Test: S elektrickým MG 5 bez problémů odhalíme svět

Do naší redakce jsme dostali k testu novinku a to plně elektrický automobil MG 5 Jedná se o klasický vůz kombi, kdy máme k dispozici velkorysý prostor pro naše zavazadla.

MG 5

 

První dojmy

Automobily MG mají trochu jinou strukturu dalších ovládacích prvků, než jsou klasické prvky na stírání a osvětlení. Tak na první dojem jsme chvilku hledali nastavení tempomatu, chvilku nám trvalo, než jsme zoptimalizovali jízdní vlastnosti a rozkoukávali se v možnostech jízdních režimů a rekuperačních režimů.  Jelikož při našich testech se snažíme zásadně předem nezjišťovat o vozidle žádné informace a automobil nám tzv. musí sednout do ruky, trvalo toto seznámení trochu déle. Avšak speciálně prvek nastavení rychlosti tempomatu jedním stisknutím tlačítka na vrcholu páčky je jednoduchý a intuitivní. Na první dojem karoserie a vzhled vozidla je kompaktní a nevymyká se nijak klasickému vozu typu kombi, pro majitele elektromobilů je zde inteligentně umístěna zásuvka pro dobíjení uprostřed čelní masky. To pak velice dobře eliminuje problémy u dobíjecích stanic, nemusíme tak řešit, ze které strany k dobíječce zajet.

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Měli jsme to štěstí, že jsme měrou vrchovatou vyzkoušeli jízdu v dopravní špičce a více jak hodinu popojížděli před Barrandovským mostem. Zde jsme využili asistenčních prvků, a to především adaptabilního tempomatu, který speciálně v sobě zahrnuje i upozornění na nutnost sešlápnutí plynového pedálu, když se automobil jedoucí před vámi rozjede. Tak tichý chod motoru a toto upozornění nám zpříjemnilo hodinové poskakování v dopravní zácpě. Také musíme ocenit dobrou schopnost parkování, byť se jedná po poměrně dlouhý automobil. Samozřejmě, jako každý elektromobil, dokáže velice šikovně v městském provozu rekuperovat svoji energii a když už nám baterie hlásí nízký stav, tak jsme za několik málo minut byli schopni dobít opět do 80% kapacity baterie.

Jízda po okresních silnicích

Musíme konstatovat, že výrobce MG své automobily opravdu velice dobře nastavuje a plynulost jízdy, zvláště v serpentýnách a na klesavých a stoupavých površích je plynulá a klidná. Máme možnost volit ze tří jízdních režimů a to: Eco, Komfort a Sport. Současně vedle voliče těchto režimů máme volič tzv. intenzity brzdění rekuperační brzdou, takže můžeme místo toho, abychom při klesání využívali brzdového pedálu, použít tento přepínač a snížit tak rychlost vozidla, a naopak snížením intenzity zrychlit. Intenzita síly tohoto brzdění se nám zobrazuje na palubní desce ve formě čísel u volby jízdního režimu. Abychom jen nechválili, podle našeho názoru by bylo vhodnější umístit tento ovladač pod volant či blíže k řidiči, protože je na středovém panelu není tak zcela jednoduše dostupný. Naopak musíme vyzdvihnout, protože si každý sportovně založený řidič chce vyzkoušet, jaké má auto zrychlení, při volbě jízdního režimu sport je zrychlení opravdu velké.

Při využívání kvalitní rekuperace můžeme v těchto situacích jezdit za docela nízkou spotřebu elektrické energie a tím významně prodloužit dojezdovou vzdálenost. Je vidět, že mnoho výrobců a není tomu u výrobce MG, dává velkou váhu na rekuperaci energie.

Jízda po dálnici

Dřívější postrach elektrických vozidel byla vysoká spotřeba na dálnici při využití jízdy maximální povolenou rychlostí. Postupem času zjišťujeme, že se dostáváme na rozumnou spotřebu a stejně tomu bylo u automobilu MG 5. Na dálnici jsme využívali všech dostupných asistenčních prvků, a to adaptabilní tempomat, udržování jízdy v pruhu a udržování bezpečného odstupu. Automobil sám vizuálně a v kritické chvíli i akusticky upozorňuje na blízkost vozidla před vámi. Stejně tak vás upozorní na vyjetí z jízdního pruhu, a tak na dálnici, a nejen na ní, udržuje vaši pozornost. Bohužel, velkým neduhem některých řidičů je po předjetí se okamžitě zařadit před předjížděný vůz, čímž u takto nastaveného asistenčního prvku, dojde situaci, že musíme snížit svoji rychlost, jelikož se díky brzkého předjetí dostáváme do kritické zóny vozidla jedoucího před námi. Setkáváme se s tím velice často a v současné době, když na toto dbá i legislativa, bezpečný odstup je velice důležitý a automobil MG 5 jen udržuje automaticky. Musíme ocenit plynulou, konstantní a absolutně tichou jízdu vozidla, která opravdu posouvá elektromobilitu do jiných sfér automobilismu.

MG 5

Závěrem

Od výrobce MG jsme v minulosti testovali automobil testovali a musíme konstatovat, že model MG 5 je postupem výš ke standardní středoevropské kvalitě. A to jak v ovládacích prvcích, tak v pohodlí. Samozřejmě, jako na každém automobilu najdeme maličkosti, které by bylo možné vylepšit. Například u námi testovaného modelu se automaticky při zamknutí vozidla nesklopila zpětná zrcátka, ale zase naopak je zde zautomatizováno stírání čelního skla, spouštění osvětlení včetně přepínání na dálková světla. Pokud sklopíme zadní sedadla, můžeme zde improvizovaně i přespat. Naše spokojenost při testování a dobíjení vozidla byla vysoká, protože z 30 % na 80% kapacity baterie se vozidlo dobilo během cca 20 min. Potom, když jsme potřebovali nabít kapacitu na 100 % tak ze stejně nízkého stavu nám to trvalo 60 min.  

Jak již bylo v úvodu zmíněno, je třeba se důkladně seznámit s ovládáním vozidla, jelikož teplotu a ventilaci ovládáme na dotykové obrazovce jiným způsobem než jsme zvyklí. Chceme vyzdvihnout velice intuitivně nastavení rychlosti, tempomatu, kdy při dosažení námi zvoleného rychlostního limitu stačí stisknout jedno tlačítko a automobil udržuje toto nastavené tempo. Průměrná spotřeba energie odpovídá dedikované spotřebě od výrobce.

Více informací naleznete ZDE

 

 

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 velmi dobré
Pocit z jízdy 8 bezpečný
Pohodlí 7 skvělé
Ovládání vozidla 7 inovativní
Dojezdová vzdálenost 7 výborná
Design vozidla
8
Klasické kombi
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
58 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 120 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Hejnice
405 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Beroun
48 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  127 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech