Test: Nový Peugeot E-208 – elegantní a sportovní krasavec z Francie

Do naší redakce jsme dostali k testu nový plně elektrický model Peugeot E-208. Jedná se o sportovně laděný vůz s elegantními křivkami a dostatečně velkým výkonem pro možnost využití sportovní jízdy.

První dojmy

Na první pohled upoutá tento nový typ svými elegantními křivkami a nízko posazeným podvozkem. Již usazení za volant signalizuje, že se jedná o automobil, který osloví sportovně nastavené řidiče. Díky tomu, jak je vozidlo blízko vozovce nastoupení se radikálně liší od SUV a dalších vyšších vozidel, protože zde doslova a do písmene vplujeme za volant. Dále se pak rozhlédneme po interiéru a co nás opět na první pohled překvapí, je prosklená střecha, kterou lze samozřejmě posunutím ztmavit, leč v námi testované verzi nebyla otevíratelná. Další dojmy vychází z rozjezdu vozidla a absolutně tichý a pohodový zvuk elektrického pohonu. Z našeho pohledu vznikla láska na první pohled.

Nový Peugeot E-208

Jízda po městě a okresních silnicích

Můžeme-li o nějakém automobilu prohlásit, že se cítí ve městě jako ryba ve vodě, pak je to právě Peugeot E-208. Ekonomická, bezemisní, tichá jízda spojená s jednoduchostí parkování v kombinaci s využíváním asistenčních prvků tohoto vozidla se stává potěšením a pohodou. Automobil je vybaven třemi jízdními režimy: Eco, Normal a Sport, kdy právě v městském provozu využijeme nejčastěji Normální a v případné nouzi, kdy nám dochází baterie, mám pomůže k prodloužení dojezdu volba Eco. K tomu však ve většině případů nedojde, jelikož dobíjení je rychlé a během nákupu či vypití kávy hravě dobijeme až 30 % energie. Velkou výhodu jsou malé rozměry tohoto vozidla, a tak zaparkujeme na mnohých místech, kam se s podstatně většími vozy nevejdeme. Samozřejmě, musíme počítat s menším objemem zavazadlového prostoru, který však můžeme jednoduše rozšířit sklopením dělených zadních sedadel. A co především na závěr této části recenze musíme zdůraznit: Je v dnešní husté dopravě ve městech vynikající adaptabilní tempomat, který vám ulehčí někdy nekonečné, zdlouhavé popojíždění.

Jízda po okresních silnicích

Jízda s automobilem Peugeot E-208 po českých okresních silnicích je opravdu lahůdkou. Díky nízko posazenému podvozku a kvalitnímu rozložení hmotnosti si můžeme dovolit projíždět zatáčky podstatně vyšší rychlostí než s jinými vozidly a nezažíváme pocit nebezpečí či pocit, že vozidlo neovládáme. Při volbě sportovního režimu se stává předjíždění jednodušším a pružnějším a tak se proplétáme složitými zatáčkami některých okresních silnic či dokonce silnic nižších tříd a chvílemi zažíváme pocit závodníka. Především co ocení řidiči je dostatečný dojezd na plně nabitou baterii, který činí kolem 400 km. Dokonce, zvolíme-li si režim Eco, tento dojezd se zvýší. Do dojezdu nezapočítáváme možnost navýšení díky rekuperaci, a tak nedělní výlet na hrad a zpět čítající vzdálenost 300 km hravě zvládneme bez dobití, a ještě nám zbyde rezerva. Spotřeba vozidla odpovídá parametrům udávaným výrobcem. Nesmíme také opomenout bezpečnostní a asistenční prvky, které vám jízdu ulehčí a usnadní i na složitých okresních silnicích.

 

Jízda po dálnici

Automobily značky Peugeot i v této nižší kategorii poskytují dostatek prostoru pro řidiče i pro spolujezdce a počítáme-li rodinu se dvěma malými dětmi, potom je toto dobrý malý rodinný vůz. Tím chceme zdůraznit, že na dálnici se automobil Peugeot E-208 chová výborně. Nastavíme rychlost na adaptabilním tempomatu, natavíme udržování vozidla v jízdním pruhu a automobil automaticky převezme všechny funkce řízení. Je důležité samozřejmě, a jsme na to důrazně upozorňováni, držet volant a sledovat okolní situaci a v podstatě vozidlo po dálnici uhání samo a hlídá si všechny parametry pro bezpečnou jízdu včetně čtení dopravních značek. Po stisknutí tlačítka Automatické úpravy rychlosti. Je opravdu zážitkem užít si jízdu při vypnutí rádia, jak tichým chodem uháníme po dálnici a slyšíme jen ševelení větru. Ohledně spotřeby, která byla vždy kritickým bodem pro elektrická vozidla na dálnici, musíme konstatovat, že již tomu tak není, i když je samozřejmé že i zde, podobně jako u vozidel s klasickým motorem, spotřeba stoupá.

Závěrem

Během našeho testu jsme provedli dobití baterie vozidla na 100 % kapacity a výsledkem je na jízdní režim Normal 400 km dojezd, na jízdní režim Eco 418 km dojezd a na jízdní režim Sport 380 km dojezd. Samozřejmě, zkušení řidiči elektromobilů vědí, že nejefektivnější dobíjení je do 80 % kapacity baterie. Dále jsme otestovali rychlost dobíjení, zda odhadovaný čas vozidla na nabíjecí stanici odpovídá realitě času dobití a můžeme konstatovat, že tomu tak skutečně je. Ze všech úhlů pohledu splnil automobil Peugeot E-208 naše požadavky a jezdit s ním bylo výborným zážitkem. Samozřejmě, objektivně musíme uznat, že jízda čtyř nebo pěti dospělých pasažérů není určena na delší vzdálenosti, ale dovedeme si představit sportovně naladěného řidiče jakéhokoliv věku a pohlaví, že si tento vůz brzy oblíbí. V případě námi testovaného modelu jme měli vozidlo v modré barvě, což umocňovalo jeho sportovní a elegantní vzhled.  Nesmíme zapomenout na couvací kameru a možnost využití dalších kamer při parkování, elektricky nastavitelná přední sedadla, pohodlné ergometrické sedačky. Zdůrazňujeme mnoho asistenčních a bezpečnostních prvků, které pomáhají s pohodovou a bezpečnou jízdou.

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 Vynikající
Pocit z jízdy 8 Bezbečný
Pohodlí 8 Výborné
Ovládání vozidla 8 Skvělé
Dojezdová vzdálenost 8 výborná
Design vozidla
9
Sportovní
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
111 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 130 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Zvíkov
230 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Zbraslav
48 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Beroun 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  147 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech