Top news

Test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil francouzského výrobce Peugeot PARTNER 1.5 BlueHDi 130. Jedná se o typický pracovní vůz určený pro drobné podnikatele v různých oblastech služeb. Námi testovaný automobil disponoval dieselovým motorem.

První dojmy

Jelikož se jedná o čistě užitkové vozidlo, protože jeho prostor pro posádku a pro náklad je jasně oddělen, a to jednou řadou sedadel a za ní plechový úložný prostor bez oken. Tedy na první dojem jednoznačně užitkové vozidlo bez dalšího kompromisu. To však neznamená, že si nezachovává eleganci francouzských vozidel a když o něj usedáme, i vysokou kvalitu vybavení kabiny pro posádku. Všímáme si dotykového informačního panelu, stejně tak vybavení kabiny klimatizací. Nastartujeme a vyrážíme k testu.

 

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Namontovaný dieselový motor překvapivě není hlučný, a tak při popojíždění hustou městskou dopravou zažíváme pohodu a v kabině relativní klid. Právě při popojíždění v koloně si prohlížíme interiér vozidla. Je zde pamatováno na spoustu odkladových míst, a to i nad hlavou řidiče a spolujezdce protože, jak je známo, řemeslníci potřebují mít po ruce nářadí, plány i drobný materiál. Velkou výhodou, kterou oceňujeme právě především v městském provozu a při parkování, je středové zrcátko, které je simulováno kamerou umístěné na horní liště karoserie.  Pohled do něj simuluje situaci, jako byste měli klasické zrcátko, které se dívá skrz celý automobil.

 

Bonusem je možnost při stisknutí na vrcholu levé páčky umístěné pod volantem zapnout kameru, která vám sleduje pravý okraj vedle vozidla. Můžeme tak během jízdy v hustém městském provozu sledovat, zda není v naší blízkosti motocyklista či cyklista, nebo zda se nebezpečně nepřibližujeme ke krajnici. Samozřejmě, při couvání se zapne klasická couvací kamera, která se nám zobrazuje ve středovém panelu. Pro nakládku a vykládku nákladu jsou k dispozici dvoje dveře: jednak klasické zadní dveře, kdy otevřete dvě křídla a potom na boku ze strany spolujezdce posuvné dveře. Tyto dveře je možné z kabiny řidiče zamknout.

Jízda po okresních silnicích

Jízda po okresních vozovkách odpovídá typu vozidla. Nemáme k dispozici závodní vůz, ale užitkový automobil, navíc s velkou plochou a velkou prázdnou hmotou, jelikož během našeho testu jsme v zavazadlovém prostoru automobilu nevezli žádný materiál ani zboží. Přesto si nemůžeme stěžovat na špatné jízdní vlastnosti a v případě, že přizpůsobíme rychlost a průjezd zatáček, můžeme se v klidu proplétat členitými českými silnicemi.

 

 

 

Jízda po dálnici

Jistě v životě řemeslníka často nastane situace, kdy se musí vydat za svými klienty na delší vzdálenost a využije k tomu pohyb po dálnici. K tomu je také uzpůsobena jízda automobilem Peugeot PARTNER 1.5 BlueHDi 130, kdy v pohodě můžeme uhánět maximální povolenou rychlostí, leč musíme mít na zřeteli zadní nákladový prostor. My jsme však během našeho testu během krátkých úseků jízdy po dálnici raději jeli pomaleji, nejideálnější rychlost byla 110 km/hod. Námi testovaný vůz byl vybaven neadaptabilním tempomatem a hlídáním jízdy v pruzích v kombinaci s automatickou převodovkou. Bezpečnostní prvky jsme otestovali a to v případě, kdy jsme se přiblížili k automobilu před námi a vozidlo vyhodnotilo, že se jedná o nebezpečnou situaci a akusticky i vizuálně upozornilo na blízkou překážku. Pokud jsme vybočili z jízdního pruhu, stejným způsobem, ale již pouze vizuálním upozorněním na palubní desce.

 

 

Závěrem

Dříve se u vozidel určených na práci až tak příliš nedbalo na pohodlí posádky, a tak byl vždy kladen větší důraz na efektivitu vozidla v oblasti převozu materiálu, uskladnění materiálu atd. Dnes a zvláště v tomto automobilu se dbá na oboje rovnou měrou. Klimatizovaná kabina, relativně pohodlná sedadla pro tři pasažéry, mnoho odkládacích prostor, velký výhled ze zrcátek i kamer. Dobře přístupný úložný prostor z mnoha úvazovými body a úložnými prostory na nářadí. Můžeme tedy konstatovat účel, pro který je automobil určen je vrchovatě naplněn a v případě potřeby transportu tří osob např. na krátkou dovolenou není problém.  

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 Dobré
Pocit z jízdy 7 uspokojující
Pohodlí 6 odpovídajíci vozu
Ovládání vozidla 7 dobré
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
5
klasický
Průměr
6
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
30km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 140 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Hostomice
89 km městský provoz,  okresní silnice
den čtvrtý
Praha a okolí
50 km městský provoz, okresní silnice
den pátý Jince
92 km
městský provoz, okresní silnice
den šestý
Praha
48
městský provoz,dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Maserati Grecale Folgore

 

MG HS

Peugeot E-208

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech