Test: automobil DS 4 HDi

Do naší redakce jsme dostali k otestování vůz francouzského výrobce DS a to model DS 4 HDi, tedy s dieselovým motorem. Jedná se opět o luxusní vůz s přívětivým designem.

První dojmy

Jelikož máme tu možnost a jsme za to rádi, testovat automobily tohoto renomovaného francouzského výrobce častěji, nemysleli jsme si, že nás něco může překvapit. Opak byl u tohoto vozidla pravdou. První změnou, která nás zaujala bylo přesunutí otevírání oken na dveře řidiče a na místo, kde byly tyto ovládací prvky je umístěn dotykový malý monitor k ovládání hlavního dotykového displeje. Dále nás překvapilo po několika málo metrech jízdy velké zobrazení informací na čelním skle, které se tak stalo ještě přehlednějším. A co nás zde ještě více překvapilo v určité fázi, kdy navigace chce sdělit důležitou informaci, se toto již tak velké zobrazení ještě více zvětší na potvrzení změny v jízdním režimu. Celkově design vozu DS 4 HDi je na první pohled příjemný a aerodynamický.

DS4 HDi

 

Jízda ve městě

Jízda v městském provozu je s tímto automobilem vybaveným adaptabilním tempomatem, hlídáním v jízdních pruzích a hlídáním blízkosti automobilů vedle nás i za námi umožňuje pohodovou jízdu v městském provozu zvláště během tohoto léta, kdy se hlavní město proměňuje díky stavebnímu ruchu v popojíždějící parkoviště, oceníme vysoce kvalitní klimatizaci a prvky a asistenční prvky.

Parkování je pohoda

Není třeba zdůrazňovat jednoduchost parkování, a to díky couvací kameře a při vykládání nákupu či zavazadel šikovný ovládací prvek k otvírání zavazadlového prostoru tlačítkem umístěným u řidiče. V médiích diskutovaný tzv. nožní otvírač zavazadlového prostoru, zde vždy funkční. Důležité je, že i v hustém městském provozu si automobil DS 4 HDi udržuje spotřebu kolem 6 l/100 km. Nesmíme zapomenout možnost sklopení dělených zadních sedaček doplněných i o otvor určený pro přepravu delšího nákladu.

 

 

Jízda po okresních silnicích

Automobil DS 4 Hdi disponuje třemi jízdními režimy: Sport, Normal a Eco. Všechny tyto režimy jsme při jízdě na okresních silnicích vyzkoušeli a můžeme konstatovat, že pokryjí potřeby českého řidiče při jízdě mimo dálnice. Chceme-li si užít trochu sportovní jízdy, zařadíme režim Sport, vozidlo si udržuje vyšší otáčky motoru, a přestože je osazen dieselový motor, můžeme projíždět zatáčky rychle a svižně. To však za cenu vyšší spotřeby.  Když se rozhodneme o klasickou cestu, zvolíme jízdní režim Normal a máme dost výkonu na předjíždění stejně tak vůz krásně kopíruje členitý terén českých silnic a nemáme žádný problém s dlouhým dojezdem, protože se v tomto režimu dostáváme na spotřebu pod 6 l/100 km.

Eco

Pokud jsme naladěni silně ekonomicky a chceme šetřit na spotřebě, zvolíme variantu Eco, která nepředstavuje v žádném případě výrazným snížením výkonu vozidla. Pouze se některé funkce mírně omezí, čímž dojde k dosažení ještě nižší spotřeby pohonných hmot. Celkově automobil na okresních silnicích u nás vysoce uspělo, a i v kritické situaci velmi prudkého, až záplavového deště, jsme s ním dokázali bezpečně dojet domů. K tomuto chceme podotknout, že i za extrémních podmínek, kdy chvílemi nebylo vidět dále než na 20 m, všechny bezpečnost prvky fungovaly. K dokreslení této situace vkládáme fotografie a video z této situace.

 

 

Jízda po dálnicích

Jízda po dálnicích nás potěšila a musíme konstatovat, že vozidlo nás i zachránilo z prekérní situace. Nikdy by nás nenapadlo, že na dálnici může být hluboká díra, do které jsme zapadli v rychlosti 120 km/hod a díky kvalitnímu podvozku a řízení, jsme neskončili ve svodidlech. Další naše putování po dálnici již bylo klidné, rychlé a ekonomické. Navolením dalších asistenčních prvků se stáváme de facto dohlížitelem nad průběhem jízdy, a právě ve výši uvedených kritických situacích zasahujeme. Jinak adaptabilní tempomat hlídá rychlost a vzdálenost od vozidel jedoucích před námi. I za těchto situací se spotřeba udržuje něco méně nad 6 l/100 km.

 

 

 

 

Závěrem

Díky modelu s dieselovým motorem je vidět, že geopolitická situace v celém světě trochu zbrzdila velký nástup elektrických vozidel, a tak nemusí příznivci klasických dieselových pohonů smutnit. Dostává se jim do ruky vysoce kvalitní, ekonomický vůz s výkonným dieselovým motore s vysoce kvalitním a pohodlným interiérem, dynamickou karosérií. Dovedeme si představit tento vůz pro rodiny s dětmi a stejně tak pro sportovně laděné mladé muže. Naše hodnocení je více než pozitivní.

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 výborné
Pocit z jízdy 8 skvělý
Pohodlí 9 výborné
Ovládání vozidla 8 výborné
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
9
přívětivý
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
90 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 140 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Kladno
130 km městský provoz,  okresní silnice
den čtvrtý
Praha a okolí
50 km městský provoz, okresní silnice
den pátý Most
230 km
dálnice, okresní silnice
den šestý
Lány
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

2024

 

  Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Maserati Grecale Folgore

 

MG HS

Peugeot E-208

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

2023

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech