Test Nový Peugeot 3008 GT electric

Do naší redakce jsme dostali k otestování plně elektrický vůz značky Peugeot 3008 GT electric. Tento vůz disponuje maximálním dojezdem až 600 km.

První dojmy

Již po usednutí do vozidla zjistíme, že výrobce automobilů Peugeot se vydal trošku jiným designovým provedením interiéru. Palubní deska- široká a nerozdělená se rozprostírá před vámi a ovládací prvky jsou trošku jinak rozloženy, než jak tomu bylo ostatních elektrických vozidel značky Peugeot. Sice nám chvilku trvá, než se rozkoukáme a hledáme prvky, které jsme dříve měli na jiném místě, avšak po chvíli zjišťujeme, že vše je jestě více ergometrické  a tlačítka, která využíváme v době, kdy jsme v krizi jako například výstražné blikače, jsou okamžitě v  dosahu.

Na první dojem vnímáme pohodlná sedadla, vysoce kvalitní klimatizaci. A co nás po chvilce bádání překvapí a potěší je možnost ovládání hlasem. Během našeho testu jsme využívali tuto možnost  hlavně k zesilování a zeslabování klimatizace.

 

Nový Peugeot 3008 GT

 

 

Jízda ve městě

V městském provozu se s tímto vozidlem pohybujeme v pohodě. Zaprvé adaptabilní tempomat nám pomáhá prodírat se složitým a hustým městským provozem, dále couvací kamery a  snímače vzdálenosti vozidla od překážky nám pomohou jednoduše zaparkovat. Velkou výhodou je, že vozidlo v městském provozu umí výborně rekuperovat. Tedy dokáže brát zpátky energii při popojíždění v kolonách. Další výhodou u tohoto vozidla je umístění tlačítka otvírání zavazadlového prostoru od řidiče. Tudíž můžeme pohodlně vykládat a nakládat nákup.  Stejně tak je zde vysoce kvalitní a vždy fungující takzvané nožní otevírání zavazadlového prostoru.

Je pravda, a to nemůžeme pominout, že vozidlo je dlouhé skoro 3m a tudíž nejedná se o klasický městský vůz. Ale díky výše uvedeným „plusům“ nás v městském provozu v pohodě a v klidu provezl. Ovládací prvky jsou rozloženy přímo vpravo od řidiče nad středovým pásem. Sedadla jsou ovládána elektricky. A v letním období jse velmi ocenili možnost  ventilace sedadel. Tedy sedadla jsou nejen vyhřívána, ale také mají i možnost chlazení.

Pokud se týká městského provozu a dobíjení:  Při nákupu jsme zapojili vozidlo na nabíječku a během 30 minut jsme získali zpátky 40% energie. Tedy ze 40% kapacity baterie na 80%. Předpokládáme-li že oběd trvá cca 40 minut, za tuto dobu jsme schopni tento vůz na rychlé dobíječce nabít na 100%.

Jízda po okresních silnicích.

Vozidlo disponuje třemi jízdními režimy: eco, normal a sport. Všechny tyto režimy jsme na okresních silnicích využili. Z naší zkušenosti víme, že elektromobily díky své baterii umístěné pod podlahou, mají těžiště umístěno dole a sedí velice dobře. A to jsme si ověřili i u tohoto modelu Peugeot 3008. Jízda v členitém českém prostředí nám poskytovala klid, pohodu a pocit bezpečí.

Pokud se zaměříme na jednotlivé jízdní režimy: sportovní režim je vždy velice akční a pomáhá při zrychlení při předjíždění pomalejších vozidel. My ho velice často používáme v okamžiku, kdy z okresní silnice  vyjíždíme na dálnici abychom získali okamžitou rychlost a zařadili se mezi rychlá vozidla. Jízdní režim Normal nám poskytuje klasický jízdní luxus. Jen u tohoto jízdního režimu chybí sportovní  a dalo by se říci agresivní nastavení motoru. Tento režim jsme využívali více jak z 80%  námi testované doby. A byli jsme s ním velice spokojeni.

