Test DS 7 E-TENSE francouzká elegance na českých silnicích

Do naší redakce jsme dostali k otestování hybridní automobil od francouzského výrobce DS a to model DS 7-E-Tense.  Jedná se o vozidlo, které v sobě zahrnuje jak benzínový motor, tak elektromotor.

První dojmy

Všechny automobily DS v sobě zahrnují prvky elegance, efektivnosti a příjemného ovládání. Není tomu jinak ani u modelu DS 7 E-Tense. Speciálně první dojem z tohoto vozidla byl pohodlí a přehlednost. Kvalitně zpracované sedačky, přehledná palubní deska vás ubezpečí o tom, že jste ve vozidle té nejvyšší kvality. A co teprve když se rozjedete!

První dojmy jsou opravdu vynikající a vůz vás sám vede po silnici a vy se cítíte pánem situace. Samozřejmě, nesmíme zapomenout, že toto vozidlo nebylo naším prvním testovaným a pro nové uživatele je třeba se seznámit se systémem například otvíráním a zavíráním okének umístěným na středovém panelu mezi sedadly. Trochu jinak ale intuitivně rozložené jsou ovládací prvky.

 

DS 7 E-TENSE

 

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Velice důležitým aspektem u všech hybridních automobilů je mít před výjezdem alespoň do poloviny nabitou baterii. Lepší varianta je baterie plná. Potom se vám jízda v městském provozu stává vysoce ekonomickou, ekologickou a nezatěžující planetu uhlíkovou stopu. Protože již máme určitou zkušenost s hybridními automobily, podařilo se nám v městském provozu jezdit většinu na elektrický pohon. Přestože se jedná o velké SUV, dokáže velice šikovně se proplétat spletí městských uliček a pohodlně zaparkovat díky kamerovému systému.

 

Jízda po okresních silnicích

Během našeho testu jsme po těchto komunikacích nenajeli příliš mnoho kilometrů, přesto můžeme s čistým svědomím hodnotit kvalitní jízdu i na složitých a úzkých podhorských silnicích Krušných Hor a výbornou rekuperační schopnost. A to především když zvolíme jízdní režim „B“, tedy silnější rekuperaci, nemáme vůbec nutnost brzdit. Je překvapující, na jak nízkou průměrnou spotřebu se i u takovéhoto vozidla dostáváme. Je to kolem 6,5 l/100 km na okresních silnicích a v městském provozu. Zde si dovolíme malou poznámku a to, dobíjení hybridního automobilu není tak rychlé jako u klasických plně elektrických vozů a pokud chceme se dostat z úplně prázdné baterie na 100 % trvá to někdy delší dobu zhruba 1, 5 – 2 hodiny. My jsme při cestách volili variantu plné dobití baterie přes noc a potom využívali hybridního pohonu a rekuperačního systému vozidla.

 

Jízda po okresních silnicích DS 7 E-Tense

 

 

 

Jízda po dálnici

Jestli o některém automobilu můžeme prohlásit, že je předurčen k dálkovým jízdám, potom je to automobil DS 7 E-Tense. Poskytuje vám maximální pohodlí pro všechny cestující, vynikající klimatizaci a skvělé asistenční prvky. Můžeme potvrdit, protože při našem testu jsme absolvovali dlouhé jízdy přesahující v kuse více než 400 km a to po dálnici.

Jednoduchý postup pro bezpečnou a pohodlnou jízdu: nastavíme adaptabilní tempomat, nastavíme udržování vozidla v pruzích a můžeme se směle vydat k vzdáleným cílům. Bez nutnosti ovládat jakýkoliv pedál a s plnou důvěrou k vozidlu uháníme ke svému cíli. Skutečně jsme během testu prováděli předjížděcí manévry, kdy vozidlo před námi bylo poměrně blízko a dokonce jsme byli upozorňováni na nebezpečí, přesto vše vozidlo zvládlo bezpečně samo. Samozřejmě, musíme mít neustále na zřeteli, že se jedná pouze o asistenční prvky a spoléhat se na vlastní úsudek.

Díky těmto všem asistenčním prvkům můžeme trochu více na dálnici sledovat, jak vozidlo nakládá s energií a který druh pohonu využívá. Protože nám to umožňuje graficky znázorněná animace na obrazovce umístěné na středovém panelu. V případě velkého výkonu běží benzínový motor i elektromotor současně, v okamžiku, kdy není třeba velký výkon se automaticky přepne na čistě elektrický pohon. A když dochází k náhlému dobržďování, nastupuje okamžitá rekuperace.  Při tomto stylu jízdy a využívání energie z baterie se při dálničním provozu dostáváme na spotřebu těsně pod 7 l/100 km.

 

 

Závěrem

Pokud někdo hledá ideální vůz pro dlouhé jízdy, velké nákupy a pohodlné přepravování své rodiny, je automobil DS 7 E-Tense ideální. Poskytuje prostor, velkorysý objem zavazadlového prostoru a v případě, že jej potřebujeme zvětšit stačí sklopit zadní sedadla a vytvoří se nám ohromný prostor. Pokud vyrážíme na cesty ve dvou, je zde i možnost nouzového přenocování. Velkou výhodou jsou pohodlná sedadla a to pro všechny cestující. Cestující na zadních sedadlech mají navíc možnost samostatného ovládání klimatizace.

Ještě jednou se zmíníme k dobíjení baterie: Ideálním řešením je disponovat domácími solárními panely s bateriovým úložištěm a přes noc pohodlně baterii dobít. Druhou variantou je dobít baterii z k vozidlu dodávané dobíječce z klasické 220 V zásuvky. Třetí variantou je zaparkovat automobil u dobíjecího stojanu a nechat 1,5 hod dobíjet.  Můžeme ještě závěrem konstatovat, že mu není co vytknout z hlediska bezpečnosti a pohodlí. Ve své podstatě se jedná o ideální vůz splňující požadavky současné doby.

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 

 

 

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 Vynikající
Pocit z jízdy 9 Pohodový
Pohodlí 9 Vynikající
Ovládání vozidla 9 Skvělé
Dojezdová vzdálenost 8 výborná
Design vozidla
9
Sportovní
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
111 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 130 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Teplice
130 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Berlín
320 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha 350 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  147 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

Peugeot E-208

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech