Do naší redakce jsme dostali k otestování vůz francouzského výrobce DS a to model DS 4 HDi, tedy s dieselovým motorem. Jedná se opět o luxusní vůz s přívětivým designem.
První dojmy
Jelikož máme tu možnost a jsme za to rádi, testovat automobily tohoto renomovaného francouzského výrobce častěji, nemysleli jsme si, že nás něco může překvapit. Opak byl u tohoto vozidla pravdou. První změnou, která nás zaujala bylo přesunutí otevírání oken na dveře řidiče a na místo, kde byly tyto ovládací prvky je umístěn dotykový malý monitor k ovládání hlavního dotykového displeje. Dále nás překvapilo po několika málo metrech jízdy velké zobrazení informací na čelním skle, které se tak stalo ještě přehlednějším. A co nás zde ještě více překvapilo v určité fázi, kdy navigace chce sdělit důležitou informaci, se toto již tak velké zobrazení ještě více zvětší na potvrzení změny v jízdním režimu. Celkově design vozu DS 4 HDi je na první pohled příjemný a aerodynamický.
Jízda ve městě
Jízda v městském provozu je s tímto automobilem vybaveným adaptabilním tempomatem, hlídáním v jízdních pruzích a hlídáním blízkosti automobilů vedle nás i za námi umožňuje pohodovou jízdu v městském provozu zvláště během tohoto léta, kdy se hlavní město proměňuje díky stavebnímu ruchu v popojíždějící parkoviště, oceníme vysoce kvalitní klimatizaci a prvky a asistenční prvky.
Parkování je pohoda
Není třeba zdůrazňovat jednoduchost parkování, a to díky couvací kameře a při vykládání nákupu či zavazadel šikovný ovládací prvek k otvírání zavazadlového prostoru tlačítkem umístěným u řidiče. V médiích diskutovaný tzv. nožní otvírač zavazadlového prostoru, zde vždy funkční. Důležité je, že i v hustém městském provozu si automobil DS 4 HDi udržuje spotřebu kolem 6 l/100 km. Nesmíme zapomenout možnost sklopení dělených zadních sedaček doplněných i o otvor určený pro přepravu delšího nákladu.
Jízda po okresních silnicích
Automobil DS 4 Hdi disponuje třemi jízdními režimy: Sport, Normal a Eco. Všechny tyto režimy jsme při jízdě na okresních silnicích vyzkoušeli a můžeme konstatovat, že pokryjí potřeby českého řidiče při jízdě mimo dálnice. Chceme-li si užít trochu sportovní jízdy, zařadíme režim Sport, vozidlo si udržuje vyšší otáčky motoru, a přestože je osazen dieselový motor, můžeme projíždět zatáčky rychle a svižně. To však za cenu vyšší spotřeby. Když se rozhodneme o klasickou cestu, zvolíme jízdní režim Normal a máme dost výkonu na předjíždění stejně tak vůz krásně kopíruje členitý terén českých silnic a nemáme žádný problém s dlouhým dojezdem, protože se v tomto režimu dostáváme na spotřebu pod 6 l/100 km.
Eco
Pokud jsme naladěni silně ekonomicky a chceme šetřit na spotřebě, zvolíme variantu Eco, která nepředstavuje v žádném případě výrazným snížením výkonu vozidla. Pouze se některé funkce mírně omezí, čímž dojde k dosažení ještě nižší spotřeby pohonných hmot. Celkově automobil na okresních silnicích u nás vysoce uspělo, a i v kritické situaci velmi prudkého, až záplavového deště, jsme s ním dokázali bezpečně dojet domů. K tomuto chceme podotknout, že i za extrémních podmínek, kdy chvílemi nebylo vidět dále než na 20 m, všechny bezpečnost prvky fungovaly. K dokreslení této situace vkládáme fotografie a video z této situace.
Jízda po dálnicích
Jízda po dálnicích nás potěšila a musíme konstatovat, že vozidlo nás i zachránilo z prekérní situace. Nikdy by nás nenapadlo, že na dálnici může být hluboká díra, do které jsme zapadli v rychlosti 120 km/hod a díky kvalitnímu podvozku a řízení, jsme neskončili ve svodidlech. Další naše putování po dálnici již bylo klidné, rychlé a ekonomické. Navolením dalších asistenčních prvků se stáváme de facto dohlížitelem nad průběhem jízdy, a právě ve výši uvedených kritických situacích zasahujeme. Jinak adaptabilní tempomat hlídá rychlost a vzdálenost od vozidel jedoucích před námi. I za těchto situací se spotřeba udržuje něco méně nad 6 l/100 km.
Závěrem
Díky modelu s dieselovým motorem je vidět, že geopolitická situace v celém světě trochu zbrzdila velký nástup elektrických vozidel, a tak nemusí příznivci klasických dieselových pohonů smutnit. Dostává se jim do ruky vysoce kvalitní, ekonomický vůz s výkonným dieselovým motore s vysoce kvalitním a pohodlným interiérem, dynamickou karosérií. Dovedeme si představit tento vůz pro rodiny s dětmi a stejně tak pro sportovně laděné mladé muže. Naše hodnocení je více než pozitivní.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | výborné |
Pocit z jízdy | 8 | skvělý |
Pohodlí | 9 | výborné |
Ovládání vozidla | 8 | výborné |
Dojezdová vzdálenost | 7 | dobrá |
Design vozidla |
9 |
přívětivý |
Průměr |
8 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
90 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha | 140 km | okresní silnice,dálnice |
den třetí |
Kladno |
130 km | městský provoz, okresní silnice |
den čtvrtý |
Praha a okolí |
50 km | městský provoz, okresní silnice |
den pátý | Most |
230 km |
dálnice, okresní silnice |
den šestý |
Lány |
150 km |
dálnice, okresní silnice |