem Android Auto či Apple Auto. Naše spokojenost s automobilem DS 3 E-Tense byla vysoká a jistě si tento model najde své zákazníky  což jsme zjistili, když jsme u dobíječky potkali další vůz DS 3.

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Vynikající
Pocit z jízdy 7 Příjemný
Pohodlí 7 odpovídající velikosti vozu
Ovládání vozidla 7 inovativní
Dojezdová vzdálenost 7 výborná
Design vozidla
8
Klasické kombi
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
158 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 120 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Kokořín
205 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Mníšek PB
48 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Beroun 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  147 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech