Test Honda CR-V e:PHEV

Do naší redakce jsme dostali k otestování první plug-in hybrid od výrobce Honda, model CR-V e: PHEV. Jedná se o model, který je možné dobíjet z veřejných i domácích dobíjecích stanic. Honda se tímto modelem zařadila do další kategorie elektrických vozů.

První dojmy

Automobil se nijak neliší od svého „typového kolegy“ v provedení HEV, a tak jsme se nemuseli seznamovat a na první dojem nám vozidlo sedlo do ruky stejně jako předchozí testovaný model Honda CR-V e: HEV. Kvalitně rozložené ovládací prvky, a to jak na volantu, tak na ovládacím středovém panelu propojení s mobilním telefonem přes Bluetooth. Tedy na první dojem kompaktní vozidlo. První dojem byl ještě více umocněn tichým chodem elektrického motoru.

Honda CR-V e:PHEV

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Nebudeme si nalhávat, že v tomto provedení se jedná o typický městský vůz. Je to velké rodinné SUV, avšak díky baterii v městském provozu pro většinu času jezdí ekologicky, tiše a zanechává minimální uhlíkovou stopu. Musíme počítat s větším prostorem při parkování, ale na druhé straně parkovací senzory a kamery nám pomáhají s bezpečným a klidným zaparkováním. V městském provozu, zvláště při větších nákupech oceníme velkorysý zavazadlový prostor. Tento zavazadlový prostor je možné otevřít čtyřmi způsoby: pomocí snímače, který aktivujeme nohou, také z pozice řidiče je možné otevřít zavazadlový prostor klíčkem, tlačítkem a klasickým kontaktem na dveřích. Bezpečnostní pojistku, kterou jsme objevili při nutnosti popojet dopředu v podzemních garážích, a to blokování rozjezdu, pokud nemáte zapnuté bezpečnostní pásy. Pokud se s tímto automobilem rozhodneme realizovat větší nákup, sklopením sedadel zvětšíme zavazadlový prostor, pro přepravu rozměrnějšího nákladu.  

 

 

Jízda po okresních silnicích

Na těchto površích se tento automobil chová velice klidně, pohodově a ekonomicky. Operativně využívá možnosti elektrického pohonu a díky jízdnímu režimu sport dokáže být i pružný při předjíždění vozidel. Jeho jízdní vlastnosti ve složitém a členitém terénu české krajiny jsou vynikající a při využití asistenčních bezpečnostních prvků klidné a pohodové. Při testování jsme sledovali, jakým způsobem je využívána elektrická část motoru a byli jsme překvapeni, že i při vyšších rychlostech v okamžiku, kdy není vyžadován výkon, se vozidlo přepne do elektrického módu a také v okamžiku, kdy má motor výkon navíc jsme zapnuli funkci „Battery“ a ukládali si energii do baterií. Spotřebu pohonných hmot na těchto površích určuje, jak často dobíjíme baterii a jakým způsobem rekuperujeme. U vozidel tohoto typu je vždy dobré mít baterii alespoň z poloviny dobitou.

 

Jízda po dálnici

Díky velkorysému interiéru, pohodlným sedadlům a velkému zavazadlovému prostoru je automobil Honda CR-V e:PHEV předurčen k delším jízdám. Díky bateriím a elektromotorům i při těchto delších jízdách po dálnicích snižujeme spotřebu. V okamžiku, kdy si nastavíme asistenční prvky a to: adaptabilní tempomat, udržování v jízdních pruzích, můžeme s klidným svědomím sledovat, jakým způsobem automobil nakládá s energiemi, a to jak z benzínového motoru, tak z elektrického pohonu. I při rychlosti 130 km/hod v okamžiku, kdy se dálniční svršek svažuje dolů, vozidlo automaticky přepne na elektrický pohon a pokud se před námi předjíždějí dva kamiony, a musíme rychle zpomalit, využíváme energii na dobití baterií. Co nás překvapilo, bylo při jízdním režimu „Sport“ a velkém zrychlení, zvuk z motorové části, který by se až dal přirovnat ke zvuku kosmickému.

Důležitým aspektem u automobilů od výrobce Honda a není tomu jinak ani u modelu CR-V e:PHEV je důraz na bezpečnost. Pravidelně vás automobil upozorňuje na nutnost držet volant, současně vás upozorní na nutnost přestávky při dlouhé jízdě a nesmíme zapomenout, že v okamžiku, kdy se vracíme zpátky do pravého jízdního pruhu se nám na středovém displeji zobrazuje kamera s určením bezpečné vzdálenosti zařazení se před předjížděné vozidlo. Samozřejmě, že displej se zobrazuje ve všech jízdních režimech, takže ji využijeme i na kruhovém objezdu a nepřehlédneme tak například cyklistu.

 

Závěrem

Společnost Honda, jak jsme se dozvěděli 9. ledna 2024 při představování nových studií elektrických vozidel, pokračuje mílovými kroky k elektrizaci vozového parku. Tento model tak je prvním krokem k navýšení poměru elektrického pohonu vůči klasickému. Při testech těchto automobilů si i přes všechny negativní ohlasy na vozidla s elektrickým či hybridním pohonem uvědomíme, že tento směr automobilismu již nelze zastavit. Zvyšující se podíl elektrického pohonu i ve Formuli 1 v nejbližších letech je jasnou odpovědí na část odborné veřejnosti, jež se stále staví k těmto typům vozidel negativně. My jsme s tímto automobilem zažili pohodlné cestování, a zvláště jsme si užívali tichého chodu motoru v městském provozu a ekonomickou spotřebu pohonných hmot díky dobré rekuperaci a využívání alternativního pohonu. Dovedeme si v budoucnosti představit tento automobil v plně elektrickém provedení. Musíme ocenit kvalitní přístup výrobce k implementování nejnovějších technologií hybridních pohonů.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 8 bezpečný
Pohodlí 9 skvělé
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 8 výborná
Design vozidla
8
Klasické SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
66 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 120 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Teplice
255 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Beroun
75 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  127 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech