Top news

Test automobilu MG HS

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil MG MS, jež je představitelem velkého SUV. Toto vozidlo bylo vybaveno klasickým benzínovým motorem s manuální 6-ti stupňovou převodovkou + zpátečka.

První dojmy

Jelikož v naší redakci jsme většinou testovali vozidla s automatickými převodovkami, byl první dojem umocněn nutností řadit. Překvapivě, po několika málo metrech jsme zjistili, že převodovka u tohoto vozidla má klasicky rozložené řadící stupně, tedy je nutné každý stupeň podržet určitou část jízdy, než se dostaneme při rychlosti kolem 80 km/hod na šestý rychlostní stupeň. To na rozdíl od ostatních vozidel s manuální převodovkou je rozdíl. Samozřejmě, se na první dojem rozhlížíme po kabině, hledáme ovládací prvky a srovnáváme s ostatními vozidly. U námi testovaného vozidla jak jsme zjistili, byl dodáván neadaptabilní tempomat ovládaný speciální páčkou na levé straně pod volantem.

Další seznámení s HS

Ovládání středového panelu a dotykové obrazovky je celkem intuitivní a při troše soustředění si po malé době zvykneme na jeho rozložení. Co nás mile překvapilo, je využívání kamer při odbočování, kdy se vám automaticky zobrazuje, co se děje vedle vás na tomto prostředním monitoru. Již při vyjíždění jsme zjistili, že zpátečku je třebas zamáčknout a trochu nás překvapil hlasitý pípavý zvuk při couvání. Ale jistě lze všechno nastavit tak, aby vyhovovalo řidiči. K nastartování vozidla slouží tlačítko při současném sešlápnutí pedálu spojky. Hledali jsme parkovací brzdu, ta je však reprezentována tlačítkem vedle řadicí páky. Pokud tedy potřebujeme při náhlém zastavení v dopravním špičce nebo v koloně na dálnici, můžeme využít toto tlačítko a nemusíme brzdit.

 

MG HS

Jízda ve města

Vozidlo, jak již jsme uvedli, je v kategorii velkých SUV, tedy máme k dispozici prostorný interiér, ale je třeba hlídat si prostor kolem vozidla díky rozměrům odpovídajícím tomuto druhu vozidla. Tedy bezproblémové ježdění městem s tím, že musíme optimálně volit převodový stupeň jízdy na dobře nastavené převodovce. Samozřejmě vybírat odpovídající velké parkovací místo. S parkováním vám pomohou kamery a senzory, které hlídají, abyste nenabourali. Pro nákupy k dispozici velkorysý zavazadlový prostor, který můžeme během okamžiku sklopením zadních sedadel rozšířit na grandiozní prostor. Ten můžeme v případě nouze použít i k přespání dvou osob. Specifikum automobilů značky MG je nastavování tepelného komfortu ve vozidle, a to ne podle teploty, ale podle barvy posuvníku a stejně tak i rychlost ventilátoru. Avšak rychle zjistíme, jaká teplota odpovídá určité pozici na posuvníku a dlouhodobý uživatel vozidla s tím jistě nemá žádný problém.

 

 

Jízda po okresních silnicích

Automobil MG HS nemá naprosto žádný problém proplétat se po členitých, českých okresních silnicích, jen opět musíme zdůraznit, je třeba optimálně volit řadicí stupeň převodovky. Tedy stručně: tato převodovka se chová jako u dřívějších vozidel a při nesprávně zvoleném rychlostním stupni motor buď zhasne, nebo vůbec netáhne. Po seznámení se s touto převodovkou vozidlo bez problémů zvládá jakýkoliv terén aniž bychom měli pocit, že nemáme výkon. Je vidět, že u tohoto automobilu je velmi dbáno na bezpečnost, a proto i při krátkém nedržení volantu jsme upozorněni na nutnost volant stále a pevně držet a v případě, že dojedeme někoho před sebou na nebezpečně krátkou vzdálenost, jsme opět upozorněni palubním alarmem.

Překvapení

A co nás překvapilo, byla nízká spotřeba pohybující se kolem 6 l/100 km na okresních silnicích v kombinaci s průjezdem mnoha městeček a vesnic za sebou. Specificky je u tohoto automobilu nastaven zmiňovaný neadaptabilní tempomat. Při zařazeném např. rychlostním stupni pět zmáčkneme na výše uvedené páčce tempomatu umístěné z boku pod volantem vlevo  a vozidlo poté udržuje rychlost do té doby, než opět zvolíme jiný rychlostní stupeň. Takže je třeba si uvědomit, že při přeřazení z pátého rychlostního stupně na šestý musíme znovu aktivovat neadaptabilní tempomat. Stejně tak při podřazování.

Jízda po dálnici

Krátce a stručně, tato vozidla jsou konstruována pro dlouhé jízdy po dálnici díky pohodlným a elektricky nastaveným sedadlům, bezpečnostním prvkům jako je udržování jízdy v pruzích a mnoha dalším, majestátnímu výhledu z vozu a sledování únavy řidiče. V našem případě jsme měli u testovaného vozidla také možnost hledět do oblak prosklenou střechou, kterou jsme si mohli na parkovišti otevřít k odvětrání vozu. Navigace je doplněna grafickým zobrazováním tunelů, odbočovacích pruhů a je plně počeštěna. Velkou předností je výkonný motor, který ani v nejmenším neztrácí výkon a stále drží maximální povolenou rychlost i na českých dálnicích s velkým převýšením. S automobilem MG HS jsme absolvovali poměrné dlouhé úseky jízdy po dálnici čítající více než 300 km a necítili jsme zvýšenou únavu. Vozidlo na dálnici působí kompaktním, sportovním vzhledem a nic si nezadá s ostatními vozidly stejné kategorie.

 

 

 

 

 

 

Závěrem

V současné době se na trhu objevuje řada vozidel kategorie SUV a těší se velké oblibě řidičů. Proto si jistě i tento model od výrobce MG najde svého majitele. My jsme byli během testu spokojeni a i při počátečním rozladění z manuální převodovky, nám vozidlo sedlo do ruky a stalo se naším společníkem, který nás provezl po české i moravské krajině a to i za zhoršených podmínek hustého deště a dokonce i husté mlhy. Ve velkém vedru a ve 20 km jízdy koloně se vše dalo zvládnout v pohodě a v klidu. Pohodlí je nejen pro řidiče a spolujezdce, ale i na cestující na zadních sedadlech, kteří mohou při jízdě využít praktický stoleček na odkládání nápojů a drobností umístěný mezi sedadly. Dalším bonusem je bezpečnost a kamery, které hlídají, jak při parkování tak při jízdě a eliminují pochybení řidiče a v případě nouze vyšlou signál. Vřele můžeme automobil MG HS doporučit, nás  po dobu testovací jízdy automobil velmi potěšil a dovezl nás bezpečně a pohodlně do cíle našich cest.

 

 

 

 

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 Příjemné
Pocit z jízdy 7 Pohodový
Pohodlí 8 Kvalitní
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 6 odpovídajíci vozu
Design vozidla
7
SUV
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
111 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 130 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Beroun
321 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Rožnov p/R.
324 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha 130 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  147 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
 

 

Peugeot E-208

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech