Do naší redakce jsme dostali k testu automobil MG MS, jež je představitelem velkého SUV. Toto vozidlo bylo vybaveno klasickým benzínovým motorem s manuální 6-ti stupňovou převodovkou + zpátečka.
První dojmy
Jelikož v naší redakci jsme většinou testovali vozidla s automatickými převodovkami, byl první dojem umocněn nutností řadit. Překvapivě, po několika málo metrech jsme zjistili, že převodovka u tohoto vozidla má klasicky rozložené řadící stupně, tedy je nutné každý stupeň podržet určitou část jízdy, než se dostaneme při rychlosti kolem 80 km/hod na šestý rychlostní stupeň. To na rozdíl od ostatních vozidel s manuální převodovkou je rozdíl. Samozřejmě, se na první dojem rozhlížíme po kabině, hledáme ovládací prvky a srovnáváme s ostatními vozidly. U námi testovaného vozidla jak jsme zjistili, byl dodáván neadaptabilní tempomat ovládaný speciální páčkou na levé straně pod volantem.
Další seznámení s HS
Ovládání středového panelu a dotykové obrazovky je celkem intuitivní a při troše soustředění si po malé době zvykneme na jeho rozložení. Co nás mile překvapilo, je využívání kamer při odbočování, kdy se vám automaticky zobrazuje, co se děje vedle vás na tomto prostředním monitoru. Již při vyjíždění jsme zjistili, že zpátečku je třebas zamáčknout a trochu nás překvapil hlasitý pípavý zvuk při couvání. Ale jistě lze všechno nastavit tak, aby vyhovovalo řidiči. K nastartování vozidla slouží tlačítko při současném sešlápnutí pedálu spojky. Hledali jsme parkovací brzdu, ta je však reprezentována tlačítkem vedle řadicí páky. Pokud tedy potřebujeme při náhlém zastavení v dopravním špičce nebo v koloně na dálnici, můžeme využít toto tlačítko a nemusíme brzdit.
Jízda ve města
Vozidlo, jak již jsme uvedli, je v kategorii velkých SUV, tedy máme k dispozici prostorný interiér, ale je třeba hlídat si prostor kolem vozidla díky rozměrům odpovídajícím tomuto druhu vozidla. Tedy bezproblémové ježdění městem s tím, že musíme optimálně volit převodový stupeň jízdy na dobře nastavené převodovce. Samozřejmě vybírat odpovídající velké parkovací místo. S parkováním vám pomohou kamery a senzory, které hlídají, abyste nenabourali. Pro nákupy k dispozici velkorysý zavazadlový prostor, který můžeme během okamžiku sklopením zadních sedadel rozšířit na grandiozní prostor. Ten můžeme v případě nouze použít i k přespání dvou osob. Specifikum automobilů značky MG je nastavování tepelného komfortu ve vozidle, a to ne podle teploty, ale podle barvy posuvníku a stejně tak i rychlost ventilátoru. Avšak rychle zjistíme, jaká teplota odpovídá určité pozici na posuvníku a dlouhodobý uživatel vozidla s tím jistě nemá žádný problém.
Jízda po okresních silnicích
Automobil MG HS nemá naprosto žádný problém proplétat se po členitých, českých okresních silnicích, jen opět musíme zdůraznit, je třeba optimálně volit řadicí stupeň převodovky. Tedy stručně: tato převodovka se chová jako u dřívějších vozidel a při nesprávně zvoleném rychlostním stupni motor buď zhasne, nebo vůbec netáhne. Po seznámení se s touto převodovkou vozidlo bez problémů zvládá jakýkoliv terén aniž bychom měli pocit, že nemáme výkon. Je vidět, že u tohoto automobilu je velmi dbáno na bezpečnost, a proto i při krátkém nedržení volantu jsme upozorněni na nutnost volant stále a pevně držet a v případě, že dojedeme někoho před sebou na nebezpečně krátkou vzdálenost, jsme opět upozorněni palubním alarmem.
Překvapení
A co nás překvapilo, byla nízká spotřeba pohybující se kolem 6 l/100 km na okresních silnicích v kombinaci s průjezdem mnoha městeček a vesnic za sebou. Specificky je u tohoto automobilu nastaven zmiňovaný neadaptabilní tempomat. Při zařazeném např. rychlostním stupni pět zmáčkneme na výše uvedené páčce tempomatu umístěné z boku pod volantem vlevo a vozidlo poté udržuje rychlost do té doby, než opět zvolíme jiný rychlostní stupeň. Takže je třeba si uvědomit, že při přeřazení z pátého rychlostního stupně na šestý musíme znovu aktivovat neadaptabilní tempomat. Stejně tak při podřazování.
Jízda po dálnici
Krátce a stručně, tato vozidla jsou konstruována pro dlouhé jízdy po dálnici díky pohodlným a elektricky nastaveným sedadlům, bezpečnostním prvkům jako je udržování jízdy v pruzích a mnoha dalším, majestátnímu výhledu z vozu a sledování únavy řidiče. V našem případě jsme měli u testovaného vozidla také možnost hledět do oblak prosklenou střechou, kterou jsme si mohli na parkovišti otevřít k odvětrání vozu. Navigace je doplněna grafickým zobrazováním tunelů, odbočovacích pruhů a je plně počeštěna. Velkou předností je výkonný motor, který ani v nejmenším neztrácí výkon a stále drží maximální povolenou rychlost i na českých dálnicích s velkým převýšením. S automobilem MG HS jsme absolvovali poměrné dlouhé úseky jízdy po dálnici čítající více než 300 km a necítili jsme zvýšenou únavu. Vozidlo na dálnici působí kompaktním, sportovním vzhledem a nic si nezadá s ostatními vozidly stejné kategorie.
Závěrem
V současné době se na trhu objevuje řada vozidel kategorie SUV a těší se velké oblibě řidičů. Proto si jistě i tento model od výrobce MG najde svého majitele. My jsme byli během testu spokojeni a i při počátečním rozladění z manuální převodovky, nám vozidlo sedlo do ruky a stalo se naším společníkem, který nás provezl po české i moravské krajině a to i za zhoršených podmínek hustého deště a dokonce i husté mlhy. Ve velkém vedru a ve 20 km jízdy koloně se vše dalo zvládnout v pohodě a v klidu. Pohodlí je nejen pro řidiče a spolujezdce, ale i na cestující na zadních sedadlech, kteří mohou při jízdě využít praktický stoleček na odkládání nápojů a drobností umístěný mezi sedadly. Dalším bonusem je bezpečnost a kamery, které hlídají, jak při parkování tak při jízdě a eliminují pochybení řidiče a v případě nouze vyšlou signál. Vřele můžeme automobil MG HS doporučit, nás po dobu testovací jízdy automobil velmi potěšil a dovezl nás bezpečně a pohodlně do cíle našich cest.
Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | Příjemné |
Pocit z jízdy | 7 | Pohodový |
Pohodlí | 8 | Kvalitní |
Ovládání vozidla | 8 | výborné |
Dojezdová vzdálenost | 6 | odpovídajíci vozu |
Design vozidla |
7 |
SUV |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
111 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha | 130 km | okresní silnice,dálnice |
den třetí |
Beroun |
321 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den čtvrtý |
Rožnov p/R. |
324 km | městský provoz, , okresní silnice |
den páty |
Praha | 130 km | městský provoz,, okresní silnice |
den šestý |
Praha | 147 km | městský provoz, okresní silnice |