Pokud chceme prodloužit dojezdovou vzdálenost, volíme jízdní režim eco. Během našeho testu jsme nezaznamenali žádnou radikální změnu, že by se vozidlo ploužilo krajinou a měli bychom problém vůbec zrychlit a někam dojet. Je to spíše o omezení nadstandardních služeb či snížení jejich výkonu, aby baterie dokázala dojet delší vzdálenost. Tedy pokud chceme šetřit baterii a mít větší dojezd, zvolíme eco. A přitom není problém s tímto režimem  jet i dlouhou trasu čítajících několik stovek kilometrů.

 

 

Jízda po dálnici

Již je to dávno, kdy postrachem elektrických vozidel byla dálnice. Dříve zde elektrická vozidla zvyšovala radikálně spotřebu a bylo nutné omezit maximální rychlost někde kolem 100km za hodinu. Při testování automobilu nový Peugeot 3008 electric , je tomu však jinak. Pohodlně můžeme využívat maximální povolenou rychlost na českých dálnicích 130km/hod a spotřeba se pohybuje kolem průměrných 17 kilowattů na 100km. Nestoupá radikálně spotřeba a baterie se nevybíjí nijak rychleji než na okresních silnicích či ve městě.

Jízda po dálnici s tímto automobilem je velice pohodlná, klidná, bezpečná a poskytuje nám mnoho krásných zážitků. Adaptabilní tempomat, hlídání jízdy v pruzích a sledování okolí za vozidlem před vozidlem a na bocích vozidla nám dává klid a možnost soustředit se na jízdu. Rekuperační prostředí vozidla funguje i zde na výbornou. A tak se můžeme oddávat klidu a pohodě cestě a sledovat, jak ubíhají kilometry. A pokud máme čas a chuť zastavit se na dobíjecí stanici a vypít si kávu tak za několik málo minut máme zase doplněnou energii  a můžeme pokračovat dál.

 

 

Závěrem

Můžeme konstatovat, že je udivující, jak  hodně pokročil vývoj u elektrických vozidel během několika mála let. V nejbližší době můžeme očekávat dojezdové vzdálenosti čítající více jak 1000 km.

Během našeho testu jsme byli s vozidlem naprosto spokojeni, nenašli jsme žádnou chybu. Ona dojezdová vzdálenost nad 500km je  dostačující pro Českou republiku a tak jsme dobíjeli vozidlo, jen když byl čas a bylo třeba. Rozhodně jsme nezažili situaci, že bychom v obavách sledovali ubíhající kilometry a mizící kapacitu baterie. Bylo to stejně, jako když jedeme s plnou nádrží u klasického benzinového motoru a jen se koukáme, kolik máme benzínu.

Pohodlí a klimatizace nám v horkém létě umožnila klidnou a pohodovou jízdu. A to musíme zdůraznit, že teploty dosahovaly během našeho testu i  40 stupňů Celsia. Všechny ovládací prvky byly v dosahu řidiče a byly lehce dosažitelné. Různé vychytávky, jako zásuvka, která se otvírá a je tam uschován prostor pro uložení různých věcí, lednička, která  udrží chladný nápoj. Bylo vidět, že designéři vozidla přemýšleli nad vším . A tak kdo váhá a nechce ještě opouštět klasická vozidla s benzínovým motorem, můžeme mu doporučit změnu a koupi tohoto nového Peugeota 3008 electric.

 

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 výborné
Pocit z jízdy 8 vynikající
Pohodlí 9 výborné
Ovládání vozidla 8 vynikající
Dojezdová vzdálenost 8 vynikající
Design vozidla
8
přívětivý
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
90 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 140 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Beroun
70 km městský provoz,  okresní silnice
den čtvrtý
Praha a okolí
50 km městský provoz, okresní silnice
den pátý Brandýs
130 km
dálnice, okresní silnice
den šestý
Praha
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

2024

Maserati Grecale Folgore

DS 4 HDi


Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

2023

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech